Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Używana Kia cee'd II – czy warto kupić koreański kompakt?

4 gru, 17:22

Kia Cee’d II nie należy do samochodów wzbudzających pożądanie, ale to dopracowany kompakt – nieźle wygląda, jest praktyczny i ma udane silniki. Korzystnie wypada też trwałość, bo jak na razie wystąpiły głównie drobne problemy

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Spasowanie nadwozia Kii cee'd nie zaskakuje niedoróbkami
  • Silnikiem godnym polecenia jest 1.6 GDI
  • Trwałość Kii cee'd drugiej generacji wypada naprawdę dobrze

Kia Cee’d 1. generacji (2006-12) zmieniła postrzeganie koreańskiej marki na rynku europejskim. To niezły samochód, ale też niepozbawiony wad – niestety, zaliczyła kilka wpadek jakościowych. Druga odsłona modelu (debiut w 2012 r.) jest znacznie lepsza, większa, pojemniejsza, o wiele dojrzalsza od poprzedniej. Co ważne, widać to nie tylko po projekcie, lecz także wykończeniu, wyposażeniu oraz technice.

Kia cee'd Kia cee'd Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

W przypadku prezentowanej generacji Kii Cee'd wyższe okazują się również ogólna trwałość i jakość wykonania. Przykład: polepszono zabezpieczenie antykorozyjne – wypada już naprawdę dobrze. Kłopoty z łuszczącym się bezbarwnym lakierem i niedostatki w zabezpieczeniu antykorozyjnym tu nie występują, ale jeśli ktoś chce na dłużej związać się z tym modelem, to powinien pokusić się o dodatkowe zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych. „To na pewno nie zaszkodzi” – twierdzą mechanicy naprawiający auta Kii.

Kia cee'd – problem ze światłami LED

Nie mamy zastrzeżeń do spasowania karoserii, grubości fabrycznego lakieru (przeważnie 100-140 mikrometrów). Jeśli mielibyśmy zarzucić cokolwiek poważnego elementom nadwozia, to byłyby to usterki świateł do jazdy dziennej LED – zastosowano wadliwą płytkę. To zła wiadomość. Dobra jest taka, że w samochodach regularnie serwisowanych w ASO reflektory wymieniano na gwarancji. Zresztą obecnie są już firmy, które za nieduże pieniądze reanimują felerną płytkę. Warto jeszcze wspomnieć o przeciętnej twardości lakieru (podatny na zarysowania i odpryski), choć to nie tylko problem cee’da, lecz także znakomitej większości współczesnych aut (cena płacona za ekologię).

Dość dobrze oceniamy wnętrza – estetyczna deska rozdzielcza, wygodne fotele, duża ilość miejsca (przestrzeni z tyłu może pozazdrościć właściciel niejednego kompaktu). To efekt rozsądnie zagospodarowanej kabiny i sporego rozstawu osi – 2650 mm. Można liczyć na bogate wyposażenie. Na rynku dominują wersje M (doposażone np. w światła LED i automatyczną klimatyzację) oraz L (z wystarczającą liczbą ekstrasów podwyższających komfort). W ofertach zdarzają się jeszcze cee’dy w najbogatszej odmianie XL, ale to rzadkość.

Kia cee'd – więcej zalet niż wad

Wygląd kokpitu? Kwestia gustu – nie porywa, ale też trudno mu coś zarzucić. Podobnie zresztą jak walorom użytkowym kufra. Jego pojemność zależy od rodzaju nadwozia i tak: w wersji 3d wynosi 380-1225 l, w 5d – 380-1318 l, w kombi – 528-1642 l.

W codziennym użytkowaniu, szczególnie osobom o sportowym usposobieniu, układ kierowniczy może wydać się mało precyzyjny, a zawieszenie – zbyt „gąbczaste”, ale dobrze tłumi nierówności. Także praca 2-sprzęgłowej skrzyni biegów jest daleka od ideału (szczególnie w wersji 6b). Nieźle natomiast wypadają silniki.

Kia ceed Kia ceed Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Bazowa jednostka 1.4 to motor przejęty z poprzednika, ale dostosowany do bardziej rygorystycznych norm emisji spalin – ma moc 100 KM, rzadko zmaga się z poważnymi problemami, choć spalanie mogłoby być nieco mniejsze. Polecamy go osobom jeżdżącym głównie po mieście (na trasach szybkiego ruchu brakuje trochę mocy) lub zwolennikom instalacji LPG (sprawdza się całkiem nieźle).

Niedużo pali wersja 1.6 GDi/135 KM (bezpośredni wtrysk paliwa), a do tego cechuje się dobrą efektywnością. To nie jest zły silnik, ale w odmianach z początkowych lat produkcji (do liftingu) odnotowaliśmy kilka przypadków obrócenia panewek – mechanicy zalecają wymianę oleju co 10-12 tys. km.

Kia cee'd – mała pojemność, duża moc

Wersja 1.0 R3 T-GDi to stosunkowo nowy silnik (debiut w 2015 r.). Na razie nie słychać o problemach. Natomiast motor 1.6 T-GDi/204 KM zarezerwowano dla odmiany GT – nie jest to hot-hatch z osiągami zapierającymi dech w piersiach, ale ma dobre wyposażenie, jest dość szybka i nie kosztuje dużo – od ok. 46 000 zł. Ceny wersji bazowych zaczynają się od ok. 25 000 zł, ale osoby decydujące się na cee'da 2. generacji z benzyniakiem powinni raczej dysponować kwotą min. 30 tys. zł.

Ceny cee’da z turbodieslem (CRDi) pod maską też zaczynają się od ok. 30 tys. zł. To motory, które mają prostą budowę (np. brak koła dwumasowego), dobrą trwałość i są seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych – nie jest przesadnie uciążliwy. Polecamy wersję 1.6, która ma trwały osprzęt Boscha (w 1.4 jest Delphi – bywa zawodny). Jeśli mielibyśmy wymienić jakieś kłopoty cee’da z dieslem, to niezbyt dobre wyciszenie aut do liftingu i zapychające się sitka w zbiorniku paliwa (serwisy znają problem i co ok. 30 tys. km sugerują ich czyszczenie). Zalecamy też wymianę oleju co 15 tys. km, a nie co 30 tys. km, jak chce Kia.

Kia cee'd – typowe usterki

1. Objawy: światła do jazdy dziennej LED nie świecą lub część świeci, a część nie.

Diagnoza: typowy problem cee’da 2. generacji, a winę ponosi wadliwa płyta – dochodzi do zwarcia. Na szczęście problem podlegał świadczeniom gwarancyjnym.

2. Objawy: kłopoty z wykorzystaniem pełnej mocy silnika, włącza się tryb awaryjny.

Diagnoza: problem dotyczy diesla 1.6 CRDi, a winne jest sitko w zbiorniku paliwa, które zatyka się średnio co 30-40 tys. km – ASO zaleca czyszczenie na każdym przeglądzie.

3. Objawy: łuszczenie się zewnętrznego lakieru na uchwytach do otwierania drzwi.

Diagnoza: problem doskonale znany z samochodów Grupy VW w ostatnich latach. Łuszczy się lakier w okolicach klamki (głównie bogatsze wersje).

4. Objawy: odpryski oraz uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Diagnoza: choć lakier nadwozia jest dość gruby (fabryczny od ok. 100 do 140 mikrometrów), okazuje się jednak podatny na zarysowania oraz odpryski.

5. Objawy: cykliczne stuki dochodzące z okolic układu tłokowo-korbowego.

Diagnoza: ryzyko obrócenia panewek w 1.6 GDi. Nie jest to częsty problem, ale była partia jednostek na początku produkcji, w których po ok. 100 tys. km obracały się panewki.

6. Objawy: bicie koła kierownicy podczas hamowania, szybkie zużycie klocków i tarcz.

Diagnoza: przeciętna trwałość tarcz i klocków. Wielu mechaników zaleca stosowanie markowych zamienników – dotyczy zarówno przedniej, jak i tylnej osi.

Kia cee'd – silniki benzynowe

Silnik 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi 1.4 CVVT 1.6 GDi 1.6 T-GDi
Lata od 2015 r. od 2015 r. od 2012 r. od 2012 r. od 2013 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R3/12 t.benz. R3/12 benz. R4/16 benz. R4/16 t.benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 998 998 1396 1591 1591
Moc maks. (KM) przy obr./min 100/6000 120/6000 100/5500 135/6300 204/6000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 171/1500-4000 171/1500-4000 137/4200 164/4850 265/1750-4500
Skrzynia biegów 6M 6M 6M 6M, 6DCT 6M
Prędkość maksymalna (km/h) 185 190 182 195 230
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,8 11,1 12,8 10,2 7,7
Spalanie (wg EU; l/100 km) 6,1/3,9/4,7 6,2/4,2/4,9 7,2/4,6/5,6 6,6/4,4/5,2 9,7/6,1/7,4

Kia cee'd – silniki Diesla

Silnik 1.4 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Lata od 2012 r. od 2012 r. 2012-15 od 2015 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1396 1582 1582 1582
Moc maks. (KM) przy obr./min 90/4000 110/4000 128/4000 136/4000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 220/1500-2750 260/1900-2750 260/1900-2750 280/1500-3000
Skrzynia biegów 5M, 6M 6M, 6A 6M, 6A 6M, 7DCT
Prędkość maksymalna (km/h) 170 185 197 196
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,5 11,5 10,9 9,8
Spalanie (wg EU; l/100 km) 4,1/3,5/3,7 4,1/3,5/3,7 4,1/3,5/3,7 4,2/3,4/3,6

Kia cee'd – naszym zdaniem

To jest dobre auto. Patrząc na wpadki jakościowe wielu producentów w ostatnich latach, trwałość cee’da 2. generacji wypada naprawdę dobrze. Generalnie to udany i dojrzały kompakt, który jak na razie zmaga się przeważnie z drobnymi problemami.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~Flotowiec Użytkownik anonimowy
~Flotowiec :
No photo ~Flotowiec Użytkownik anonimowy
Mamy kilkadziesiąt Ceedow II w firmie. Same diesle. Potwierdzam: lakier slaby - byle drobiazg i jest zarysowany; ledy padaja - dobrze, ze serwisy często ida nam na reke i wymieniają na gwarancji nawet po gwarancji; auto bardzo glosne powyżej 130km/h. Zawieszenie za miękkie - jak się wpadnie w wieksza dziure to az czlowieka boli. Silniki diesla o mocy 136KM maja nieco inaczej zestopniowana skrzynie niż modele z 110 i 128KM. Przez to na niskich obrotach auto jest strasznie mułowate. Za to 180KM/h ma przy 3000obr. Osobiscie na codzien częściej ma się do czynienia z pierwsza sytuacja co sprawia, ze albo mamy mula albo musimy wyżej zmieniac biegi co odbija się na spalaniu. Wycieraczki przednie maja tendencje nie zbierac w srodkowo dolnej części szyby. Plusy: w miare pakowne, dużo miejsca z tylu - porownujac do innych kompaktow, dużo gazdzetow w cenie, za które inne marki kaza sobie doplacac lub nie maja (regulowane zaglowki, klimatyzowany schowek, czesciowa elektryka fotela kierowcy) praktyczna "dziura" w podłodze bagażnika na większe rzeczy np. pojemnik z plynem do spryskiwaczy, prawie bardzo dobra ergonomia przyciskow na kierownicy - mogliby tylko zamienic przycisk ustawiania trybu układu kierowniczego, który jest na kierownicy z przyciskiem dezaktywujacym system start-stop, który jest na desce w slabo dostępnym miejscu. Pierwszego używa się rzadko a jest na wierzchu, drugiego często a jest schowany. Sterowanie tempomatem - najlepsze z jakim miałem styczność. Testowaliśmy w firmie Aurisy - staramy się już o nich zapomnieć. :) Wprowadzamy Focusy - w kilku miejscach bija na glowe Ceedy (lepsze prowadzenie, lepsze zawieszenie, cisza w kabinie przy 160km/h, dynamiczniejszy silnik (120KM), przednia szyba ogrzewana) ale w kilku Ceed wygrywa (lepsza ergonomia przyciskow, przestronniejsze w tylu wnętrze, ceed przy tej samej cenie ma więcej elementow wyposazenia).
5 gru 23:20 | ocena: 92%
Liczba głosów:25
92%
8%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kia Ceed Użytkownik anonimowy
~Kia Ceed :
No photo ~Kia Ceed Użytkownik anonimowy
Mam KIA Ceed 2011 (model o 1 generację niżej). Silnik dziwny - potrafi się wyłączyć i trzeba rozrusznikiem go ruszyć. na światłach (jak się zatrzymuję) Auto na razie nie miało awarii, ale ten silnik.. nie wiem co jest grane - może filtry? Mechanik stwierdził niskie ciśnienie w przewodzie paliwowym. Czyli pompa a to diesel... Do tej pory niezawodne. Spala więcej niż miało palić (żadne 5 l/100 rtylko 6 lbo nawet 7). Dla mnie to auto na 3+ na 5... nie jest złe ale nie jest też dobre.... odradzam!
6 gru 01:25 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~# Użytkownik anonimowy
~# :
No photo ~# Użytkownik anonimowy
Na zatkane sitko w baku wożę i stosuję co 8-10 tys. tunap - po pół puszki. Można kupić w Aso za 55zl.
Generalnie to problem syfiastego paliwa z dodatkami bio, bo to one te sitko zatykają- oblepiają swego rodzaju zielono-żółtym glutem. Sitka nie ma co czyścić tylko od razu wymieniać- występuje jako część, a nie jak czasem twierdzi aso, że nie da się kupić samego.

Mam CRDI 128km z automatem i problemy to sitko (raz mi się zdarzyło po zatankowaniu syfu na Węgrzech , skrzypiący fotel kierowcy i trochę mułowaty automat. Reszta in plus.
5 gru 12:17 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Flotowiec Użytkownik anonimowy
~Flotowiec
No photo ~Flotowiec Użytkownik anonimowy
do ~Flotowiec:
No photo ~Flotowiec Użytkownik anonimowy
5 gru 23:20 użytkownik ~Flotowiec napisał
Mamy kilkadziesiąt Ceedow II w firmie. Same diesle. Potwierdzam: lakier slaby - byle drobiazg i jest zarysowany; ledy padaja - dobrze, ze serwisy często ida nam na reke i wymieniają na gwarancji nawet po gwarancji; auto bardzo glosne powyżej 130km/h. Zawi
Co do ekploatacji to filterek w baku jest wprawdzie irytujący ale jest to jedyna (poza ledami) czesta przypadlosc w naszych Ceedach. Auta sa w miare bezawaryjne. Dojezdzamy zwykle do 250-300 tys i sprzedajemy. Raz zdarzylo nam się auto, w którym trzeba było regenerować wtryski i pompe. A tak to tylko przeglądy i zwykle serwisy eksploatacyjne (klocki, tarcze). Sprzegla siadają roznie: miedzy 160 tys a 220 tys km. Brak dwumasy oznacza mniejsze koszty ale za to jest odczuwalne szarpanie. Irytuje nas także wciskanie kitów w postaci 7 lat gwarancji, bo bardzo dużo elementow jest z tego wykluczonych albo maja ograniczenia przebiegu. Ale to już chyba wszyscy o tym wiedza. :)
6 gru 00:16 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arczi Użytkownik anonimowy
~Arczi :
No photo ~Arczi Użytkownik anonimowy
Mam Ceeda 1.6 crdi nowego jako autko firmowe.I powiem tak mnie najbardxiej irytuje te 136km 280nm i pytam gdzie one są w tym dieslu?Straszne długa skrzynia biegów i przez to auto jest mułowate i więcej pali. Tak poza tym to więcej problemów brak zawieszenie nie zachwyca ale do codziennej jazdy daje rade.Bagażnik ilość miejsca z tyłu naprawde jak na kompakt Ok.Wyciszenie wnętrza w miare ok.Wiadomo że wieśwagen,seat czy skoda to niestety lepsze auta i to pod każdym względem poza przestronnością wnętrza,ale cena też lekko inna.Nie oszukujmy sie kupujemy bo KIA jest tańsza!!!
6 gru 04:59 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bzyku Użytkownik anonimowy
~bzyku :
No photo ~bzyku Użytkownik anonimowy
Sam tej jednostki nie posiadam , ale jeszcze niedawno posiadałem i30 z silnikiem 1,6 . Wszyscy wiemy , że samochody są mechanicznie identyczne . Po 5 latach używania nie chcę już aut tych producentów . Wielowahaczowe zawieszenie to porażka ( pierwsza wymiana całości zawieszenia przy przebiegu 50.000km kolejna przy 90.000km a starałem się uważać na dziury . Bardzo słaby lakier , serwis to jakaś porażka , za każdym razem słyszymy , że awarie są spowodowane normalną eksploatacją . Obecnie mam toyotę i takich problemów nie ma serwis za każdym razem wymienia wszystko . Kiedyś kupiłem te auto bo mi się podobało i tak jest nadal , ale jakość części i budowa tych pojazdów to totalna porażka ...
5 gru 17:17 | ocena: 54%
Liczba głosów:52
46%
54%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~IngNaWyjeździe Użytkownik anonimowy
~IngNaWyjeździe :
No photo ~IngNaWyjeździe Użytkownik anonimowy
Samochód służbowy -więc najlepszy na świecie hehe ale tak naprawdę i do rzeczy: osobiście bym nie kupił: słaby lakier,zawieszenie też szału nie robi( delikatne wielowahacze ale wizyta w ASO z uszkdząną lampą LED rozweseliła mnie do łez.Ponieważ auto nowe i służbowe nie poniosłem kosztów ale na pytanie ile to kosztuje poza gwarancją odpowiedź była ok 2500 zł. Więcej pytań nie mam :) Tego samochodu ja nikomu nie polecę
5 gru 19:54 | ocena: 57%
Liczba głosów:23
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Benek Użytkownik anonimowy
~Benek :
No photo ~Benek Użytkownik anonimowy
Akurat miałem Cee'd II 1.6 GDI i nigdy nie zapomnę swojego zdziwienia jak po 39 tyś km zaczęło się ślizgać sprzęgło! Ponoć to norma z nielicznymi wyjątkami. T osamo dotyczy tych samych silników w Hyundaiach. Poza tym spalanie tego silniczka z 6-cio stopniową skrzynią niestety z tyłu w porównaniu z Mitsubishi lancer 1.6 MPI i skrzynią 5-cio biegową. Duży spadek wartości, do tego jakość użytych materiałów poniżej średniej. Generalnie nie polecam.
5 gru 21:12 | ocena: 52%
Liczba głosów:21
52%
48%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marco Polo Użytkownik anonimowy
~Marco Polo :
No photo ~Marco Polo Użytkownik anonimowy
jestem posiadaczem Kia Cee"d II 1,6 GDI 135km od 2014 r auto sprawuje się b. dobrze zalety do fajny wygląd
jakość wykonania wnętrza ,ilość miejsca mało który kompakt może konkurować ilością miejsca (tylna kanapa)dobra dynamika . Polecam
5 gru 18:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:36
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~złom Użytkownik anonimowy
~złom :
No photo ~złom Użytkownik anonimowy
Posiadam samochód Kia Ceed i więcej tej marki nie kupię ponieważ w samochodach tych po paru latach użytkowania następuje deformacja deski rozdzielczej.Uważam że użyto niewłaściwego materiału w Kia Ceed w rocznikach 2007 do 2011, ale producent liczy na to że rzadko kto serwisuje auto do siedmiu lat i w tedy producent nie ponosi odpowiedzialności.Nie polecam.
5 gru 12:47 | ocena: 53%
Liczba głosów:62
53%
47%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Kia ceed

Kia cee’da II zadebiutowała w 2012 r. Najwcześniej na rynku (wiosna 2012 r.) pojawiły się odmiany htb 5d i kombi, które zdecydowanie dominują w ofertach. Wersja 3-drzwiowa (pro_cee’d) została zaprezentowana jesienią 2012 r., a na rynek trafiła na początku 2013 r.

Używana Kia cee'd II – czy warto kupić koreański kompakt? (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego