CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Wielki Test Salonów 2016 cz. 2 - jak nas obsługują?

28 lip 16 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

W drugiej części Wielkiego Testu prezentujemy wyniki uzyskane przez poszczególne salony.

W pierwszej części naszego Wielkiego Testu Salonów 2016 („Auto Świat” numer 28. z 11 lipca) przedstawiliśmy wyniki uzyskane przez firmy importerskie. Wynik firmy to średnia ocena ze wszystkich zbadanych salonów. W drugiej części prezentujemy szczegółowe wyniki, które uzyskały wszystkie sprawdzone salony – było ich 365.

W tym roku już po raz 13. nasi „tajemniczy klienci” odwiedzali salony oficjalnych importerów. Tym razem przetestowaliśmy 30 proc. wszystkich salonów danego importera. Dlatego w tabeli wyników liczba salonów jest różna i wynosi od 10 dla Audi, BMW, Mazdy czy Seata do 27 dla Opla i Renault. Test przeprowadziło 71 specjalnie przeszkolonych audytorów („tajemniczych klientów”) z firmy badawczej TNS. Odwiedzali oni salony pod pretekstem kupna nowego samochodu. Pytali o popularne modele w danej marce. Żeby wyniki z poszczególnych salonów były porównywalne, opracowaliśmy wspólnie z TNS obszerny katalog pytań i spraw, na które „tajemniczy klient” musiał uzyskać odpowiedź i potem je ocenić. Salony – podobnie jak w poprzednich badaniach – oceniliśmy według trzech głównych kryteriów: 1. organizacja salonu, 2. obsługa klienta, 3. jazda próbna.

71 „tajemniczych klientów”

Każde z nich rozpisaliśmy na kilkadziesiąt szczegółowych punktów. Chodziło nam o jak najdokładniejsze sprawdzenie salonu oraz wyeliminowanie przypadkowych ocen. Na przykład w pierwszej kategorii – „organizacja salonu” – nasi „tajemniczy klienci” musieli jeszcze przed wizytą sprawdzić i ocenić, czy łatwo odnaleźć drogę do salonu, czy są odpowiednie oznaczenia i reklamy. Kolejna sprawa to parking: czy można zaparkować samochód na terenie należącym do salonu, czy nie ma utrudnień dla osób niepełnosprawnych. Zwróciliśmy także uwagę na prezentowane samochody – czy interesujący nas model był na ekspozycji, czy był dostępny (otwarte drzwi), w jakim stanie (czysty czy zakurzony), a także czy przy aucie znajdowały się cena i specyfikacja (wersje silnikowa oraz wyposażeniowa).

Jak w kategorii „organizacja salonu” wypadły sprawdzone punkty? Znakomicie! Aż 198 salonów, czyli 54 proc. wszystkich sprawdzonych, uzyskało maksymalną ocenę 100 proc. Oznacza to, że salony oficjalnych importerów są nowocześnie urządzone (większość to kilkuletnie budynki – zbudowane i wyposażone według jednego stylu, typowego dla danej marki), dobrze wyposażone, z parkingami dla klientów (w tym także dla niepełnosprawnych). Samochody przeznaczone do sprzedaży są atrakcyjnie wyeksponowane, dostępne dla klientów, opatrzone dodatkowymi informacjami, jak cena, wyposażenie, sposób finansowania zakupu itp.

Wielki Test Salonów 2016 - najlepsze wyniki Wielki Test Salonów 2016 - najlepsze wyniki Foto: Auto Świat

Największy wpływ na końcową ocenę salonu miała kategoria „obsługa klienta”. Jeśli za organizację salonu można było dostać maksymalnie 25 pkt (w przeliczeniu 12,5 proc.), to za obsługę klienta mogliśmy przyznać aż 125 pkt (62,5 proc.). Jakość obsługi klienta uznaliśmy za najważniejsze kryterium. Ładny, nowoczesny salon jest oczywiście ważny, ale kontakt z klientem mają sprzedawcy – to od ich wiedzy, zdolności, elastyczności i uprzejmości zależy, czy klient wyjdzie z salonu zadowolony, z zamówieniem na auto, czy niezadowolony, z przeświadczeniem, że potraktowano go niepoważnie i nigdy tu więcej nie wróci.

Nasi ankieterzy zwrócili uwagę na to, jak obsługa salonu reaguje na pojawienie się klienta, czy sprzedawca stara się wysondować potrzeby klienta, jak zaprezentował wybrany samochód – czy np. umiał podać zalety modelu i jego przewagę nad konkurentami. Ankieterzy ocenili także ofertę finansowania, elastyczność sprzedawcy (reakcja na pytanie o rabat), to, jakie materiały przekazał klientowi (foldery, cenniki itp.). Oceniliśmy również reakcje po wizycie klienta w salonie, np. czy sprzedawca skontaktował się telefonicznie z klientem w ciągu kilku dni od jego wizyty. Kategoria „obsługa klienta” miała największy wpływ na końcową ocenę salonu – idealny punkt mógł zdobyć 125 pkt (62,5 proc.). Oznacza to, że obsługa klienta decydowała o prawie 1/3 ostatecznej oceny.

Obsługa klienta najważniejsza

Niestety, żaden salon nie zdobył maksymalnej oceny 100 proc. Jednak wiele z nich mocno zbliżyło się do ideału w tej kategorii, np. salon Dacii Auto-Zięba w Katowicach za obsługę klienta dostał od naszych audytorów 99,2 proc. To najwyższa ocena wśród wszystkich 365 zbadanych salonów. Gratulacje! Najlepszy w naszym teście salon Nissana – Yama z Torunia – za obsługę klienta zdobył 98,4 proc. Tak samo oceniono salon Opla Jastrzębski z Siedlec oraz salon Volkswagena Łopiński ze Szczecina. Gratulacje dla sprzedawców z tych trzech salonów! Należą się one także tym sprzedawcom, którzy uzyskali oceny na poziomie 80-85 proc. Jesteście profesjonalni, a wasi klienci mogą być zadowoleni z obsługi i na pewno wrócą do waszych salonów w przyszłości lub polecą was swoim znajomym.

Trzecia główna kategoria w naszym teście to „jazda testowa”. Można było za nią zdobyć maksymalnie 50 pkt, czyli 25 proc. (1/4 oceny końcowej). Wyniki nieco nas zaskoczyły. Wydawało się nam, że w sytuacji, kiedy każdy klient odwiedzający salon jest pożądanym gościem, a dilerzy starają się sprzedać jak najwięcej samochodów, jazda próbna powinna być wręcz obowiązkowym punktem każdej wizyty. Byliśmy w błędzie! Tylko 33 salony uzyskały maksymalną ocenę – to zaledwie 9 proc. wszystkich sprawdzonych.

Cztery marki premium

W tym roku, po raz pierwszy od kilku lat, sprawdziliśmy także salony czterech marek premium: Audi, BMW, Mercedesa i Volvo. Generalnie najlepiej (na zbliżonym poziomie) wypadły salony Audi i BMW, nieco gorzej sklasyfikowano Volvo, a najsłabiej w tej grupie wypadły salony Mercedesa.

Podsumowanie: Michał Roszkowski z TNS Polska zwraca uwagę na spójność w poziomie obsługi: W salonach sprzedaży takich marek, jak Audi, BMW, Peugeot, Renault, Volvo czy Volkswagen, różnica w wyniku pomiędzy najwyżej a najniżej ocenionym salonem w sieci wynosi między 20 a 30 punktów procentowych. Oznacza to, że w tych markach możemy spodziewać się obsługi na standardowym, dość wysokim poziomie bez względu na to, który salon wybierzemy. Są również marki, w których salonach możemy trafić na bardzo dobrą, ale również na słabą obsługę, której w ekstremalnych przypadkach zdarza się mieć klienta w nosie. W sieciach marek Fiat, Hyundai, Kia, Mercedes, Mitsubishi, Opel różnica wyniku pomiędzy najlepiej a najgorzej ocenionym salonem wynosi między 60 a 70 punktów procentowych. To za dużo.

Wielki Test Salonów przeprowadzamy już od 13 lat. W tym czasie polski rynek samochodowy przeszedł wielką ewolucję. Salony muszą mieć nowoczesny wygląd, a budynki – jednolitą dla danej marki oprawę wizualną. Obsługa w salonach jest coraz lepsza – bez fałszywej skromności można stwierdzić, że w dużej części to zasługa „Auto Świata” i naszego corocznego testu salonów. Wiemy, że dilerzy i szefowie salonów pilnie śledzą wyniki testu i sprawdzają, ile punktów dostał prowadzony przez nich punkt. Powstaje pytanie: które salony uznać za dobre, a które za słabe?

Od kilku lat przyjmujemy, że za dobre uznajemy te salony, które uzyskały co najmniej 75 proc. oceny maksymalnej. W tym roku jest ich 223, w tym 11 salonów wzorowych i 30 bardzo dobrych (s. 15), czyli 61 proc. wszystkich sprawdzonych. Gratulujemy!

104 salony (28,5 proc. badanych) uzyskały wynik poniżej 75 proc., ale powyżej 50 proc. Według szkolnej skali zasłużyły na trójkę. Poniżej 50 proc. uzyskało 38 salonów – 10,4 proc. zbadanych. I jedne, i drugie powinny przeanalizować słabe punkty i jak najszybciej poprawić jakość obsługi. Chętnie w tym pomożemy, ale mamy prośbę do właścicieli i szefów salonów ocenionych najniżej: nie zwalajcie całej winy na sprzedawców. Nasze wieloletnie doświadczenia pokazują, że niska ocena salonu nie zawsze wynika tylko ze złej pracy sprzedawców, ważne są też zaangażowanie właścicieli i szefów, dobra atmosfera i organizacja pracy salonu, motywowanie pracowników, właściwe przeszkolenie.

Naszym zdaniem: Jest coraz lepiej, ale... Wielki Test Salonów potwierdza, że z roku na rok polepsza się jakość obsługi klientów w autoryzowanych salonach samochodowych. Budynki mamy już na światowym poziomie – nowe i eleganckie.Sprzedawcy – w większości profesjonalni – potrafią zaspokoić oczekiwania klientów. Gdyby tylko poprawić jazdę próbną, to byłoby idealnie.

W galerii prezentujemy wyniki uzyskane przez poszczególne salony danych marek.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (26)

No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Wśród najlepszej 10 nie ma sprzedawcy żadnej tzw. marki premium! O czymś to świadczy. Czy sprzedawcy tzw. marek premium nie rozumieją, że kupując samochód, który zwykle jest dwukrotnie droższy od odpowiednika marki tzw. popularnej wymagamy wyśmienitej obsługi. Poza tym nie sądzę, że w salonach MB, Audi, BMW i VOLVO są tłumy, tak więc tym bardziej obsługa powinna być na najwyższym poziomie. Niestety z autopsji wiem, że tak nie jest. Jest to przykre i niezrozumiałe. Ciekawe, czy centrale marek premium wyciągną wnioski z tego testu. Oby tak było, bo temu właśnie służą takie testy.
29 lip 16 09:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:23
100%
0%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~soryo1966 Użytkownik anonimowy
~soryo1966 :
No photo ~soryo1966 Użytkownik anonimowy
Wiarygodny test Audi Wrocław to tragedia , umówiliśmy się do wymiany oleju czekaliśmy tydzień a jak moja kobieta przyjechała 45 minut czekała i nic , nikt nie podszedł , więc jak powiedziała że rezygnuje dopiero się obudzili obecnie jeździmy do Lubina bez porównania. Jak za zakupiony samochód za 278 tys to dramat w teście widać na końcu stawki a potem się dziwią że wrocławianie ich omijają a na koniec telefony w prośbą o pozytywna opinię bo im kasę zabiorą szok. A co BMW Wrocław poszliśmy kupić samochód obrani na sportowo Pan miły do momentu kiedy stwierdził że mu głowę zawracamy , pojechaliśmy do Poznania kupiliśmy X6 i kiedy się dowiedzieli rozpoczęły się telefony z prośbą o powrót do salonu i zmianę dilera. Naszym zdaniem należy omijać zarówno BMW i Audi we Wrocławiu bo to dramat , szkoda czasu i pieniędzy widać inne salony potrafią.
4 sie 16 09:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~crow Użytkownik anonimowy
~crow :
No photo ~crow Użytkownik anonimowy
W InterAuto Kraków w serwisie nie dopuszczają nabywcom z tego salonu nawet na stanowisko serwisowe by mógł zaobserwować co robią i nie pozwolą nawet zajrzeć spodu auta czy umożliwić osobiście klientowi zaobserwowania na drobne mankamenty tylko na podnośniku celem obserwacji podwozia itd. - to jest nie do przyjęcia oraz do nie zaakceptowania bo mydlą nam w oczy o niby bezpieczeństwo ich klientów (ponoć to duże pole na ewntualne fuszerki a co gorsza skąd mam wiedzieć czyż nie zamieniono nowe/dobre części na stare czy używane - to bardzo duże pole do nadużyć, okradania czy oszukiwania de facto klient nie będąc na stanowisku serwisowym jest na przegranej pozycji. Omijajcie tam serwis z daleka.
1 sie 16 11:36 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
~Aaa :
No photo ~Aaa Użytkownik anonimowy
W grudniu w Krakowie kupowałem auto i moje obserwacje są następujące. W salonie VW Auto Special czekałem 30 minut zanim ktoś do mnie podszedł, podobnie w salonie Audi tej firmy, w VW sprzedawca był lepszy niż w Audi, znał dane tech. i wiedział jakimi autami dysponuje, w BMW (Dobrzański) przyjechałem autem z wypożyczalni Yarisem i nikt się specjalnie mną nie interesował, a sprzedawca traktował mnie jak powietrze. u Belłtowskiego było ok, i już prawie kupiłem A4, ale okazało się, że cena jest sztywna "bo jest wielu chętnych" na model 2015 i życzyłem temu Panu udanej sorzedaży. W Volvo Wadowscy, zainteresowałem się XC60 i V60, ale mieli głównie diesle, a sprzedawca był takim bufonem, że sobie podarowałem. Pojechałem do Zasady, od progu chcieli mnie poić kawą, byli grzeczni, sprzedawca się nie zdenerwował jak skrytykowałem A-klasę za przedni napęd, a ponieważ nie miałem preferencji co do określonego modelu zaprowadził mnie do podziemnego garażu, gdzie pokazał mi dwadzieścia kilka aut, którymi "bawiłem" się 2 godziny, po jeździe próbnej testowym autem, wIął mnie jeszcze na jazdę C63 AMG (prowadziłem to cudo) kupiłem auto. Upust dostałem po długich targach 43k i rozszerzoną gwarancję na 4 lata. Na koniec usłyszałem, że jestem wymagającym klientem, a raz w miesiącu mam telefon od tego Pana z poropozycją pojeżdżenia kolejnym AMG. sprzedawca mistrz świata, bo zaraził mnine AMG i jak mnie będzie stać na takie auto to go kupię.
4 sie 16 09:58 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
~wiem :
No photo ~wiem Użytkownik anonimowy
Przypuszczam,a raczej wiem to z dużą pewnością,że jakby jakiś serwis samochodowy,zezwolił na wpuszczenie klienta obok serwisanta,gdzie przeglądany lub naprawiany jest jego samochód,to taki serwis,nie mógł by się opędzić od klientów.W TYM FACHU TO JEST WAŻNE,zaufanie zaufaniem,ale ja chcę widzieć co i jak mechanik robi.
4 sie 16 08:30 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fik Użytkownik anonimowy
~fik :
No photo ~fik Użytkownik anonimowy
Zrobcie test obslugi klienta w serwisie na czas trwania gwarancji, mysle ze wiecej sie przyda, bo wciskajac auto sprzedawcy wchodza w t......k a potem juz traktuja jak wroga.
31 lip 16 18:15 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Antek P. Użytkownik anonimowy
~Antek P. :
No photo ~Antek P. Użytkownik anonimowy
Czekam na test serwisów. Wtedy wypowiem się o "super" praktykach serwisu Skoda z Zabrza.
4 sie 16 08:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Waldi Użytkownik anonimowy
~Waldi :
No photo ~Waldi Użytkownik anonimowy
Honda to już zniknęła z naszego rynku?
29 lip 16 14:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mateusz Użytkownik anonimowy
~Mateusz :
No photo ~Mateusz Użytkownik anonimowy
Ja ostatnio kupowałem samochód - ponad miesiąc temu - VW Golfa. Byłem u Krotoskiego w Koszalinie. Z żoną nie ubraliśmy się porządnie, były pierwsze ciepłe dni, tylko poszliśmy na sportowo. Zależało nam na kilku dodatkach w samochodzie i ułożeniu oferty. Handlowiec zrobił ofertę na odpierdziel, nic nie proponując, cena sztywna, negocjacji brak, więc z żoną grzecznie podziękowaliśmy, wymieniliśmy uśmiechy z handlowcem i poszliśmy. Traktował nas na zasadzie - i tak nie wrócą i nie kupią. Przez ten czas zadzwoniłem do Bednarka w Łodzi Po kilku dniach wróciliśmy na podpisanie umowy zakupu samochodu w leasingu do Krotoskiego - aby nie jechać do specjalnie do Łodzi na podpisanie umowy to handlowiec był bardzo oburzony dlaczego tam a nie tu, jeszcze wygrażając, że jak coś się stanie w aucie, to co my zrobimy, bo przecież kupowaliśmy w Łodzi a nie w Koszalinie. Oferta była znacznie lepsza w Łodzi - większy silnik, wyższa wersja wyposażeniowa, a różnica 1000 zł na ofertach. Z resztą w Łodzi jak dojechałem pociągiem, czekał na mnie kierowca na dworcu, kawa w salonie i bardzo dobra i miła obsługa przez Pana Marcina. Na koniec otrzymaliśmy pakiet giftów dla dziecka i dla siebie, łącznie z czekoladkami i winem.

Potrzebowaliśmy też dwa tygodnie temu skodę fabię i stwierdziłem, że pójdę w Koszalinie do Krotoskiego do salonu, salon w innym budynku niż VW, myślałem, że może obsługa lepsza i co ? To samo podejście, wyślemy ofertę Panu na maila, nie dałem się zbyć to tak samo oferta została ułożona na odpierdziel. To zwróciliśmy się ponownie do Bednarka bo wiem, że chociaż obsługa na poziomie.
4 sie 16 14:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~skoda nie Użytkownik anonimowy
~skoda nie :
No photo ~skoda nie Użytkownik anonimowy
Zarówno oceniający jak komentujący ten materiał "Tomek" nie ma pojęcia o zasadniczej sprawie. Zauważcie, świetną ocenę dostał salon sprzedający Dacię - auta jak auta po prostu niszowe ALE? właśnie sprzedając auta tzw trudno sprzedawalne wymagają OGROMNEJ pracy handlowca. Wiem co piszę bo byłem handlowcem, szefem salonu dyrektorem handlowym firmy sprzedającej auta. Handlowcem i szefem salonu byłem w kilku markach i wiem że najlżejsza praca jest w salonie drogich i b. drogich aut co "demoralizuje" handlowców bo po takie auta przychodza ludzie którzy wiedza gdzie i po co przyszli - TAK TAK TOMEK. No chyba że Tomek jest nowobogackim od niedawna zameldowanym np w Warszawie przybyszem z dalekiego np m.Hrubieszowa lub m. Żółtek albo Żagania który oczekuje traktowania go tak jak sam innych nie potrafi traktować kiedy jest w pracy. I stąd oceny salonów bo cała rzecz w oceniających !!! Jesli człowiek z natury jest choc troszkę tolerancyjny to wie że handlowiec też może mieć gorszy dzień albo właśnie zebrał joby od szefa że nic nie sprzedał !! I ZACZYNA SIE PROBLEM Otóż za obsługę klienta odpowiada handlowiec wcześniej właściwie przeszkolony ale za wysoką sprzedaż ODPOWIADA WŁAŚCICIEL FIRMY i jeśli właścicel nie rozumie dlaczego sprzedaż jest niska to nie rozumie niczego. WIEM CO PISZĘ. Dlaczego tak wiele salonów upadło ?? bo właściciel nie był nastawiony na sukces tylko na szybki i duży zarobek !!! a handlowiec miał być
maszynką do zarabiania pieniędzy. Wnioski z tego materiału i moich wypocin - oceniający salony w ok 60% to tradycyjni Polacy a niestety mamy cechę narodową, SPRAWDZAM - KONTROLUJĘ a jak Polak kontroluje to już nie ma zmiłuj :-))) W starym kabarecie do kontrolującego pracownika US właścicel firmy mówi " NAPIJE SIĘ PAN HERBATY?? - DZIĘKUJĘ , JESTEM DZIS SAMOCHODEM " I tu wskazuję na to czy handlowiec Dacii np zaproponował kawkę , ciasteczko "inspektorowi", a może handlowcem była blondi z długimi nogami. Wiem jedno, wszystko ma swoje znaczenie i wiem że klient też jest różny dlatego TO NIE PRAWDA ŻE W JEDNYM SALONIE HANDLOWIEC JEST ZŁY A W DRUGIM DOBRY. Jest pewne jedno - jeden handlowiec jest dobrze wyszkolony, ma przyzwoite zarobki, nie myje okien salonu bo ma sprzedawac auta, częstym gościem salonu jest sam właściciel firmy wychodząc z założenia - pańskie oko konia tuczy. NIE WSPOMNĘ O TYM ŻE KAŻDA MARKA AUT MA SWOJE STANDARDY - bez urazy , ale są ludzie którzy w salonie np BMW /nie wskazuje salonu/ nie potrafiliby sie zachować TAK, TAK bo standard jest cholernie wysoki. Czy tam sa lepsi handlowcy?? NIE DO KOŃCA TAK BYC MUSI
4 sie 16 09:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Wielki Test Salonów 2016 cz. 2 - jak nas obsługują? (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego