CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Japoński high-tech – Honda Legend 3,6 V6 z instalacją LPG

30 mar 16 13:47
Udostępnij
0
Skomentuj

W 2006 roku światło dzienne ujrzała ostatnia generacja Hondy Legend oferowana na naszym rynku, jak na flagowy model przystało producent zaoferował klientom mnóstwo nowatorskich rozwiązań. Czy po dziesięciu latach od rynkowego debiutu luksusowa Honda nadal jest ciekawą propozycją?

Za nową Hondę Legend trzeba było zapłacić niemal ćwierć miliona złotych, obecnie 10-letni egzemplarz to wydatek 30-35 tys. zł. To nadal sporo, ale za przyjemność jazdy japońską limuzyną warto zapłacić. Bowiem decydując się na ten model możemy być pewni, że poza niezrównanym komfortem oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa mamy zagwarantowane osiągi typowe dla sportowego auta.

Luksusowa limuzyna Hondy była dostępna z jedną jednostką napędową – słynącym z bezawaryjności 3,5-litrowym benzyniakiem o mocy niemal 300 KM. Każdy miłośnik Hondy ceni w tym modelu nie tylko soczysty jego soczysty gang, ale również niezrównane możliwości układu napędowego. Tak, zastosowany w Hondzie Legend układ napędu 4x4 nazwany przez Hondę SH-AWD potrafi indywidualnie płynnie rozprowadzić siłę napędową na każde z napędzanych kół. Dodatkowo automatyczna przekładnia zwiększa komfort podróżowania.

Jednak w przypadku Hondy Legend nie tylko osiągi układu napędowego robią wrażenie, ciekawe są również aktywne systemy bezpieczeństwa które już w 2006 roku były seryjne montowane w tym modelu. Wystarczy tu wspomnieć  o adaptacyjnym tempomacie, układzie minimalizującym ryzyko kolizji CMBS, inteligentnych napinaczach pasów bezpieczeństwa oraz klimatyzowanych przednich fotelach.

Zdawałoby się, że Honda Legend to auto idealne – szybkie, luksusowe oraz bezpieczne. Jednak tak jak wiele limuzyn tej klasy ma jeden minus – jest to zużycie paliwa, które znacząco wpływa na koszty eksploatacji auta. W przypadku prezentowanego egzemplarza średnie spalanie benzyny w ruchu miejskim wynosi 16 l/100 km, natomiast w trasie oscylowało w granicach 12-14 l/100 km. To dużo!

Na szczęście właścicielowi prezentowanego auta udało się skutecznie rozwiązać ten problem – otóż receptą na wysokie rachunki na stacji benzynowej okazał się montaż instalacji LPG. Po krótkim wywiadzie przeprowadzonym wśród znajomych, oraz sprawdzeniu opinii w sieci kierowca zdecydował się na zlecenie montażu instalacji LPG w warsztacie „BENCAR Tomasz Bębenek” z Radlina koło Kielc. Stwierdził, że skoro zakład działa od 19 lat i jest zrzeszony w ogólnopolskiej sieci warsztatów Ekspert LPG to aby tak doświadczeni specjaliści zajęli się jego ulubionym samochodem.

To była dobra decyzja, bowiem niewiele warsztatów podejmuje się montażu instalacji LPG w tym modelu. Powodów jest wiele, ale podstawowe to duża moc jednostki napędowej oraz jej skomplikowana budowa. Dlatego też pod maskę Hondy legend mogły trafić jedynie komponenty najwyższej jakości, poczynając od sterownika Zenit Pro z funkcją schładzania cylindrów przy maksymalnym obciążeniu silnika, wydajny reduktor Gold GT, oraz szybkie i wydajne wtryskiwacze gazu Hercules BF gwarantujące osiągnięcie przez jeden cylinder 65 KM. Dzięki takiej specyfikacji, instalacja gazowa jest skonfigurowana ze znacznym zapasem, bowiem zapewnia prawidłową pracę silnika o maksymalnej mocy dochodzącej do 390 KM.

Zapewne jesteście ciekawi jak w codziennej eksploatacji spisuje się Honda Legend z instalacją LPG? Zadziwiająco dobrze, a rachunki na stacji benzynowej znacząco spadły. Obecnie na przejechanie każdych 100 km w mieście auto potrzebuje 18 l LPG, natomiast w trasie od 14 do 16 l LPG – co bardzo dobry wynik. Zużycie gazu, jest nieco większe niż benzyny, ale to może świadczyć jedynie o profesjonalizmie zakładu.

Artykuł powstał we współpracy z warsztatem montującym samochodowe instalacje „BENCAR Tomasz Bębenek” z Radlina k. Kielc. Warsztat na rynku działa od 19 lat, należy do ogólnopolskiej sieci warsztatów Ekspert LPG.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~sio Użytkownik anonimowy
~sio :
No photo ~sio Użytkownik anonimowy
Myślałem że napiszecie cos więcej o tym aucie. A to , kolejna reklama warsztatu LPG. Szkoda. Reprezentujecie coraz niższy poziom.
30 mar 16 14:20 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Angela Użytkownik anonimowy
~Angela :
No photo ~Angela Użytkownik anonimowy
Porażka na calej linii. Z jednej strony wtryski zaraz przy kolektorze, z drugiej na długich przewodach. Nie wiem jak to ma dobrze pracować.
2 kwi 16 15:41 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Blazej Użytkownik anonimowy
~Blazej :
No photo ~Blazej Użytkownik anonimowy
Instalacja z wyzszej półki? Zenit + herculesy :))) chyba ze to prima aprilis...
31 mar 16 01:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Shaggy Użytkownik anonimowy
~Shaggy :
No photo ~Shaggy Użytkownik anonimowy
No wreszcie nie piszą tylko o 1,2 silnikach. Jest moc! mam zenita pro w A4 1,8 turbo montowane w tym warsztacie. facet robi dobrą robotę, instalacja jeździ perfect. jak ma jeździć? no bez problemu panie 'angela' - specjalista od siedmiu boleści.Nie jesteś montażystą to siedź, gdzie twoje miejsce i dam innym wykonywać swoją pracę.
3 kwi 16 18:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zadowolony Użytkownik anonimowy
~Zadowolony
No photo ~Zadowolony Użytkownik anonimowy
do ~Blazej:
No photo ~Blazej Użytkownik anonimowy
31 mar 16 01:49 użytkownik ~Blazej napisał
Instalacja z wyzszej półki? Zenit + herculesy :))) chyba ze to prima aprilis...
Mam zenita obd na tych właśnie wtryskach zamontowanego w dokładnie tym zakładzie.. E60 działa rewelacyjnie. Polecam bez wahania. Nie wnikam czyja to konkurencja zakladu czy producenta ale słabe to i żenujące..
31 mar 16 16:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
do ~sio:
No photo ~sio Użytkownik anonimowy
30 mar 16 14:20 użytkownik ~sio napisał
Myślałem że napiszecie cos więcej o tym aucie. A to , kolejna reklama warsztatu LPG. Szkoda. Reprezentujecie coraz niższy poziom.
A mnie się podobało. Profesjonalnie przeprowadzony reportaż . Nie jestem ekspertem w branży ale przekunje mnie ten montaż .Od dawna myślę o sprowadzeniu ze szwajcarii Mercedesa z 6 litrowym silnikiem . Przy tych cenach gazu myślę że się w końcu zdecyduję :-)
31 mar 16 10:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / BENCAR

Japoński high-tech – Honda Legend 3,6 V6 z instalacją LPG

W 2006 roku światło dzienne ujrzała ostatnia generacja Hondy Legend oferowana na naszym rynku, jak na flagowy model przystało producent zaoferował klientom mnóstwo nowatorskich rozwiązań. Czy po dziesięciu latach od rynkowego debiutu luksusowa Honda nadal jest ciekawą propozycją?

Japoński high-tech – Honda Legend 3,6 V6 z instalacją LPG (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego