Oba modele legitymują się teraz tę samą mocą, ponieważ do 718 Caymana również trafiły czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Bazowa odmiana jest wyposażona w dwulitrową jednostkę typu bokser o mocy 300 KM (380 Nm w zakresie 1950-4500 obrotów). Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM (420 Nm od 1900 do 4500 obrotów). W obu przypadkach moc wrosła o 25 KM w porównaniu z poprzednikami, a moment obrotowy odpowiednio – o 90 i 50 Nm. W rezultacie poprawiły się osiągi. Jednocześnie producent obiecuje niższe zużycie paliwa.
Porsche 718 Cayman ze skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. „Eska” na sprint do pierwszej „setki” potrzebuje o 0,5 s mniej i może się rozpędzić do 285 km/h.
Porsche 718 Cayman zyskał sztywniejsze zawieszenie, szersze tylne opony, zwiększające stabilność, oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy (o 10%). Zastosowano też wydajniejszy układ hamulcowy. Wariant podstawowy otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S. Z kolei „eska” korzysta z czterotłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz. Za dopłatą dostępny jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu „S” przewidziano także sportowe zawieszenie PASM, obniżone o 20 mm.
Coupe otrzymało te same modyfikacje stylistyczne, co roadster. Zmiany nie są rewolucyjne, ale zauważalne. Łatwo zauważyć bardziej muskularny przedni pas z nowymi reflektorami (w opcji diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi) czy mocniej wyprofilowane błotniki i progi. Zmieniła się również tylna część. Pomiędzy przeprojektowanymi lampami znajduje się ozdobny pas z napisem „Porsche”, który poszerza pas tylny. W środku samochodu nowa jest górna część deski rozdzielczej i kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Ponadto do wyposażenia seryjnego dodano system multimedialny Porsche Communication Management oraz nagłośnienie Sound Package Plus.
Lifting Caymana i Boxstera (przy okazji oba zyskały oznaczenie 718) przyniósł również zmiany w cennikach. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej – tak samo jak w przypadku modeli 911. Na auta można już składać zamówienia. Oficjalny debiut rynkowy w Europie zaplanowano na 24 września br.
Ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych. Nowy 718 Boxster kosztuje od 230 510 zł, w wersji S - od 325 290 zł.