Foto: Auto Bild, Adam Mikuła, Volkswagen / Auto Świat

Foto: Auto Bild, Nissan / Auto Świat

Nissan 1.6-2.0 (MR)

Bardzo solidne źródło napędu. Dwulitrówka MR to: aluminiowy kadłub, regulacja faz rozrządu, cichy łańcuch rozrządu. Pod maskami Nissanów silnik zadebiutował w 2005 r. Najstarsza wersja 2.0 ma pośredni wtrysk paliwa, ale od 2010 r. jest też stosowany wariant z bezpośrednim. Podstawowa zaleta to oczywiście wysoka trwałość, praktycznie trudno wskazać powtarzalne awarie – bolączką najnowszej wersji 1.6 z doładowaniem są np. awaryjne sondy lambda, czasem słychać o podwyższonym spalaniu oleju w 2.0 MR. Silnik przeciętnie znosi też współpracę z LPG (przypadki uszkodzenia głowicy po 60 tys. km). Jak na świetne osiągi i niskie spalanie to akceptowalny bagaż usterek.

Silnik znajdziesz m.in. w:

Nissan Qashqai: dwulitrowy benzyniak w modelu pierwszej generacji spala 9 l/100 km.

Renault Laguna: wolnossąca Laguna ma silnik MR, doładowana – F4R (nawet 204 KM).

Najlepsze benzyniaki ostatnich lat! (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego