Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł

21 lis 14 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Szukamy kompaktowego auta gwarantującego niskie koszty eksploatacji. Nasz wybór padł na proste wersje benzynowe. Jakie auto warto kupić za 5000 zł?

Postanowiliśmy wytypować kilka modeli mogących służyć m.in. rodzinom lub tym, którzy nie lubią najmniejszych aut. Wybór padł więc na samochody kompaktowe, które uznaliśmy za właściwy kompromis pomiędzy wielkością kabiny i bagażnika a atrakcyjnymi kosztami zakupu i eksploatacji (prosta budowa, relatywnie niewielkie silniki itp.).

Założenia: kwota ok. 5000 zł – pozwala ona myśleć o kilkunastoletnim samochodzie. Najtańsze pojazdy – co nie jest zaskoczeniem – pochodzą z Francji i Korei. Dlatego jeśli ważny jest dla was wiek auta, lepiej nie interesujcie się modelami o największej renomie. Te – co również jest typowe dla rynku – pochodzą z Japonii i Niemiec.

Czy takie szufladkowanie ma jednak sens, szczególnie w przypadku tanich samochodów? W ogłoszeniach znaleźliśmy np. bardzo ładną Xsarę 1.4 z nadwoziem kombi, dobrze utrzymaną welurową tapicerką i klimatyzacją. Czy takie auto jest gorsze od Golfa bez historii, zapewne powypadkowego i o kilka lat starszego?

Oczywiście, lepiej zdecydować się wówczas na mniej popularnego „francuza”. Biorąc jednak pod uwagę dwa „wzorcowe” egzemplarze z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, wyposażeniem i bezwypadkowe, można zaryzykować stwierdzenie, że Almera, Corolla czy wspomniany Golf będą sprawiać mniej kłopotów – karoseria niemieckiego modelu jest najlepiej zabezpieczona przed korozją, zaś Japończycy chwalą się (i słusznie) trwalszymi podzespołami.

Xsara ma mniej stabilną elektronikę silnika (wiedzą to na pewno osoby, które „zagazowywały” Citroëna) i jest bardziej narażona np. na wycieki oleju. Nie bez znaczenia okazuje się też dostępność części zamiennych, która w przypadku Golfa jest wzorowa.

Te właśnie czynniki decydują o tym, że jedne auta wyceniane są niżej, inne zaś wyżej. Porównując konkretne egzemplarze, trzeba jednak mieć na uwadze ich stan – lepiej wybrać wzorowo zachowanego Citroëna niż rozbitego Volkswagena z niepewną historią.

Wytypowana przez nas piątka nie wyczerpuje oczywiście rynku. Zwolennicy bardziej prestiżowych modeli mogą sięgnąć np. po BMW serii 3 Compact lub Audi A3, ale będą to auta z lat 1996-97. Alternatywą (głównie dla Astry – podobny poziom cenowy) może być Focus, ale w jego przypadku uważajcie na korozję, głównie tylnej części auta.

Swych zwolenników bez kłopotu znajdzie Fiat Stilo (za 5000 zł kupicie wersje z 2003 r.!) oraz inne japońskie konstrukcje – Honda Civic czy Mazda 323.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Citroen Xsara 4 990 zł - Polecamy wersję: 1.4 8V/2002 r.

Francuskie kompakty przed laty były cenione za przyjemnie wykończone, obszerne wnętrza i wysoki komfort zawieszenia. Nawet 3- i 5-drzwiowe nadwozia mają bagażnik o pojemności 408 l, a kto cierpliwie poszuka, trafi też na kombi z kufrem o pojemności 517 l. Niestety, żeby również teraz można było cieszyć się wygodą, przygodę z Xsarą nierzadko trzeba rozpocząć od regeneracji tylnego zawieszenia. Operacja może pochłonąć 20 proc. kosztów zakupu – około 1000 zł. Podstawowy silnik 1.4/75 KM nie jest zbyt dynamiczny, ale wielu osobom w zupełności wystarczy, a odwdzięczy się niskim spalaniem. Xsarę szczególnie polecamy tym, którzy potrafią zaakceptować drobne niedociągnięcia.

Citroen Xsara to nam się podoba - Obszerne wnętrza z dużymi bagażnikami, atrakcyjne ceny zakupu, komfort jazdy, przyjemny wygląd (zwłaszcza po liftingu)

Citroen Xsara to nam się nie podoba - Długa lista drobnych usterek, podatna na zużycie belka tylna, wycieki oleju, możliwa dość zaawansowana korozja nadwozia

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego