Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Diody zamiast żarówek H4 - zakładasz na własną odpowiedzialność

5 sty, 11:38

Lamp diodowych, nawet najbardziej markowych, nie wolno montować w miejsce żarówek halogenowych, ale można sprawdzić czy to naprawdę takie niebezpieczne

Udostępnij
0
Skomentuj

Philips reklamuje swoje zespoły ledowe z cokołami żarówek H7 i H4, ostrzegając lojalnie, że nie są to akcesoria do wykorzystania na drogach publicznych (choć do tego zostały stworzone, nie ma wątpliwości). Bosma radzi: sprawdź, czy nasze LED-y można stosować w Twoim kraju.

Zakładasz na własną odpowiedzialność!

Nie szukajcie, nie sprawdzajcie, szkoda czasu: nie można zamiast żarówek stosować w reflektorze innego źródła światła ani w Polsce, ani w żadnym kraju należącym do UE, ani w żadnym innym europejskim cywilizowanym kraju. Nie można i już! Jednocześnie przyznajmy: w odróżnieniu od niemarkowej tandety LED-y Philipsa i Bosmy są dopracowane na tyle, że po zamontowaniu ich w aucie jest duża szansa na zachowanie prawidłowej geometrii wiązki świetlnej; nasze auto będzie świecić o wiele lepiej i nieco mocniej oślepiać, ale nie bardziej niż niejeden samochód z fabrycznym oświetleniem ksenonowym.

Jest nawet szansa, że po zmianie żarówek pozycyjnych na bardziej niebieskie (by ich temperatura barwowa była zbliżona do barwy światła LED-ów) diagnosta na stacji kontroli pojazdów nie stwierdzi nieprawidłowości. Oczywiście, każdy reflektor może zachować się nieco inaczej. Naszym zdaniem w konkurencji „lepsza geometria wiązki światła” lepsze są diody Philipsa, ale i Bosmy się nadają, a są sporo tańsze.

Jakiś problem z montażem? Palniki pasują do gniazda reflektora na zasadzie plug and play, prawdopodobny jest jednak problem z domknięciem tylnej obudowy reflektora; nie należy wykluczyć konieczności cięcia plastiku, choćby po to, by zapewnić wentylację lampy (z kolei całkiem otwartej nie można zostawić, szybko się zabrudzi).

Problem jest też taki, że żarówka grzeje „do przodu”, ogrzewając reflektor, powodując odparowanie go i spływanie śniegu; LED-y grzeją „do tyłu”, podgrzewając tylną część reflektora, klosz pozostaje chłodny, nie należy wykluczyć, że w zimowych warunkach zbyt chłodny. Reasumując: kupujesz towar, który może znacząco poprawić oświetlenie auta, może jednak wywołać niespodziewane problemy techniczne.

Problemów prawnych też nie można wykluczyć; policjant na drodze może zabrać dowód rejestracyjny, choć jeśli nie oślepiamy, w sumie nie ma do tego powodów. Ryzyko korzystania z tego sprzętu spada na użytkownika.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (191)

No photo
No photo ~Bodek Użytkownik anonimowy
~Bodek :
No photo ~Bodek Użytkownik anonimowy
Dobry wieczór , sprzedaje takie światła w swoim sklepie. Idą jak świeże bułeczki i nie straszna jest cena 280 - 350zł. Kupujących nie brakuje . W opinii klientów którzy już je mają światła wypadają rewelacyjnie jednak żadne led-y poza fabrycznymi nie mają homologacji (Bosma ma Czeską a to kraj unijny więc kierowcy opierają się na unijnych przepisach , które w Polskim prawie drogowym nie obowiązują ) więc raz w roku na przeglądzie zmieniają na fabryczne. Ja osobiście jestem zwolennikiem że to co zamontowała fabryka to to powinno być w aucie. Osobiście dopuszczam żarówki - max + 50% więcej światła ale pod warunkiem że są dobrze ustawione i nie oślepiają innych kierowców . Podstawa to mieć sprawny reflektor. Sama żarówka czy żarnik nie wiele pomoże jak masz zniszczony reflektor - zamiennik lib szkło wypłowiałe. Wtedy nic nie pomoże .Pozdrawiam serdecznie wszystkich oślepiaczy :)
16 sty 21:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Willy Użytkownik anonimowy
~Willy :
No photo ~Willy Użytkownik anonimowy
Światła jakie by nie były , nie mogą oślepiać innych kierowców , niestety część kierujących ma na uwadze tylko to by sami dobrze widzieli , nie dbają o ustawienie świateł , choćby tylko pokrętłem na kokpicie ... Nie lepiej jest z światłami tylnymi . Na trasach gdzie występuje zamglenie , wielu włącza przeciwmgielne i jedzie tak i jedzie choć mgły dawno już nie ma . Potrafią cymbały świecić przeciwmgielnymi po oczach stojąc na skrzyżowaniu lub w korku przy dobrej widoczności , oczywiście dodatkowo noga na hamulcu , by widzieli że stoją ...
7 sty 00:17 | ocena: 96%
Liczba głosów:71
96%
4%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oldman Użytkownik anonimowy
~oldman
No photo ~oldman Użytkownik anonimowy
do ~Kłamstwo Homologacji:
No photo ~Kłamstwo Homologacji Użytkownik anonimowy
7 sty 00:01 użytkownik ~Kłamstwo Homologacji napisał
Policjant nie ma żadnych uprawnień sprzętowych ani technicznych możliwości już szybciej inspekcja transportu drogowego, do kwestionowania sprawności pojazdu może jedynie zabrać dowód w celu skierowania pojazdu na badanie weryfikujące jego sprawność, Co oc
Słyszałeś, że gdzieś coś dzwoni, lecz źle to zinterpretowałeś, ponieważ dzwoni Ci w uszach.
Każda lampa ma na swojej obudowie oznakowanie mówiące o tym jaka jest jej funkcja (przeznaczenie).
Prawdą jest, że po drogach UE mogą się poruszać pojazdy bez "znaczków" E, pod warunkiem, że pojazd użytkowany jest na terenie UE czasowo. Jeżeli ma być tu zarejestrowany, musi spełniać wszystkie wymogi. Czyli przednie lampy przeznaczone do ruchu prawostronnego (bez nakładek), odpowiednie lusterka, tylne światło przeciwmgłowe po lewej stronie, kierunkowskazy koloru pomarańczowego. Poza tym, reflektory przednie posiadają na swojej obudowie oznakowanie z jakim źródłem światła były homologowane. Zamontowanie innego źródła światła, to złamanie przepisów i diagnosta na stacji kontroli - nawet bez sprawdzania jak reflektor świeci - wyda Ci negatywny wynik na badaniu technicznym.
7 sty 12:22 | ocena: 97%
Liczba głosów:31
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Twp2 Użytkownik anonimowy
~Twp2 :
No photo ~Twp2 Użytkownik anonimowy
Przez światła ledowe i ksenony w mieście jest więcej wypadków na przejściach dla pieszych z powodu oświetlenia ulic starymi ciemniejszymi żarówkami co powoduje słabsze widzenie pieszych i Kierowców. Zimą gdy prawie ciągle jest ciemno jest to mocno zauważalne. Ledowe światło jest dobre gdy nie pada deszcz i droga jest sucha. Widać stary się robię bo mam 37 lat i zrzędzę. Ale coraz gorzej się prowadzi przez innych użytkowników dróg. Każdy patrzy na swoje prawa a nie czyjeś. Zapominamy że nasza wolność kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka...
6 sty 15:14 | ocena: 76%
Liczba głosów:119
76%
24%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JackNicolson Użytkownik anonimowy
~JackNicolson :
No photo ~JackNicolson Użytkownik anonimowy
Już od pewnego czasu widać auta z modyfikacjami świateł ale to co sie dzieje ostatnio to jakieś apogeum. Nie przyjmuję tlumaczenia typu "mam h4 na ledach i są ustawione i nikogo nie oślepiam" ..oslepiasz i już ..te chińskie żaróweczki nie mają żadnego atestu i świecą wszędzie tylko nie na drogę. Jak Cie nie stac na xenony w aucie to mi przykro, ale żadne pseudo ledy ani żarówki z tesco z napisem "xenon efect" czy "white vision" nigdy xenonem nie będą. Jak dla mnie policja powinna zabierac dowody rejestracyjne wszystkim którzy montuja niefabryczne dziadostwo do swoich starych passatow, beemek, civic'ów ze szklanym przodem i golfów. Pozdrawiam wszystkich kierowców którzy szanuja mnie oraz innych i przed wyjazdem na droge liczą się z innymi a nie w myśl zasady mnie nie oślepia i mam w du... innych.
6 sty 13:24 | ocena: 76%
Liczba głosów:153
76%
24%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
~Zymandi1 :
No photo ~Zymandi1 Użytkownik anonimowy
Autor sugeruje większe olśnienia ksenonami. Ja ksenonów w aucie nie mam, ale uważam że fabryczne ksenony mniej oślepiają od żarówek halogenowych.A to dlatego że wiązka światła jest zawsze dobrze skupiona a automatyczny układ poziomowania gwarantuje prawidłową wysokość wiązki bez względu na rozmieszczenie ciężaru. Przy okazji apel do kierowców, macie takie pokrętło do ustawiania wysokości świateł. Korzystajcie z tego pokrętła, szczególnie gdy macie mocno załadowany tył pojazdu.
6 sty 13:18 | ocena: 74%
Liczba głosów:110
74%
26%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~apolicjaśpi Użytkownik anonimowy
~apolicjaśpi :
No photo ~apolicjaśpi Użytkownik anonimowy
Wysokość wiązki światła reflektorów można ocenić podjeżdżając pod kufer poprzedzającego samochodu (np. przy zatrzymaniu przed skrzyżowaniem). Jeżeli ktoś tego nie potrafi to... czy aby powinien prowadzić samochód? A jeżeli ktoś w sytuacji jak wyżej widzi, że światła jego samochodu świecą za wysoko i nic z tym nie robi, to... czy powinien mieć uprawnienia do kierowania pojazdami, zwane prawem jazdy? (a takich taboretów widuje się na co dzień wielu).
7 sty 08:38 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarosłaf wolske zbaf Użytkownik anonimowy
~Jarosłaf wolske zbaf
No photo ~Jarosłaf wolske zbaf Użytkownik anonimowy
do ~Komu-CH :
No photo ~Komu-CH Użytkownik anonimowy
5 sty 13:34 użytkownik ~Komu-CH napisał
Idiotów z tymi wynalazkami obserwuję od pewnego czasu, jeżdżę bowiem nocami. O ile przy dobrwj suchej pogodzie jest to do zniesienia (krótkotrwałe oślepianie z przeciwka), to niestety przy deszczu lub mgle to horror, a jeśli takowy dureń doczepi się "na
Oślepiają źle wyregulowane reflektory a nie rodzaj żarówki. Ciężko jest skonstruować żarówkę która będzie świeciła gdzie indziej niż reflektor czy soczewka wyznacza.. Konstruktor żarówki musìałby miec bardzo złą wolę. Philips na pewno zrobił to dobrze ba nawet z testów wynika że odcięcie światła mijania jest wyrażniejsze. Fakr że z racji konstukcji do ledów i niefabrycznych xenonów lepiej nadaje się soczewka. Nie mam w samochodzie źadnego z tych rozwiązań ale niebałbym się ich zastosować. Ktoś już napisał i mam takie same odczucia mnie tylko i wylacznie ośleiają pacany z rozregulowanymi reflektorami gdzie jeden świeci panu bogu w okno drugi przypadkiem prawidłowo.... w deszczu to każde zrodło swiatła z naprzeciwka utrudnia poruszanie...
6 sty 13:56 | ocena: 75%
Liczba głosów:75
75%
25%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
Żarówki ledowe są niebezpieczne zimą. Nie grzeją reflektora i jak jest mróz zamarzają światła. W przypadku standardowych tradycyjnych żarówek ciepło emitowane przez żarnik grzeje szkło reflektora nie pozwalając na odłożenie się na nim lodu a i tak czasami przymarza po bokach. W przypadku ledów będzie tragedia.
16 sty 22:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zeus47 Użytkownik anonimowy
~zeus47 :
No photo ~zeus47 Użytkownik anonimowy
Przepisy są idiotyczne - można produkować i sprzedawać ale nie można stosować - niby nic w tym złego, tylko nikt nie pomyślał, że zawsze znajdą się głupcy z nic mający przepisy i będą takie badziewie używać ! Prawo powinno znaczyć prawo - jeśli nie wolno stosować to nie wolno produkować !
16 sty 21:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej