Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki, Subaru, Auto Bild / Auto Świat

Subaru 2.0 EJ/FB

Japońska marka słynie przede wszystkim z dopracowanego napędu 4x4, a także z silników typu bokser. Trzeba przyznać, że są one naprawdę dobrze skonstruowane, szczególnie wariant 2.0 (w 2.5 znacznie częściej zdarzają się przepalone uszczelki pod głowicą, zaś w niektórych odmianach z turbo pękają tłoki). Dlatego nie ma się co dziwić, że dobrze znana seria EJ przetrwała ponad 20 lat! Generacja FB wypada jeszcze lepiej! Dodatkowo dwulitrówka przyzwoicie współpracuje z instalacją gazową (choć warto dowiedzieć się o koszt regulacji zaworów, bo w niektórych wersjach sięga kilku tys. zł).

W 2011 roku zadebiutował silnik oznaczony jako FB – najłatwiej rozpoznać go po napędzie rozrządu (łańcuch), ma podobne parametry.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Subaru Impreza: model z lat 2007-11 korzystała z wersji EJ, w 2011 r. debiutowała generacja wykorzystująca silnik FB.

Subaru Forester: silnik serii FB pojawił się jeszcze w 3. generacji Forestera, czwarta ma silnik 2.5 FB oraz 2.0 turbo FA.

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego