CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.931.56
Średnio4.304.534.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Test żarówek H7 - sprawdziliśmy, które świecą najlepiej

7 sty 16 14:36
Udostępnij
0
Skomentuj

W sklepach jest bardzo dużo żarówek samochodowych, które wyglądają podobnie, ale świecą bardzo różnie. Które wybrać? Od nich zależy komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą!

Podczas badań homologacyjnych sprawdza się, czy żarnik żarówek ma poprawną geometrię i czy emituje odpowiednią ilość światła. Niestety, żarówki przekazane przez producenta do badań homologacyjnych mogą być (i często są) selekcjonowane lub specjalnie produkowane pod kątem badań. To, co trafia na półki sklepowe, może mieć całkiem inną jakość. Druga sprawa to skuteczność żarówek w praktyce. Niewielkie modyfikacje konstrukcji żarnika, które mieszczą się w normie, mogą spowodować znaczącą poprawę oświetlenia drogi – to w każdym razie obiecują producenci.

Oszczędź nawet 517 zł na ubezpieczeniu OC!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

My sprawdzaliśmy skuteczność żarówek w reflektorze o konstrukcji elipsoidalno-soczewkowej mającym dobre parametry i czułym na jakość źródła światła, choć olśnienie dla tego reflektora mniej wzrasta po użyciu złych żarówek niż w konstrukcji „refleksyjnej” – w innym przypadku uzyskane wyniki mogłyby być gorsze. Badania wykonano w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie w ramach projektu badawczego ITS i kampanii „Oświeceni” fundacji „Jedź Bezpiecznie”. Uwaga: nie badaliśmy, czy żarówki spełniają normy homologacyjne, tylko to, jak oświetlają drogę w praktyce.

Żarówka to ważny, ale tylko jeden z elementów reflektora. Ta sama żarówka włożona do innej lampy będzie oświetlać drogę lepiej lub gorzej. To działa i w drugą stronę: dobry reflektor może oświetlać drogę słabo, poprawnie lub doskonale – w zależności od zastosowanej żarówki. W wyjątkowych przypadkach może zdarzyć się, że wadliwa geometria żarnika nałoży się na wadę geometryczną reflektora i efekt oświetleniowy będzie poprawny. To jednak rzadkość.

Ciekawostką jest jakość żarówek montowanych w autach w fabryce (OEM). Nie jest tajemnicą, że producenci reflektorów na pierwszy montaż i samochodów narzucają producentom żarówek wymagania znacznie ostrzejsze niż homologacyjne. Stąd „pozostałe” żarówki, które schodzą z taśm produkcyjnych i nadal spełniają wymagania homologacyjne, ale nie są tak precyzyjne, trafiają na rynek jako części zamienne.

Podobnie może być z żarówkami o zwiększonej wydajności (np. +120 proc.), których jakość może być różna w zależności od miejsc dystrybucji. Kupujący żarówki nie ma możliwości tego sprawdzić, a jak pokazują wyniki naszego testu może być z tym bardzo różnie, np. dobrze wyselekcjonowana żarówka standardowa może być lepsza od „przeciętnej” żarówki typu „+100 proc”.

Szczegółowe wyniki naszego testu żarówek H7 znajdziecie w galerii.

Sprawdź ceny żarówek w serwisie Skąpiec.pl!

Bosch Xenon Silver H7 12V 55W [Sprawdź cenę]

Osram Xenarc 35W P32d-2 (D2S) [Sprawdź cenę]

LED Halogen H7 21SMD 3535 CHIP 10-30V [Sprawdź cenę]

Philips X-tremeVision H4 P43t 2 szt. [Sprawdź cenę]

Osram H4 12V 60/55W P43t Night Breaker Unlimited [Sprawdź cenę]

LED #LJ17 white H4-1210-120 [Sprawdź cenę]

Bosch Plus 90 H7 12V 55W (2 szt.) [Sprawdź cenę]

Osram standardowa żarówka halogenowa H7 [Sprawdź cenę]

Osram Night Breaker H7 [Sprawdź cenę]

Philips X-treme Vision Plus 130% H4 12V 60/55W (2 szt.) [Sprawdź cenę]

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (85)

No photo
No photo ~Retro Użytkownik anonimowy
~Retro :
No photo ~Retro Użytkownik anonimowy
Fajny test z bardzo pouczającymi obrazkami! Tylko dobór żarówek bez sensu. Po co udowadniać że złe żarówki sa złe skoro wiadomo że są złe? W całym teście naliczyłem aż 9 żarówek typu supermarket lub inne dziwadła. Zamiast tego wystarczyłoby dać ze 3 dla pokazania różnicy między nołnejmem a normalna żarówką a resztę miejsca poświęcić na coś ciekawszego. Następnym razem proponuje wybrać od każdego znanego producenta po dwie żarówki - standard i mocniejszą. Będzie tego raptem 12-15. Ewentualnie standard, mocniejsza, najmocniejsza. To byłoby znacznie ciekawsze zestawienie. Tu np nie dowiedziałem się jaka jest różnica między Tungsram +90 a +120%, nie ma nic o Hellach które używam itd. Dużo roboty, ładnie opracowane ale w sumie wyniki niepełne :(.
2 mar 16 10:40 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sas Użytkownik anonimowy
~sas :
No photo ~sas Użytkownik anonimowy
Ciekawostka cenowa. W lipcu 2015 byłem na wakacjach we Włoszech. Spaliła mi się żarówka H1. Pojechałem do marketu i kupiłem dwie żarówki H1 po 8 euro za sztukę, co daje ok. 35 zł. Po powrocie do Polski zobaczyłem H1 tej samej fitmy (Phipips) na stacji benzynowej. Zapytałem "z ciekawości" o cenę i usłyszałem 74 zł za sztukę!!! Rozumiem, że na stacji jest zawsze trochę drożej niż w markecie, ale 100% to już przesada!!
9 sty 16 00:24 | ocena: 92%
Liczba głosów:50
92%
8%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
~Gość :
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
Używam Osram Night Breaker Unlimited - są FENOMENALNE!. Jeden problem: to nie żarówki na polskie drogi. Żeby uzyskać tak silny strumień światła żarnik pracuje w skrajnych warunkach, w wyjątkowo wysokiej temperaturze i wszelkie wibracje działają na niego niszcząco. Nie ma problemu jak jeżdżę po Anglii, takie żarówki starczają co najmniej na rok, a nawet dłużej, ale wystarczy że pojadę odwiedzić znajomych w Polsce, i po zaledwie kilku dniach mam przepaloną jedną, a 2-3 dni później drugą żarówkę. Wystarczy pojeździć kilka dni po polskich wertepach i wibracje wykańczają żarówki.
9 sty 16 00:25 | ocena: 75%
Liczba głosów:36
75%
25%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek :
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
Żarówki- owszem bardzo ważna rzecz. Ale na jakość świecenia taką sam wpływ ma jakość lamp. Zmatowiałe odbłyśniki, brudne lub zmatowiałe szkła i nawet najlepsza żarówka niewiele da.
8 sty 16 21:44 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miś Użytkownik anonimowy
~miś :
No photo ~miś Użytkownik anonimowy
żarówki najlepiej świecące w aucie jakie miałem to tungsram. Wszelkiej maści wynalazki "skośnookie" świecą krótko i fatalnie. Jednak wszystkie przybiły Bottari z kauflandu - wytopiły wtyczki przy lampach.
Tak jak napisali w teście, markowa standardowa żarówka będzie lepsza niż supermegaprocentowe cuda wianki.
8 sty 16 17:31 | ocena: 75%
Liczba głosów:28
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
~Zymandi1 :
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
Mam apel do kierowców we wszystkich autach oprócz z ksenonami, jest regulacja wysokości świecenia. Jak sadzacie kogoś albo kilku z tyłu to przestawcie światła aby nie oślepiać. Po to to ustrojstwo w autach jest.
22 paź 16 21:36 | ocena: 86%
Liczba głosów:29
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Randy Użytkownik anonimowy
~Randy :
No photo ~Randy Użytkownik anonimowy
Philips extra vision +130 % - nie ma moim zdaniem lepszych. Cena wysoka, ale w Norauto jak była promocja to kosztowały chyba tylko 59 zl, czy jakoś tak. Wytrzymują rok z haczykiem i przepalają się obie w przeciągu tygodnia, dwóch. Miałem już dwa komplety (wcześniej byly +100%). Dla niektórych może to być drogo, ale dla mnie liczy się jakość światła i bezpieczeństwo, a jak kogoś nie stać na żarówki, to nie chcę nawet wiedzieć jak on serwisuje auto i dba o swoje bezpieczeństwo i innych uczestników ruchu. Na koniec apel - ustawiajcie światła, a szczególnie po każdej wymianie żarówek, bo oślepiacie!
8 sty 16 19:36 | ocena: 54%
Liczba głosów:41
46%
54%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brt Użytkownik anonimowy
~brt :
No photo ~brt Użytkownik anonimowy
Od 3 miesięcy mam założone Osram Night Breaker H7 Unlimited w Astrze III i powiem krótko - testowałem wiele żarówek ale te są najlepsze. Świecą dużo bielszym światłem, znaki na poboczu są widziane z dużo większej odległości, nawet w dzień widać na nich odbicia światła, zasięg w nocy też jest dużo większy o ok 30-40 metrów przed maską niż zwykła żarówka H7 i nie oślepia przy tym jadących z naprzeciwka a jestem świeżo po przeglądzie rejestracyjnym z regulacją świateł. I nie dają tej śmiesznej niebieskiej poświaty jak tanie żarówki z napisem XENON na opakowaniu za 10 zł w markecie.
6 lis 16 03:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
~j.g
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
do ~miś:
No photo ~miś Użytkownik anonimowy
8 sty 16 17:31 użytkownik ~miś napisał
żarówki najlepiej świecące w aucie jakie miałem to tungsram. Wszelkiej maści wynalazki "skośnookie" świecą krótko i fatalnie. Jednak wszystkie przybiły Bottari z kauflandu - wytopiły wtyczki przy lampach.
Tak jak napisali w teście, markowa standardowa ża
Markowa standardowa bedzie swiecila dluzej,ale za to brzydkim zoltym swiatlem.Dlatego markowi producenci zdecydowali sie na produkcje jasniejszych.Robi sie to poprzez skrocenie dlugosci zarnika(moc zarowki 55W ustala prawodawca) co rzecz jasna powoduje jasniejsze(bielsze swiatlo),ale kosztem skrocenia zywotnosci.Niektorzy dodaja jeszcze niebieski filtr co ma dodatkowo wybielic stromien swiatla..Oczywiscie nigdy nie bedzie to nawet namiastka ksenonow badz Ledow.
Komu nie podoba sie ow zolty strumien swiatla moze pokusic sie na bardzo dobre zarowki (chyba najlepsze na rynku) OSRAM NIGHT BREAKER® UNLIMITED H7,Zarowki do tanich nie naleza,ale znacznie poprawiaja oswietlenie drogi gdyz naleza do najjasniejszych (1500 lumenow),a stozek swiatla jest o 40m wiekszy niz w standardowych.Zdecydowanie lepsza jest tez barwa swiatla,prawie ,ze biala.Zywotnosc ok.roku.
9 sty 16 00:48 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PJX Użytkownik anonimowy
~PJX
No photo ~PJX Użytkownik anonimowy
do ~kierowca:
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
8 sty 16 16:15 użytkownik ~kierowca napisał
kierowca.
Wiadomo ze drozsze to lepsze , ale zapytajcie kierowcow czy zmiana zarowki jest dozwolona np. na gwarancji samochodu samodzielnie?
a jak wiadomo wszystkim chyba jak zmieniasz jedną ,powinienes wimienic dwie.
po trzecie przepis polski wprowadzil
To zależy od warunków gwarancji. W żadnym swoim samochodzie nie spotkałem się z zakazem samodzielnej wymiany. Aczkolwiek nadal zdarzają się nowe auta, gdzie bez serwisu żarówki nie wymienisz (np. Honda Civic). W innych markach jest lepiej: w C4 II wymiana zajmowała ok. 30 sekund, w Qashqaiu jednej z żarówek podobnie, do drugiej trzeba było tylko wypiąć klips mocujący chwyt powietrza.

To, że trzeba wymienić dwie, to oczywista sprawa, bo jak jedna padła, to druga szybko też zakończy żywot, a szkoda się dwa razy brudzić i do tego przez ten czas mieć dwa różnie świecące źródła światła.

Co do obowiązku jazdy na włączonych światłach cały dzień - teraz większość nowych samochodów ma już światła do jazdy dziennej, które powinny wystarczyć na cały okres użytkowania samochodu, a nawet jak ma zwykłe żarówki, to koszt rzędu 50PLN na trzy lata jest wręcz żałosny, by nad nim ubolewać.
8 sty 16 23:01 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Maciej Brzeziński / Auto Świat

Test żarówek H7 - sprawdziliśmy, które świecą najlepiej

W sklepach jest bardzo dużo żarówek samochodowych, które wyglądają podobnie, ale świecą bardzo różnie. Które wybrać? Od nich zależy komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą!

Test żarówek H7 - sprawdziliśmy, które świecą najlepiej (slajd 1 z 44)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego