Auta kompaktowe z benzyniakami 1.8 za 10 tys. zł - atrakcyjne propozycje
Podstawowe wersje silnikowe aut kompaktowych zazwyczaj mają nie więcej niż 100 KM. Taka moc nie wszystkich satysfakcjonuje, dlatego sprawdzamy, czy warto kupić kompakt z benzyniakiem 1.8. Do wydania: 10 tys. zł
Samochód ważący ponad tonę i 70-konny silnik, pozbawiony nowoczesnej techniki? Wielu nabywcom aut, nawet klasy kompakt, takie zestawienie wygląda mało atrakcyjnie. Wcale nie oczekują świetnej dynamiki, lecz raczej poczucia bezpieczeństwa i trochę przyjemności podczas jazdy, bez konieczności częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów.
Sprawdzamy, czy takie warunki dobrze spełnią jednostki 1.8 – dość mocne, ale jeszcze poniżej magicznej granicy 2 l, kojarzącej się z wyższymi kosztami eksploatacji (np. spalanie).
Gdy możliwości finansowe ograniczymy do 10 tys. zł, paleta kompaktów z benzyniakami 1.8 okaże się stosunkowo niewielka – obok pokazanych tu aut występuje jeszcze Fiat Stilo (właściwie to 1.7; problemy to niezbyt duża dostępność i kilka typowych awarii, m.in. wysokie spalanie oleju, usterki „wariatora”). W Corolli IX silnik 1.8 występował głównie w odmianie TS (192 KM!), ale na ciekawy egzemplarz 10 tys. zł nie wystarczy.
Warto zwrócić uwagę, że prezentowane silniki 1.8 może nie zapewniają bardzo atrakcyjnych osiągów (poza 1.8 T VW), ale np. można liczyć na dobrą elastyczność. Spalanie? Podczas dość spokojnej jazdy zwykle średnio wynosi ok. 8 l/100 km.
W galerii znadziecie pięć najciekawszych według nas, propozycji tanich kompaktów z silnikami benzynowymi o pojemności 1.8 l.