Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie?

31 lip, 09:21
Udostępnij
0
Skomentuj

Wiadomo, że hybrydowa Toyota potrafi być oszczędna, ale nie zawsze. Po kilku miesiącach testu długodystansowego wiemy już, jak nią jeździć, żeby wykorzystać potencjał auta.

C-HR jest wybierane w Polscew 80 proc. w wersji hybrydowej. Czy wszyscy wiemy, jak osiągnąć niewielkie spalanie hybrydą? My pokonaliśmy C-HR już ponad 13 tys. km (łącznie ma na liczniku 20 tys. km,a przy 15 tys. km przeszło pierwszy przegląd – koszt 757 zł) i mamy na ten temat kilka uwag.

Toyota C-HR Hybrid - miasto

W mieście C-HR spala nawet 4,0 l/100 km. Jak to osiągnąć? Korzystajcie z możliwości silnika elektrycznego – można na nim ruszać (Toyota ma opcję włączenia trybu EV przyciskiem), zwykle to on pracuje w korku. Po osiągnięciu dozwolonej prędkości zdejmijcie nogę z gazu – hybryda uruchomi wtedy silnik elektryczny.

Toyota C-HR Hybrid - trasa

Poza miastem da się utrzymać spalanie na poziomie 4,5 l/100 km, ale najlepiej nie przekraczać dozwolonych w Polsce prędkości – nawet przy 90 km/h napęd potrafi automatycznie przełączyć się na silnik elektryczny (wystarczy na chwilę zdjąć nogę z gazu). Przewidujcie sytuację na drodze i „oszczędzajcie prędkość”, każda konieczność przyspieszenia to strata na spalaniu. W górach wykorzystujcie tryb B skrzyni CVT (hamowanie silnikiem), który błyskawicznie doładuje wam baterie, co przyda się podczas podjazdów.

Toyota C-HR Hybrid - autostrada

Przy wyższych prędkościach nie jest już tak różowo – C-HR na autostradzie spala nawet 7,5 l/100 km. Podczas takiej jazdy silnik elektryczny pomaga jedynie w rozpędzaniu. Gdy przyspieszamy, motor spalinowy sprzęgnięty ze skrzynią CVT nieprzyjemnie wyje, ale gdy prędkość się stabilizuje, hałas spada. Dodajmy, że do dozwolonych w Polsce prędkości C-HR dobrze przyspiesza, jeśli jednak wypuścicie się na niemiecką autostradę w miejscu bez ograniczeń, auto dość szybko, bo przy około 160 km/h, straci zapał do rozpędzania.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się podoba

Niskie spalanie w mieście, precyzyjne prowadzenie, możliwość jazdy tylko na prądzie, dobre wyważenie, sprężyste zawieszenie.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się nie podoba

Wysokie spalanie podczas jazdy autostradą, specyficzna praca skrzyni CVT, słaba elastyczność napędu przy wyższych prędkościach.

Toyota C-HR Hybrid - nasza ocena

C-HR w wersji hybrydowej to bardzo oszczędne auto, a jedyny wyjątek od tej reguły to jazda po autostradzie z wysokimi prędkościami. Oczywiście, żeby jeździć tanio, trzeba wiedzieć, jak to robić.

Silnik benz./R4/16 + elektr.
Pojemność 1798 cm3
Łączna moc układu hybrydowego 122 KM/5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm/3600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/bezstopniowa E-CVT
Długośc/szerokość/wysokość 4360/1795/1565 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Poj. bagażnika 377 l
Poj. zbiornika paliwa 43 l
Masa własna/ładownośc 1461 kg/399 kg
Prędkość maks. 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58/65/71 dB
Średnie spalanie 4,2 l/100 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km/rok
Cena podstawowa testowanej wersji 108 900 zł
Cena testowanego egzezmplarza 137 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Kupic ciezkiego i nadmuchanego kompakta za ponad 110 tys. Pozniej jezdzic oszczednie i blokowac ruch... Za 80 mozna kupic normalnego kompakta i od razu oszczedzic 30 tys... Za te kwote mozna jezdzic 'gratis' przez kilka dobrych lat... No chyba, ze ktos nie jezdzi szybciej poza miastem i chce zalatwic traume dzieciom na tylnych siedzeniach ;)
Chyba tylko kupienie vaga za tyle, ze ile sa sprzedawane jest glupsze...
7 sie 09:49 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JM Użytkownik anonimowy
~JM :
No photo ~JM Użytkownik anonimowy
Nauka ekonomicznej jazdy to kilka dni a nie miesięcy. Spalanie miasto rekord 2.9 l zaś 3.2-3.5 powtarzalny bez wysiłku. Trasa 4.8-4.9 powtarzalny byle nie przekraczać 130 km ale da się jechać dynamicznie, powyżej 150 km spalanie 6-7 l a maks prędkość 180 i dość dobrze się zbiera do tego momentu. Aha, mam i używam na co dzień stąd ta wiedza. Na trasy długie niewygodny.
2 sie 22:42 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gnom Użytkownik anonimowy
~Gnom :
No photo ~Gnom Użytkownik anonimowy
Jesli jednak wypuscicie sie na szwedzkie autostrady ( max 120) silnik nie bedzie wam wyl. Zrozumcie wreszcie niemieckie redaktorki, ze to auto jest do MIASTA.
31 lip 18:31 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
do ~JM:
No photo ~JM Użytkownik anonimowy
2 sie 22:42 użytkownik ~JM napisał
Nauka ekonomicznej jazdy to kilka dni a nie miesięcy. Spalanie miasto rekord 2.9 l zaś 3.2-3.5 powtarzalny bez wysiłku. Trasa 4.8-4.9 powtarzalny byle nie przekraczać 130 km ale da się jechać dynamicznie, powyżej 150 km spalanie 6-7 l a maks prędkość 18
Za blokowanie ruchu powinny byc dotkliwe kary...
7 sie 09:44 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ZUZIOM Użytkownik anonimowy
~ZUZIOM :
No photo ~ZUZIOM Użytkownik anonimowy
Mam Aurisa HSD TS - miasto 3.6l ~ 4.6l latem, 5.1~6.1 zimą, trasa 4.5 przy 90, 5.1 przy 120, 6.7 przy 140 km/h. Jak a silnik 1.8l i 1400 kg wagi to rewelacyjne parametry. Po pierwszej wymianie oleju spalanie spada. W upale na skrzyżowaniu działa klima niezależnie od silnika, zima zamiast ogrzewania kabiny seryjne podgrzewane fotele. I jest fakt niewygodny na dalekie trasy.
9 sie 18:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ulubieniec toyoty Użytkownik anonimowy
~Ulubieniec toyoty :
No photo ~Ulubieniec toyoty Użytkownik anonimowy
Czyli trzeba mieć 7 samochodów. Do miasta na zakupy na wakacje do pracy itd. Jedna toyota nie podołać. Nie dość że droga to jeszcze do niczego. Porażka nie samochód.
2 sie 10:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:12
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J Użytkownik anonimowy
~J :
No photo ~J Użytkownik anonimowy
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl
2 sie 20:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja pan Użytkownik anonimowy
~ja pan :
No photo ~ja pan Użytkownik anonimowy
Użytkuje samochody Toyoty już 12 lat, ale ten model mi się nie podoba, i ta zbyt częsta reklama w tv tego nie zmieni,podnoszenie atutu , marki jego niezawodnością czy trwałością to tez nie porozumienie ,przecież ta marka w cenie jednostkowej bierze za to grube pieniądze a na rynku jest już dużo porównywalnych dobrych aut za o wiele niszę pieniacze, bez doliczania ogromnych kwot za lepsze radio czy czujnik parkowania, czy koło pełne zapasowe, czy 2500zl za nawigację.
3 paź 10:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Velom Użytkownik anonimowy
~Velom :
No photo ~Velom Użytkownik anonimowy
Bzdura ,że nie da się spalić w okolicach 5L lub poniżej 5L czyli 4,5L - 5L . Kolejne sposoby obalenia,świetnego napędu Toyoty. Mam hybrydę i spokojnie jadąc przepisowo w trasie nie na autostradzie spalanie mam poniżej 5L . Na autostradzie jak jadę szybko , a to oznacza 140-160 km/h spalanie mam w okolicach 7L . Czy to dużo czy mało ? Sami sobie odpowiedzcie na pytanie,ale nie piszcie ,że się nie da bo bez problemów hybrydy nie przebije żadne podobne gabarytowo auto w mieście i to jest fakt. Zamysł hybrydy jest i był do miasta. Tak jak diesla na autostradę.
17 sie 18:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
~mmm :
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
Bardzo male spalanie jak na taki samochód. Hybryda jest bardzo ciekawa i nie wiem czy sie nie skusze za jakiś czas na cos używanego od Toyoty, bo rachunki na benzynę w moim starym Renault 1.6 przyprawiają o bol głowy a do tego napraw dużo a w silniku elektrycznym nie ma sie praktycznie co zepsuć, zostaje tylko benzyna ale w toyotach hybrydowych podobno bezawaryjne silniki. Ja w mieście Warszawa spalam 10L benzyny na 100km to jak mi taka Toyota spali 5 to cudo!!!
31 lip 23:13 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Toyota C-HR Hybrid

Tylny spoiler nieco hałasuje, ale poprawia aerodynamikę Toyoty. Bardzo zła widoczność do tyłu – dobrze, że kamera cofania w tej wersji jest seryjna.

Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie? (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego