CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.091.96
Średnio4.544.754.422.12
Najdrożej4.894.994.852.45

Test opon letnich w rozmiarze 225/50 R17 - które opony są najlepsze na lato?

16 mar, 17:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Radzimy zachować ostrożność podczas wyboru ogumienia! Tylko co trzecia spośród opon, które trafiły do naszego tegorocznego testu, zapewnia odpowiedni –naszym zdaniem – poziom bezpieczeństwa

Kiedy już długoterminowe prognozy pogody nie przewidują opadów śniegu ani przymrozków, pojawiają się co najmniej trzy ważne argumenty przemawiające za wymianą opon zimowych na letnie. Po pierwsze – chodzi o bezpieczeństwo, bo na suchej lub mokrej nawierzchni opony letnie zapewniają z reguły krótsze drogi hamowania od zimówek. Po drugie – ze względu na koszty.

W wysokich temperaturach opony zimowe zużywają się znacznie szybciej od opon letnich. Po trzecie – przyjemność z jazdy. Tak naprawdę na sportowe doznania i optymalną przyczepność podczas dynamicznej jazdy można liczyć tylko wtedy, kiedy ogniwem łączącym auto z podłożem jest ogumienie letnie. Dotyczy to w szczególności modeli, którymi da się jeździć naprawdę szybko, takich jak wykorzystane przez nas w tym teście BMW serii 3. Opony w testowanym rozmiarze 225/50 R 17 są również fabrycznie montowane w wielu wersjach m.in. Audi A4 czy Mercedesa klasy C.

Jeśli nie macie jeszcze opon na zbliżający się sezon, radzimy wybrać je naprawdę ostrożnie. Mimo że podaż na rynku ogumienia jest większa niż kiedykolwiek, wciąż niewiele modeli można polecić z czystym sumieniem. Spośród przetestowanych opon tylko co trzecia spełniła nasze minimalne oczekiwania w kwestii bezpieczeństwa. Problem polega na tym, że nie sposób na oko odróżnić dobrego ogumienia od takiego, które może być potencjalnie niebezpieczne – wymaga to dokładnych i wszechstronnych testów.

Jak zwykle już pierwsza z prób, którym poddajemy testowane opony, czyli hamowanie na mokrej nawierzchni, to bariera nie do pokonania dla wielu modeli. Całe cztery długości samochodu (ponad 16 metrów) to różnica w długościach dróg hamowania z 80 km/h na najlepszych i najgorszych oponach w tej dziedzinie. Na końcu autostradowego korka albo w przypadku hamowania przed pieszym, który wtargnął na jezdnię, takie różnice naprawdę decydują o życiu lub śmierci!

O tym, które modele ogumienia odrzuciliśmy już na wstępie, a które poddaliśmy kompletowi prób, zadecydowała suma wyników z testów hamowania na suchej i na mokrej nawierzchni (patrz tabela po prawej stronie). Tylko 20 najlepszych modeli miało szanse zmierzyć się z próbami aquaplaningu, prowadzenia, komfortu, trwałości i oporów toczenia – dla pozostałych szkoda naszego czasu. Które z letnich opon wypadły najlepiej?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
~RR :
No photo ~RR Użytkownik anonimowy
A ja odradzam opony Uniroyal. O ile zimówki były takie sobie i do bujania się po mieście mogły wystarczyć (w góry zdecydowanie nie) to letnie (nie pamiętam dokładnego modelu) to była jakaś masakra. Na mokrym asfalcie zachowywały się jak na lodzie. Trzymanie boczne w nich nie istniało. Po pierwszym sezonie je sprzedałem i założyłem Bridgestone Turanza. Ten sam samochód, to samo zawieszenie a prowadzenie inne o 500%. Z własnego doświadczenia mogę jeszcze polecić Continental. Za to do małego miejskiego autka na zimę polecam naszą, polską Dębice. Żona na takich jeździ i byłem zaskoczony jak dobrze sprawują się w miejskich warunkach.
20 mar 08:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czaszka Użytkownik anonimowy
~Czaszka :
No photo ~Czaszka Użytkownik anonimowy
Bez czytania wiadomo że Conti wygra bo zawsze wygrywa w tej gazecie za to jak najbardziej można się zainteresować kto zająl nastepne miejsca i szukać opony dla siebie wśród nich. A teraz zajrzę do artykułu i sprawdżę czy mam to odszczekać pod stołem :)
18 mar 08:34 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~leo Użytkownik anonimowy
~leo :
No photo ~leo Użytkownik anonimowy
Conti oczywiście sponsorowane pierwsze miejsce.Dunlop jak najbardziej,choć pokręcili coś z głośnością,bo powinny być w ścisłej czołówce,oraz z żywotnością,bo tu w rzeczywistości wypadają znacznie gorzej,co jest jak najbardziej zrozumiałe-przyczepność kosztem ścieralności.Te Dunlopy sport maxx rt i rt2 jak najbardziej polecam.
18 mar 09:21 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sabinka Użytkownik anonimowy
~sabinka :
No photo ~sabinka Użytkownik anonimowy
jeździłem na letnich Conti i na zimowych były niezłe ale tylko przez 3 sezony potem na letniej buły a zimówki nawet na wprost nie trzymały - odkąd przesiadłem się na Goodyeary F1-3 225/45/17 letnie i zimowe Dunlopy SM-5 205/55/16 a mam już drugą zmianę tych opon to nawet nie patrzę w kierunku continentali
18 mar 08:57 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
~Obiektywny :
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
Hmmm. Dlaczego nie ma testu opon Prestivo. Ciekaw jestem jakby wypadła. Nie zasługiwała na test? Bardzo ciekawe. Ja Wam powiem bez testów. Prestivo bije stosunkiem jakości do ceny wszystkie opony. Nie odbiega od opon nawet 2x droższych. Mało tego jestem gotów stwierdzić że jest nawet lepsza od niektórych opon z najwyższej półki. Ja już wiem i nie kupię na dzień dzisiejszy żadnych innych opon niż Prestivo. Tanie i świetne opony. Miałem kiedyś tzw premium i zdarzyło się że zapłaciłem dużo a zachowanie opony średnie. Pozdrawiam
18 mar 10:45 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
~Mike :
No photo ~Mike Użytkownik anonimowy
Beznadziejny test. Pomieszane opony z różnych segmentów cenowych (marki premium porównywane z oponami tanimi ). Opony o różnych przeznaczeniach np. komfortowy Continental czy Bridgestone porównywany z typowo sportowymi Goodyearem czy Dunlopem.
Mało profesjonalne
18 mar 09:40 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TTZ Użytkownik anonimowy
~TTZ :
No photo ~TTZ Użytkownik anonimowy
Szkoda ze w "Polskim" artykule Nie ma opon Debicy
18 mar 09:48 | ocena: 93%
Liczba głosów:27
93%
7%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
~asdf :
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
Zanim rozpocznę czytanie artykułu zgaduję: wygrały opony niemieckie?
18 mar 10:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a jak Użytkownik anonimowy
~a jak :
No photo ~a jak Użytkownik anonimowy
najlepsze na lato som zimowki na ktorych jezdze 6 lat okrongly rok i bende az do czasu kiedy nie pojawiom sie druty.
sezonowe niech se solidaruch sam zmienia
20 mar 10:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
~dr feelgood :
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
Test jest bez sensu bo nie wygrała Michelin Primacy 3 na której jeżdżę.
18 mar 11:08 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Test opon letnich w rozmiarze 225/50 R17 - które opony są najlepsze na lato?

Radzimy zachować ostrożność podczas wyboru ogumienia! Tylko co trzecia spośród opon, które trafiły do naszego tegorocznego testu, zapewnia odpowiedni –naszym zdaniem – poziom bezpieczeństwa.

Test opon letnich w rozmiarze 225/50 R17 - które opony są najlepsze na lato? (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego