Foto: Auto Świat

Crossovery kontra kompakty

SUV-y od lat świetnie się sprzedają, teraz nastał czas crossoverów, które schodzą do coraz niższych segmentów. W ostatnich miesiącach niemal każdy producent prezentował jakąś nowość w klasie „nieco ponad 4 metry długości”. Mazda CX-3, Renault Captur i Audi Q2 są obecne już od dłuższego czasu. VW nadrabia teraz straty T-Rokiem, tak samo ogromny apetyt na sukces mają Citroën C3 Aircross i Hyundai Kona. Jednak czy rzeczywiście warto przesiąść się piętro wyżej? Okazuje się, że w większości przypadków racjonalnie lepiej wybrać klasyczny kompakt. Często w podobnej cenie zakupu dostaje się mniejsze i gorzej wykończone auto, nierzadko ciaśniejsze i z niższym komfortem jazdy. Ale jako ludzie już nie raz dowiedliśmy, że nie zachowujemy się racjonalnie, więc raczej należy się spodziewać, że boom na crossovery nie zwolni.

Crossover czy kompakt? Porównanie 6 par samochodów (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego