Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan Almera

Nissan Almera

Ikona samochodu

Nissan Almera to kompaktowy samochód osobowy segmentu C produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1995 roku (N15) jako następca bardzo udanego modelu Sunny. Na rodzimym rynku pojazd znany był jako Pulsar.

Nissan Almera w momencie debiutu miał ciężki orzech do zgryzienia – ciężko bowiem było dopracować bardzo dobrze sprzedający się model. Nadwozie zostało w stosunku do poprzednika unowocześnione zachowując jednak te same bryły, jednak Almera nie wyróżniała się niczym szczególnym z tłumu. Występowała jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback, a także jako 4-drzwiowy sedan.

Słabymi punktami Almery była przede wszystkim wysoka podatność na korozję zarówno nad- jak i podwozia. Poza tym, przedliftowe modele często borykały się z wadą fabryczną polegającą na wadliwym działaniu obrotomierza. W 1998 roku Nissan przedstawił odświeżoną wersję Almery – zmieniono przednie i tylne światła, grill oraz zderzaki. Oprócz tego dokonano kilku zmian wewnątrz auta, a także w zawieszeniu.

Pod maską znalazły się benzynowe jednostki o pojemności 1.4, 1.6 oraz 2.0, generujące kolejno 87, 90/100 oraz 143 (GTi) KM. Topowa odmiana GTi, oprócz wyraźnie mocniejszego od pozostałych silnika wyróżniała się dodatkami stylistycznymi nadwozia oraz wnętrza, a także sportowymi nastawami zawieszenia, co przy masie ok. 1100 kg dawało sporo frajdy z jazdy. Jedynym silnikiem wysokoprężnym był 2-litrowy wolnossący diesel o mocy 75 KM. Napęd kierowany był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej.

W 2000 roku na rynek wprowadzono II generację Nissan Almery (N16). Auto zyskało zdecydowanie bardziej nowoczesne i bardziej krągłe kształty w porównaniu z poprzednikiem. Liczba dostępnych wariantów nadwozia pozostała bez zmian. Niestety wraz z wprowadzeniem drugiej odsłony, zrezygnowano z produkowania usportowionej odmiany GTi.

Do napędu stosowano początkowo benzyniaki o pojemności 1.5 (90 KM) i 1.8 (114 KM) litra oraz 2,2-litrowego turbodiesla DI o mocy 110 KM. Gdy w 2003 roku przeprowadzono lifting, zmianie uległo wnętrze oraz przednie i tylne lampy. Oprócz tego jednostki benzynowe zyskały kolejno 8 i 2 KM, a z racji fuzji Renault i Nissana, do oferty wprowadzono silnik tego pierwszego – 1.5 dCi 82 KM, choć w dalszym ciągu oferowano turbodiesla Nissana, który jednak doczekał się zmiany na 2.2 dCi 112 lub 136 KM (common rail). Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

Poza hatchbackami i sedanem, Nissan produkował w latach 2000-2006 takżę minivana o nazwie Almera Tino. Auto mogło w wygodnych warunkach pomieścić 5 osób, a bagażnik oferował 440 litrów pojemności. Poza jednostkami znanymi z Almery, stosowano w nim także 2-litrowego benzyniaka rozwijającego 136 KM, łączony z bezstopniową przekładnię CVT.

W 2006 roku zakończono produkcję Nissana Almery, a jej następcą została Tiida. Rywalami Almery są m.in. Opel Astra, Honda Civic oraz Volkswagen Golf.

Nissan Almera - generacje

Ikona samochodu

Nissan Almera I (1995 - 2000)

Ikona samochodu

Nissan Almera II (2000 - 2006)

Nissan Almera - powiązane artykuły

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Awaryjność aut jest kluczowa dla spokojnej i taniej eksploatacji. Czasami jednak obiegowe opinie nie sprawdzają się. Od kilku lat jeżdżę Nissanem Almerą z silnikiem 1.5 dCi uważanym za ryzykowny i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Czy kilkunastoletnie hatchbacki są gwarancją niezawodności?

Czy kilkunastoletnie hatchbacki są gwarancją niezawodności?

Japoński rodowód niemal zawsze równa się wysokiej trwałości. Sprawdzamy, czy tak jest w przypadku kilkunastoletnich hatchbacków z benzyniakami, które możecie kupić za około 15 tys. zł.

Auta kompaktowe z benzyniakami 1.8 za 10 tys. zł - atrakcyjne propozycje

Auta kompaktowe z benzyniakami 1.8 za 10 tys. zł - atrakcyjne propozycje

Podstawowe wersje silnikowe aut kompaktowych zazwyczaj mają nie więcej niż 100 KM. Taka moc nie wszystkich satysfakcjonuje, dlatego sprawdzamy, czy warto kupić kompakt z benzyniakiem 1.8. Do wydania: 10 tys. zł

Poradnik kupującego - udane auta kompaktowe do 10 000 zł

Poradnik kupującego - udane auta kompaktowe do 10 000 zł

Kompakty to uniwersalne auta, które są często poszukiwane na rynku wtórnym. Za 10 000 zł znajdziecie ich bardzo dużo – niestety, nie wszystkie są godne polecenia.

Poszukiwane pewne auto - szukamy samochodu za 15-25 tys. zł

Poszukiwane pewne auto - szukamy samochodu za 15-25 tys. zł

Mamy kilkanaście tysięcy złotych gotówki, ale dopuszczamy też możliwość wsparcia się kredytem. Czy za takie pieniądze uda się znaleźć auto w przyzwoitym stanie technicznym?

Kompakty z dobrym dieslem w cenie od 5 do 35 tys. zł

Kompakty z dobrym dieslem w cenie od 5 do 35 tys. zł

Auto kompaktowe z dieslem to ciekawy kompromis między wielkością a spalaniem. Który model wybrać, żeby eksploatacja była bezproblemowa? Poznajcie nasze typy w cenie od 5 do 35 tys. zł

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł

Szukamy kompaktowego auta gwarantującego niskie koszty eksploatacji. Nasz wybór padł na proste wersje benzynowe. Jakie auto warto kupić za 5000 zł?

Wiemy jak będzie wyglądał następca Almery!

Wiemy jak będzie wyglądał następca Almery!

Już pod koniec maja Nissan zaprezentuje swój nowy model kompaktowy. Auto wbrew pozorom nie będzie nosić nazwy Almera. Do polskich salonów trafi jesienią.

Nowy Nissan Almera będzie produkowany we Francji

Nowy Nissan Almera będzie produkowany we Francji

Najnowszy model Nissana przeznaczony na rynki europejskie będzie produkowany przez Renault we Francji. Ma to być następca znanego modelu Almera, produkowanego w latach 1995-2006 w wersji sedan i hatchback

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

Almera Tino to przemyślane auto rodzinne, ale z silnikiem 1.8 potrafi niemile zaskoczyć

Nissan Almera (1995-2000) - grunt to nie rzucać się w oczy!

Nissan Almera (1995-2000) - grunt to nie rzucać się w oczy!

Cichy wspólnik. Tak ewentualnie mógłby się nazywać artykuł, traktujący o Nissanie klasy niższej średniej, który w połowie lat dziewięćdziesiątych zajął miejsce sprawdzonego latami modelu Sunny

Przyjemne z pożytecznym

Jak wygląda nowa Almera z zewnątrz, wszyscy już dobrze wiemy. Samochód był pokazywany na kilku salonach. Nie można było jednak zajrzeć do jego wnętrza. Teraz stało się to już możliwe.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test