Honda Civic - ma tylko jeden minus

9 lut, 18:52
Udostępnij
0
Skomentuj

Pięciodrzwiowa Honda Civic została autem globalnym. To oznacza, że opracowana w Europie 10. generacja modelu będzie sprzedawana na całym świecie. Jeździliśmy benzynową wersją 1.0 z turbosprężarką

Ten kompakt jest jednym z najważniejszych filarów japońskiego koncernu. W zeszłym roku co ósma sprzedana Honda to Civic, a do klientów na całym świecie trafiło 620 tys. egzemplarzy tego modelu w różnych wersjach nadwoziowych z dziewięciu fabryk na czterech kontynentach. Do opracowania nowej, 10. generacji Civica z pięciodrzwiowym nadwoziem Japończycy podeszli inaczej. Postanowili, wzorem marek premium, przygotować jeden model na cały świat i doszlifować jego drogowe zalety na najbardziej wymagających rynkach, czyli w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W efekcie w nowym Civicu zmieniło się wszystko. Samochód posadowiono na nowej płycie podłogowej z rozstawem osi większym o 3 cm niż w poprzedniku i niezależnym wielowahaczowym zawieszeniem tylnej osi. Karoseria została wydłużona o 13,6 cm, obniżona o 2 cm i poszerzona o 3 cm, co przełożyło się na znaczne powiększenie kabiny.

Zbiornik paliwa przesunięto spod przednich foteli do tyłu, dzięki czemu teraz siedzi się niżej, bardziej sportowo. Zniknął system Honda Magic Seats z unoszonymi siedziskami tylnej kanapy, ale olbrzymi bagażnik pozostał bez zmian. Wyposażono go w intrygującą roletę (zasuwaną w poprzek) i spory schowek pod podłogą, niedostępny w wersjach Sport oraz Sport plus z centralnie umieszczonym układem wydechowym.

Honda Civic - rewolucja pod maską

Z myślą o nowym Civicu opracowano od podstaw dwa silniki benzynowe. Oba z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Tak, to koniec wolnossących VTEC-ów, choć nowe jednostki także wykorzystują system zmiennych faz rozrządu. Mniejszy silnik to trzycylindrowe 1.0 o imponującej mocy 129 KM i maksymalnym momencie obr. na poziomie 200 Nm. Mocniejszy 1.5 ma cztery cylindry, 182 KM i 240 Nm. To wartości dla aut z sześciobiegowymi manualnymi przekładniami, w wersjach ze skrzyniami CVT silniki mają o 20 Nm niższy moment obrotowy.

Dane producenta 1.0 1.5
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 t.benz./R4/16
Pojemność skokowa 998 cm3 1498 cm3
Moc maksymalna 129 KM/5500 obr./min 181 KM/5500 obr./min
Maks. moment. obrotowy 220 Nm (180) 240 Nm (220)
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6 lub CVT prrzednie/man 6 lub CVT
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s (10,2) 8,2 s
Prędkośc maksymalna 203 km/h (200) 220 km/h (200)
Długość/szerokość/wysokość 4518/1799/1434 mm
Rozstaw osi 2697 mm
Pojemność bagażnika 478-1267 l
Spalanie (miasto/poza/śr.) 6,1/4,1/4,8 l/100 km (5,5/4,2/4,7) 7,4/4,9/5,8 l/100 km (7,9/5,0/6,1)
Cena od 69 900 zł 97 500 zł

*w nawiasach dane dla wersji ze skrzynią CVT

W przygotowaniu jest też diesel 1.6, ale jego pojawienie się zaplanowano na koniec roku. Przedstawiciele Hondy czekają na rozwój sytuacji w Europie i ewentualne wprowadzenie zapowiadanych zakazów wjazdu do największych miast. Trwają też prace nad kolejną generacją Civica Type R, która ma być pokazana w połowie roku i „będzie zaskoczeniem dla wszystkich” – jak twierdzą w Hondzie.

Honda Civic - pewne prowadzenie

Zmiany w podwoziu i zastosowanie tulei olejowych w przednim i tylnym zawieszeniu sprawiły, że w środku jest bardzo cicho, nawet podczas jazdy po wyboistych drogach. W Hondzie szczycą się solidnym wygłuszeniem oraz czołową szybą o grubości niemal pół centymetra i rzeczywiście, szum powietrza został wyeliminowany, a brzmienie trzycylindrowego silnika słychać dopiero przy wysokich rejestrach obrotów.

Przeszkadza jednak wyraźny hałas toczenia opon, które w przypadku opcjonalnych felg o średnicy 17 cali mają szerokość aż 235 mm. Mimo to Civic jest komfortowy i – dzięki dopracowaniu układu kierowniczego – bardzo bezpośredni w prowadzeniu. Solidnie siedzi na drodze i daje duże poczucie pewności jazdy. W elektrycznie wspomaganym układzie przydałoby się tylko nieco więcej czucia.

Zaskoczył mnie mały silnik, który zabiera się do pracy bez wibracji i krztuszenia. Do dynamicznej jazdy wystarczy utrzymywać go powyżej 2 tys. obr. Niestety, zabawa kończy się już przy 5600 obr., bo na taki poziom wyznaczono odcięcie zapłonu. I tu ważna uwaga – żeby uzyskać niskie zużycie paliwa, trzeba wykorzystywać zakres obrotów między 2 a 3 tys. Kręcenie silnika do odcięcia, jak w poprzednich VTEC-ach, przełoży się na tylko trochę szybszą jazdę i o wiele większe spalanie, więc fani marki muszą przestawić się na inny sposób jazdy. Manualna skrzynia pracuje bardzo precyzyjnie i z niewielkimi skokami, wszystkie mechanizmy są bardzo dobrze wyważone i stawiają przyjemny opór, świadczący o ich solidności.

Honda Civic - jeden poważny minus

W przestronnej kabinie wygospodarowano dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu, wykończenie jest na dobrym poziomie, ale niektóre tapicerki są śliskie w dotyku i sprawiają wrażenie tanich. Na pokładzie można mieć nowoczesne multimedia, współpracujące ze smartfonami, a standardem jest bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego, obejmujący m.in. aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i ostrzeganie przed kolizją. Istotnym minusem nowego Civica jest jego cena. Podstawowa wersja S bez klimatyzacji i radia kosztuje 69 900 zł, odmiana Comfort to już niemal 80 000 zł.

Honda Civic - w punkt

To jest super. Obszerne wnętrze i duży bagażnik, dopracowane podwozie.

To nie wyszło. Tapicerka wciąż odstaje od europejskich standardów, hałas toczenia.

Efekt WOW! Silnik 1.0 z turbodoładowaniem daje radę!

Kto to kupi? Zagorzali fani marki oraz zamożni klienci, znudzeni niemieckimi kompaktami.

Honda Civic - nasza opinia

Co z tą ceną? Zrozumiałbym, gdyby Civic płynął do nas z odległej Japonii i był obłożony wysokim cłem, ale przecież Honda produkuje go w brytyjskiej fabryce w Swindon. Gdzie zatem korzyść dla klienta? Porównywalne wersje Volkswagena Golfa są tańsze i to, niestety, nie wróży nowemu japońskiemu kompaktowi sukcesu rynkowego w naszym kraju.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (65)

No photo
No photo ~Annunaki Użytkownik anonimowy
~Annunaki :
No photo ~Annunaki Użytkownik anonimowy
Do Europy i Polski powinna wejść Honda Accura i mielibyśmy wszystkie modele z super silnikami , a nie jakieś małe pyrkawki. Teraz mam Hondę Legend , super autko i tak naprawdę to nie mam po co iść do salonu Hondy bo tam nic nie ma !! zostaje co najwyżej kupić w USA albo w Kanadzie , zapłacić cło itd ( masakra ) szkoda Hondy , sami się wykończą w Europie.
11 lut 09:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vitek Użytkownik anonimowy
~Vitek :
No photo ~Vitek Użytkownik anonimowy
Już tak nie płaczcie bo konkurencja lepsza nie jest.
Doposażcie Golfa i Civika do akceptowalnych dla was poziomów a zobaczycie że będą tyle samo kosztowały. Honda po prostu ma inną politykę i tyle. To samo jest u koreanów nowy i30 zestawcie z 1.0 turbo i doposażcie tak by był w miare komfortowy. Cena bedzie hondowska.
Ale są Janusze co zawsze na golasy patrzą ale jak sie zapytasz czy by takiego kupił to głowe odwraca.
11 lut 15:46 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
http://www.auto-swiat.pl

"Wersje 5-drzwiowe oferowane są w podobnych konfiguracjach silnikowych, są droższe o 1740 zł. Najtańsza kosztuje 68 730 zł (silnik 1,0/85 KM, skrzynia ręczna 5-biegowa)"

Czy honda jest az taka droga nawet po doliczeniu klimatyzacji i radia???
10 lut 10:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tia Użytkownik anonimowy
~Tia :
No photo ~Tia Użytkownik anonimowy
Widzę, że wszyscy którzy mają lub mieli kiedykolwiek hondy są podobnego jak ja zdania. Dwie hondy w rodzinie, Accord i Civic, oba 1.8 vtec. Średnie spalanie civica 6,5 l 100km - opony o niskim współczynniku toczenia, dobre paliwo. I teraz przymierzając się do zmiany samochodu nie mam marki, którą mógłbym wybrać. Silniki 1.0 to wymysł durnej UE, 1.5 uturbione jakoś też nie. Diesel? W życiu, zajechałbym go. Mazdy mi się nie podobają, niemieckie cokolwiek odpada, francuzy są zbyt mdłe. Nowe alfy są zbyt drogie. Wychodzi na to, że trzeba kochać swoje ufo i nie pozwolić mu odejść....
10 lut 13:16 | ocena: 72%
Liczba głosów:25
72%
28%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mushashi Użytkownik anonimowy
~Mushashi :
No photo ~Mushashi Użytkownik anonimowy
Mam 3 Hondy Civic ale te starsze. I to są Hondy one też zostaną w moim sercu. V-tec zawsze będzie sobą. To była Japonia. Teraz tylko zostanie nazwa a reszta to będzie taka jak w Niemieckich szmelcach. Dziadostwo, zaklamanie i szajs. Do tej pory Japończyk jeździł po drogach i denerwowal niemiecki szajs. Teraz nie wiem co będzie. Czy kupię następna.............
10 lut 08:58 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Mam trzecią honde (civic i dwa accordy) ale teraz pozostaje tylko mazda. Bardzo szkoda hondy jako marki. Wycofali nowego accorda z europy teraz civic 1.0 lub 1.5 niby z v-tec. To Ja się pytam od kiedy v-tec odcina przy 5600 obrotów? Brak magic seats to kolejny atut którego się pozbawiają. Dokad zmierzasz hondo?
10 lut 09:45 | ocena: 86%
Liczba głosów:22
86%
14%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart :
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
Mam wrażenie, że linia boczna "na siłę" przypomina modele Mazdy. Przód agresywny ale do przyjęcia, tył natomiast przypomina popis domorosłych tunerów zza wschodniej granicy. Gdzieś zgubiła się zwartość z 2 ostatnich generacji...
Dodatkowo braki w funkcjonalności (magic seats), zaporowa cena i 1-litrowy silnik turbo (odcinka przy 5600!!!) raczej spowodują "skazanie" dotychczasowych miłośników marki na Mazdę lub Toyotę. Osobiście szkoda...
10 lut 10:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Cena mocno przesadzona, tym bardziej na polski rynek zdecydowanie za drogo. W stanach to jeden z tańszych samochodów i kupują go głównie biedni mieszkańcy hiszpańsko jezyczni. Przód samochodu nie taki zły, napewno sporo ładniejszy od paskudnych konkurencyjnych Toyot. Do tej pory Japończycy sprzedawali inne samochody w USA i inne w Europie. Ta Honda to chyba pierwszy globalny model, zazwyczaj modele na USA były większe i wspólna miały tylko nazwę.
9 lut 20:53 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
"W przygotowaniu jest też diesel 1.6, ale jego pojawienie się zaplanowano na koniec roku. Przedstawiciele Hondy czekają na rozwój sytuacji w Europie i ewentualne wprowadzenie zapowiadanych zakazów wjazdu do największych miast." Więc to już niemal pewne że Dieslów nie będzie bo nikt nie będzie chciał bo nie będzie można wszędzie jeździć nimi. I bardzo dobrze.
11 lut 04:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pik pok puk Użytkownik anonimowy
~Pik pok puk :
No photo ~Pik pok puk Użytkownik anonimowy
A kiedy skośnooki zrobi 1 cylinder z nowa generacja vtec i 10 turbinkami elektrycznymi.
11 lut 05:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Nowa Honda Civic - ma tylko jeden minus

Pięciodrzwiowa Honda Civic została autem globalnym. To oznacza, że opracowana w Europie 10. generacja modelu będzie sprzedawana na całym świecie. Jeździliśmy benzynową wersją 1.0 z turbosprężarką .

Honda Civic - ma tylko jeden minus (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego