Logo
WiadomościPremieryPorsche 718 Cayman – Po roadsterze kolej na coupe

Porsche 718 Cayman – Po roadsterze kolej na coupe

Porsche kontynuuje modernizowanie modeli z centralnie umieszczonymi silnikami. Kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii uzupełnił odnowiony 718 Cayman.

Porsche 718 Cayman
Zobacz galerię (7)
Porsche
Porsche 718 Cayman

Oba modele legitymują się teraz tę samą mocą, ponieważ do 718 Caymana również trafiły czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Bazowa odmiana jest wyposażona w dwulitrową jednostkę typu bokser o mocy 300 KM (380 Nm w zakresie 1950-4500 obrotów). Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM (420 Nm od 1900 do 4500 obrotów). W obu przypadkach moc wrosła o 25 KM w porównaniu z poprzednikami, a moment obrotowy odpowiednio – o 90 i 50 Nm. W rezultacie poprawiły się osiągi. Jednocześnie producent obiecuje niższe zużycie paliwa.

Porsche 718 Cayman ze skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. „Eska” na sprint do pierwszej „setki” potrzebuje o 0,5 s mniej i może się rozpędzić do 285 km/h.

Porsche 718 Cayman
Porsche 718 CaymanPorsche

Porsche 718 Cayman zyskał sztywniejsze zawieszenie, szersze tylne opony, zwiększające stabilność, oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy (o 10%). Zastosowano też wydajniejszy układ hamulcowy. Wariant podstawowy otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S. Z kolei „eska” korzysta z czterotłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz. Za dopłatą dostępny jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu „S” przewidziano także sportowe zawieszenie PASM, obniżone o 20 mm.

Coupe otrzymało te same modyfikacje stylistyczne, co roadster. Zmiany nie są rewolucyjne, ale zauważalne. Łatwo zauważyć bardziej muskularny przedni pas z nowymi reflektorami (w opcji diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi) czy mocniej wyprofilowane błotniki i progi. Zmieniła się również tylna część. Pomiędzy przeprojektowanymi lampami znajduje się ozdobny pas z napisem „Porsche”, który poszerza pas tylny. W środku samochodu nowa jest górna część deski rozdzielczej i kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Ponadto do wyposażenia seryjnego dodano system multimedialny Porsche Communication Management oraz nagłośnienie Sound Package Plus.

Lifting Caymana i Boxstera (przy okazji oba zyskały oznaczenie 718) przyniósł również zmiany w cennikach. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej – tak samo jak w przypadku modeli 911. Na auta można już składać zamówienia. Oficjalny debiut rynkowy w Europie zaplanowano na 24 września br.

Ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych. Nowy 718 Boxster kosztuje od 230 510 zł, w wersji S - od 325 290 zł.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji