Porsche Cayman to 2-drzwiowe coupe produkowane przez markę z Zuffenhausen. Auto zadebiutowało w 2005 roku (987c) jako następca modelu 968, a w rzeczywistości był zamkniętą wersją „taniego” Boxstera.
Ze względu na zbliżone osiągi i znacznie niższą cenę, obawiano się czy Cayman nie zagrozi większej 911 Carrera. Niestety częściowo tak się stało, bowiem Cayman odniósł duży sukces rynkowy. Wbrew pozorom, nazwa auta wcale nie pochodzi od wysp Kajmanów, a od gada spokrewnionego z aligatorem.
Nadwozie auta było niemal identyczne jak Boxstera. Z tyłu auta, bardzo charakterystyczna była długa klapa oraz niewielki wysuwany spojler. Wnętrze również nie różniło się prawie wcale od swojego odkrytego brata. 2-osobowe coupe, dzięki centralnemu umiejscowieniu silnika, miało 2 bagażniki – przedni miał 150 litrów pojemności, a tylny – 260.
Podstawowa wersja była napędzana przez 2,7-litrowego boxera o mocy 245 KM, jednak dzięki niskiej masie wynoszącej ok. 1,3 tony, auto rozpędzało się do 100 km/h w niewiele ponad 5 sekund. Mocniejsza odmiana S oferowała większy, 3,4-litrowy silnik generujący 295 KM, a wersja S Sport – 303. Wtedy, dostępnymi skrzyniami biegów były 5- i 6-stopniowe przekładnie manualne i 5-biegowy Tiptronic. Moc kierowana była na tylną oś.
W 2009 roku auto przeszło facelifting. Zmiany były jedynie kosmetyczne i dotyczyły reflektorów, lusterek i zderzaków. Oprócz tego przeprowadzono zmiany w gamie jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem, był teraz 2,9-litrowy motor o mocy 265 KM, a odmianę S wzmocniono do 320 KM. Oprócz tego pojawiła się także wersja R, która dysponowała mocą 330 KM z tego samego, 3,4-litrowego, 6-cylindrowego boksera, będąc jednocześnie o 55 kg lżejsza. Nowością była także dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia PDK.
Od 2012 roku dostępna była II generacja Caymana (981c). W 2013 roku, zdobył on tytuł World Performace Car of the Year. Tu również auto było niemalże kopią Boxstera, lecz o zamkniętym dachu. Dzięki temu sztywność nadwozia była zdecydowanie lepsza, co skutkowało korzystniejszymi własnościami jezdnymi.
Główną cechą różniącą oba auta, która w pewien sposób była wymuszona ze względu na rodzaj nadwozia, była tylna część auta, która u Caymana charakteryzowała się długą klapą. Pikanterii dodawała zintegrowana z reflektorami niewielka lotka. Co ciekawe zarówno poprzednie jednostki, jak i te montowane w drugiej odsłonie Caymana, były silnikami wolnossącymi.
Podstawowy model był napędzany przez 6-cylindrowego boxera o pojemności 2,8 litra i mocy 275 KM. Mocniejsza odmiana S, generowała 325 KM z silnika 3.4, a wersja GTS, wyposażona w ten sam silnik, rozwijała 340 KM. Jednak na tym Porsche nie poprzestawało.
W 2015 roku zaprezentowali wersję GT4. Temu Caymanowi było bliżej do większej 911 niż do Boxstera. Auto przejęło od większego brata m.in. przednią oś, 3,8-litrowy silnik o mocy zmniejszonej do 385 KM oraz układ hamulcowy. Oprócz tego Cayman GT4 został nieco obniżony, rozstaw kół poszerzono, a w miejsce wysuwane spojlera, zamontowano duże, stałe skrzydło. Wewnątrz z kolei znajdziemy m.in. klatkę bezpieczeństwa, oraz fotele wykonane z włókna węglowego. Silnik może współpracować jedynie z 6-biegową skrzynią ręczną. W pozostałych wersjach, dostępna była także 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Moc oczywiście trafiała na tylne koła.
W 2016 roku postanowiono ujednolicić nazewnictwo wersji zamkniętej (Cayman) oraz z możliwością ściągnięcia dachu (Boxster). III generacja auta (typ 982) została „obdarzona” liczbą 718, i w zależności od rodzaju nadwozie, ma odpowiedni dopisek – tak więc 2-drzwiowe coupe nazywa się 718 Cayman, a roadster – 718 Boxster.
Niestety, moda na małe silniki dotyka także i Porsche. Pierwszy raz od 1995 roku, 4-cylindrowy silnik zamontowano w kompaktowym SUV-ie – Macanie. Teraz przyszła kolej na 718. Podstawowy, 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem generuje okrągłe 300 KM. Mocniejsza wersja S, oferuje 350 KM, z 2,5-litrowego benzyniaka z turbodoładowaniem. Na pocieszenie można dodać, iż dostępna jest zarówno 6-biegowa skrzynia manualna, jak i 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.