Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Test opon całorocznych 205/55 R16 - sprawdzamy, czy można uniknąć okresowej wymiany opon?

8 lis, 15:57
Udostępnij
0
Skomentuj

Dzięki coraz doskonalszym oponom całorocznym sezonowe wymiany w wielu przypadkach mogą tracić sens. Sprawdziliśmy, które z opon wielosezonowych są naprawdę uniwersalne

  • Europejski rynek opon całorocznych w ciągu kilku lat urósł o 230 procent
  • Ogumienie całoroczne jest popularne wśród kierowców aut miejskich i kompaktowych
  • Coraz więcej producentów stosuje opony całoroczne na tak zwanym pierwszym montażu

Wcale nie tak dawno temu wiele firm oponiarskich na rynku europejskim traktowało gumy całoroczne jak wstydliwy sekret. Producenci mieli je w swojej ofercie, bo byli na nie chętni, ale nie mówiło się o nich zbyt głośno. Ot, niszowa propozycja dla użytkowników gotowych na kompromisy. Niektóre koncerny oponiarskie pod swoimi topowymi markami nie oferowały „wielosezonówek” m.in. ze względów wizerunkowych, oferowane one były wyłącznie pod markami budżetowymi.

Dwa lata temu do grona producentów mających w ofercie opony całoroczne pod swoją główną marką dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental, który przez lata zarzekał się, że pod tą marką miejsca na kompromisy nie ma. Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma ono zapewniać maksimum bezpieczeństwa – w naszym klimacie potrzebne są opony sezonowe.

Teraz powstaje pytanie, co sprawiło, że koncern zmienił zdanie: widoczny poniżej wykres obrazujący perspektywy wzrostu rynku opon całorocznych czy może to, że inżynierom, przy dostępnych dziś technologiach, w końcu udało się rozwiązać problemy z dostosowaniem charakterystyki ogumienia do skrajnych warunków? Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy ogumienie całoroczne ma mnóstwo zalet. Odpadają coroczne dylematy, kiedy założyć zimówki, żeby zdążyć przed pierwszym lodem i śniegiem na drogach, można zapomnieć o kolejkach w warsztatach wulkanizacyjnych, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu ani o rachunek za wymianę.

W nowoczesnych autach znikają też problemy związane z koniecznością zakupu dodatkowego kompletu czujników ciśnienia powietrza lub ponownej konfiguracji układu TPMS. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych ta wygoda nie musi wiązać się z poważnymi kompromisami w warunkach zimowych – oczywiście, pod warunkiem, że nie mieszkacie na biegunie zimna, auto nie ma kilkuset koni pod maską i nie preferujecie sportowego stylu jazdy.

Opony całoroczne w najlepszych cenach!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

W galerii znajdziecie szczegółowe wyniki naszego testu opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (103)

No photo
No photo ~WK Użytkownik anonimowy
~WK
No photo ~WK Użytkownik anonimowy
do ~kierowca:
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
8 lis 22:06 użytkownik ~kierowca napisał
Moim zdaniem nie da się zastąpić opon sezonowych, całorocznymi bez utraty komfortu jazdy. Opona zimowa jest miękka i w czasie niskich temperatur uzyskuje twardość mniej więcej taką jak opona letnia w lecie. Jeżeli zastosować oponę letnią zimą, to byłaby z
Zmienność naszego klimatu sprawia, że często zdarza się jechać na oponach zimowych w niespodziewanie gorący dzień wiosną lub na oponach letnich niespodziewanie zmrożoną drogą wczesną jesienią. Wszystkie testy porównawcze opon całorocznych z zimowymi lub całorocznych z letnimi są wykonywane w warunkach typowych dla opon sezonowych a powinny być wykonywane również w warunkach przeciwnych. Zatem zamiast odpowiadać wyłącznie na pytanie, czy opona całoroczna będzie sporo gorsza od zimowej w zimie i od letniej w lecie, warto również sprawdzić o ile będzie lepsza od zimowej w lecie i od letniej w zimie. Wtedy będziemy wiedzieć, jaka opona jest najlepsza wiosną i jesienią.
8 lis 23:18 | ocena: 94%
Liczba głosów:96
94%
6%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Irish Użytkownik anonimowy
~Irish
No photo ~Irish Użytkownik anonimowy
do ~kierowca:
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
8 lis 22:06 użytkownik ~kierowca napisał
Moim zdaniem nie da się zastąpić opon sezonowych, całorocznymi bez utraty komfortu jazdy. Opona zimowa jest miękka i w czasie niskich temperatur uzyskuje twardość mniej więcej taką jak opona letnia w lecie. Jeżeli zastosować oponę letnią zimą, to byłaby z
Kolego jezdze nowym tegorocznym Mercedesem GLS wlasnie na oponach calorocznych.Specjalnie je zmienilem z oryginalnych zamontowany w tym samochodzie czyli letnich.Kupilem GoodYear Vector 4Season G2 i powiem Ci ze jestem bardzo z nich zadowolony.Mieszkam w Irlandii i zima nie taka ostra jak w Polsce choc i w Polsce juz coraz slabsze te ostatnie zimy sa,to jednak tu duzo pada i te opony naprawde bardzo dobrze sie mi spisuja na mokrej nawierzchni jak i wtedy kiedy bylo oblodzenie.A 90 euro za jedna sztuke to naprawde bardzo tanio jest.
8 lis 23:50 | ocena: 73%
Liczba głosów:33
73%
27%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gk Użytkownik anonimowy
~gk
No photo ~gk Użytkownik anonimowy
do ~zeus47:
No photo ~zeus47 Użytkownik anonimowy
10 lis 00:14 użytkownik ~zeus47 napisał
Jeżdżę od 1966 r. , kiedy jeszcze nikt nawet nie myślał o czymś takim jak opony zimowe i CO ? Ano to, że na zim pompowało się o pół atmosfery mnie i było super. W tak sposób zaliczyłem bez przygód setki tysięcy km. Obecnie od kilku lat cały rok jeżdżę tyl
W 1966 roku nie było żadnego ruchu pojazdów. Auto to było wyjątek, mieli go nieliczni. Nie było żadnego zagrożenia. Można było jechać przodem, tyłem, bokiem. Dziś jest dużo pojazdów, duży ruch, auta szybsze. Jedzie jeden za drugim, a wtedy drogi były puste. Auta nie miały takiej mocy silnika jak dziś. Dopiero w latach po roku 1970 za Gierka zaczęła się rozwijać motoryzacja za sprawą malucha, Syreny, Fiat 125. W Warszawie milicjanci na skrzyżowaniach poganiali kierowców żeby szybciej. Dziś fotoradary i tylko wolniej, wolniej . . . . Dlatego nie można porównywać tamtych czasów do dzisiejszych. Całkiem inne warunki ruchu.
10 lis 01:12 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
~Sh.... :
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
większość opon całorocznych to opony zimowe dostosowane do jazdy latem.
W tym zestawie jest Michelin CrossClimate, opona letnia dostosowana do jazdy zimą i w polskim klimacie na nizinach to może jest najlepszy wybór... Właśnie je założyłem i teraz na suchym/mokrym jeżdżą jak letnie....no bardziej jak letnie, które miałem niż zimowe, które miałem....zobaczymy jak spadnie śnieg...
8 lis 21:59 | ocena: 81%
Liczba głosów:26
81%
19%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~doświadczony_kierowca Użytkownik anonimowy
~doświadczony_kierowca :
No photo ~doświadczony_kierowca Użytkownik anonimowy
Czyli test potwierdza tylko opinię znaną od dawna..!
Mając dobrą i w miarę nową oponę letnią oraz jeżdżąc zimą tylko w dużym
mieście nie ma sensu w ogóle zmieniać opon...!
Tylko w warunkach śniegowych opony zimowe są lepsze ,co oczywiste...
Natomiast na mokrej i suchej nawierzchni (czyli typowej ) opona letnia
potrafi być sporo lepsza więc dziękuję za zimową gdy nie ruszam się z miasta
zimą..!
9 lis 01:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:48
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
do ~WK:
No photo ~WK Użytkownik anonimowy
8 lis 23:18 użytkownik ~WK napisał
Zmienność naszego klimatu sprawia, że często zdarza się jechać na oponach zimowych w niespodziewanie gorący dzień wiosną lub na oponach letnich niespodziewanie zmrożoną drogą wczesną jesienią. Wszystkie testy porównawcze opon całorocznych z zimowymi lub c
Jest tych parę dni w czasie zmiany pory roku, ale od tego jest rozum żeby z niego korzystać i dostosować w tym czasie sposób jazdy. Piszesz tak jakby kierowca nie musiał mieć rozumu. Ostatnio podawali w mediach że kobieta wjechała w dół gdzie drogowcy prowadzili prace, bo tak prowadziła ją nawigacja. Mądre, prawda. Z oponami jest dokładnie tak samo.
8 lis 23:49 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
do ~Irish:
No photo ~Irish Użytkownik anonimowy
8 lis 23:50 użytkownik ~Irish napisał
Kolego jezdze nowym tegorocznym Mercedesem GLS wlasnie na oponach calorocznych.Specjalnie je zmienilem z oryginalnych zamontowany w tym samochodzie czyli letnich.Kupilem GoodYear Vector 4Season G2 i powiem Ci ze jestem bardzo z nich zadowolony.Mieszkam w
Wszystko zależy od klimatu, przecież w każdym rejonie globu są inne warunki drogowe. Nawet u nas są tereny górzyste i nadmorskie, gdzie powinno się stosować odmienne ogumienie. I w zasadzie nie ma znaczenia czy to jest Mercedes, czy Dacia. Tym bardziej jak kogoś stać na Mercedesa i oszczędza na oponach to śmieszność. Wytłumaczenie jest jedno, Mercedes nie jest Twój prywatny, a co najwyżej zakładowy. Mnie nie zaimponujesz tym Mercedesem, bo jestem starym kierowcą i miałem nie jeden samochód. Ale nigdy nie kupiłbym Mercedesa, lub jakiegokolwiek inne za tą cenę, bo to wyrzucone pieniądze, chociaż stać mnie na nie jedno takie nowe. Za to na oponach nie oszczędzam.
9 lis 00:11 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
48%
52%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jakoo Użytkownik anonimowy
~jakoo :
No photo ~jakoo Użytkownik anonimowy
Jeżdżę od 45 lat, w tym 35 lat zawodowo. Ostatnie 10 lat traktuję jako półzawodowo, ponieważ miesięcznie przejeżdżam tylko 3500-4000 km.
Samochód zawsze był i jest moim narzędziem pracy. Z praktyki wiem, że zimowa opona szosowa sprawuje się w terenie gorzej od letniej z grubym, można powiedzieć terenowym bieżnikiem. Ważna jest rzeźba bieżnika. Samochód na nowych zimówkach nie podjechał pod górkę, a ja na letnich oponach nawet się nie poślizgnąłem. Nie wiem czy przyczyną były nowe opony, nowy samochód czy nowe prawo jazdy kierowcy. Wybierając opony, zawsze patrzę na rzeźbę bieżnika.
9 lis 11:39 | ocena: 54%
Liczba głosów:24
46%
54%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AA Użytkownik anonimowy
~AA :
No photo ~AA Użytkownik anonimowy
Slajd 11 podsumowuje całość. Według testów ponoć dobre opony w testach "żyją" niewiele ponad 30 tys. km. Sumując zatem na 100 tys. km trzeba kupić praktycznie cztery komplety. Ja jeżdżę na zimówkach i letnich ( Michelin, Dunlop) już ponad 100 tys km i jeszcze sporo przed nimi. reasumując na letnich jest zazwyczaj bezpiecznej niż na wielosezonowych, na zimówkach zazwyczaj bezpieczniej niż na wielosezonowych a na dodatek wychodzą prawie 2 razy taniej (nie licząc wymian - ale jak ma się na felgach to praktycznie odpada). Byłem zaciekawiony tym artykułem ale liczę też kasę. teraz już wiem, że nie warto kupować wielosezonowych - no chyba, że ktoś jeździ tylko do kościoła przez cały rok.
10 lis 20:42 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
43%
57%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Leon Użytkownik anonimowy
~Leon :
No photo ~Leon Użytkownik anonimowy
Przejechałem ponad milion kilometrów, widziałem wiele wypadków, które były spowodowane brakiem przyczepności, lub złym stanem ogumienia, gdyż należy pamiętać że powierzchnia styku opon (pojazdu) z nawierzchnia to tylko kilkadziesiąt cm3. W oponach zimowych nie chodzi o to ile jest dni ze śniegiem na drogach, a oto aby nie być zaskoczonym nagłą zmianą warunków, przecież w lecie nie jeździmy na slickach które zapewniają lepszą przyczepność, tylko używamy ogumienia z bieżnikiem na wypadek opadów deszczu. Dwa komplety opon wystarczą na dwa razy dłużej, a życie jest chyba więcej warte niż 200 pln za zmianę opon. Chyba lepiej jest z oszczędności jeździć na zimowych w lecie, niż na letnich w zimie.
12 lis 15:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Kwalifikacje wstępne

Dzięki coraz doskonalszym oponom całorocznym sezonowe wymiany w wielu przypadkach

mogą tracić sens. Sprawdziliśmy, które z opon wielosezonowych są naprawdę uniwersalne.

Test opon całorocznych 205/55 R16 - sprawdzamy, czy można uniknąć okresowej wymiany opon? (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego