- Nowa Kia Ceed może konkurować z najlepszymi kompaktami na europejskim rynku
- To uznany model, który nie musi być krzykliwy - teraz wystarczy, że profesjonalizmem przekona do siebie kolejne osoby
- Cennik otwiera kwota: 61 990 zł
Jeśli od trzech pokoleń mieszkasz w jednym miejscu, to znaczy, że zadomowiłeś się na dobre. Ceed zadebiutował w 2006 r. i wygląda na to, że Kia przygotowała starannie przemyślaną i długoterminową strategię obecności tego modelu w Europie. Mamy już do czynienia z trzecią generacją koreańskiego kompaktu. Pierwsza zwróciła na siebie uwagę świata dopracowanym wielowahaczowym zawieszeniem. Druga generacja wbiła się w świadomość dzięki odważnej stylistyce.
Dziś, kiedy Europejczycy bardzo dobrze znają kompaktową Kię, zamiast kontrowersjami Ceed stara się zaimponować dojrzałą konstrukcją. Firma zdecydowała się ucywilizować pisownię modelu, więc miejsce logo pisanego z małej litery i z apostrofem „cee’d” zajął klarowny napis „Ceed”. Nie tylko logo, cały samochód stał się mniej ekscentryczny i tym samym bardziej praktyczny.
Nowa Kia Ceed - poczucie bezpieczeństwa
We wnętrzu nowej generacji Ceeda można się poczuć bezpieczniej, ponieważ kierowca jest otoczony masywniejszą deską rozdzielczą. Udało się też poprawić jakość materiałów i ergonomię. Wysoko umieszczono dotykowy 8-calowy ekran nawigacji (standardowo ma 7 cali). Dzięki temu łatwo odczytuje się z niego informacje, ale nieco gorzej do niego sięga. Ekran nie został fantazyjnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, a grafika nie jest tak nowoczesna, jak w najnowszych autach klasy premium, które są trendsetterami. Mimo to multimedia są starannie przemyślane i łatwe w obsłudze.
Ogromną zaletą Ceeda jest 7-letnia gwarancja (do 150 tys. km), ale najnowsza odsłona kompaktowej Kii ma też ująć klientów znacznie bogatszym niż w poprzedniku wyposażeniem. Już podstawowa wersja S otrzymała: komplet systemów asystujących i wspomagających bezpieczeństwo, klimatyzację, tempomat, elektryczne szyby czy Bluetooth.
Nowa Kia Ceed - cieszy prowadzenie
W najnowszej generacji Ceeda nie tylko wygodniej się siedzi, lecz także bardziej komfortowo nią jeździ. Wnętrze starannie wyciszono, poprawiono też fotele. Obecnie zapewniają wysoki komfort, do tego staranniej podtrzymują ciało w zakrętach. Okazuje się, że nowy kompakt Kii nie boi się wymagających dróg. Szybko i precyzyjnie reaguje, nie przechyla się na zakrętach i daje kierowcy sporą dawkę informacji zwrotnych. Nawet podczas dynamicznej jazdy Ceed nie cierpi na podsterowność, a ESP nie wykazuje niezdrowej nadpobudliwości. To bez dwóch zdań ustawienia przygotowane z myślą o ludziach, którzy lubią prowadzić.
Optymalnym silnikiem jest 1.4 T-GDi o mocy 140 KM (70 490 zł). Gwarantuje przyspieszenie do „setki” w 8,9 s oraz maksymalną prędkość na poziomie 210 km/h. W ofercie są też: 1.4 MPI (100 KM), trzycylindrowy 1.0 T-GDi (120 KM) oraz diesel 1.6 CRDi w dwóch wariantach mocy – 115 i 136 KM. Można wybierać między 6-biegowym „manualem” a dwusprzęgłowym 7-stopniowym „automatem”, który zmienia biegi sprawniej niż w poprzedniku. Ceed nie musi już zwracać na siebie uwagi jak wschodząca gwiazda show-biznesu. Jest znany w środowisku i teraz wystarczy profesjonalizmem przekonać do siebie kolejne osoby.
Nowa Kia Ceed - naszym zdaniem
Kia udowadnia, że wskoczyła na poziom, który pozwala jej konkurować z najlepszymi kompaktami na europejskim rynku. Dziś pozostawia znakomite wrażenie, ale wkrótce Kię Ceed czeka kolejna weryfikacja. Niebawem na rynku mają się pojawić nowe odsłony VW Golfa, Forda Focusa i Toyoty Auris.
Kia Ceed 1.4 T-GDI - dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1353 cm3 |
Moc | 140 KM/6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 242 Nm/1500-3200 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/ręczna 6-biegowa |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Masa własna | 1240 kg |
Bagażnik | 395-1291 l |
Spalanie wg producenta | 5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 128 g/km |
Cena | od 70 490 zł |