Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych na świecie. Pojazd zadebiutował w 1966 roku i do dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się aut. Początkowo Corolla występowała jedynie jako 2- oraz 4-drzwiowy sedan, jednak już rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. Do napędu służyły benzynowe silniki 1.1 lub 1.2, które generowały kolejno 52 lub73 KM oraz 65 KM. Moc trafiała na tylne koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.
W 1970 roku na rynku pojawiła się II generacja Corolli. Oprócz dotychczasowych nadwozi, do oferty dołączyło 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Podobnie jak wcześniej, do napędu używano wyłącznie jednostek benzynowych, które miały pojemność 1.2 (56, 73KM), 1.4 (86, 90 KM) lub 1.6 (75, 115 KM) litra.
Wraz z III generacją Toyoty Corolli w 1974 roku, pojawiła się także kolejna wersja nadwoziowa – 3-drzwiowy liftback. Jeśli chodzi o rodzaj przeniesienia napędu, to był on taki sam jak w poprzedniej odsłonie, natomiast w ofercie silnikowej dalej brakowało diesli. D napędu służyły silniki benzynowe o takiej samej pojemności jak w przypadku poprzedniej generacji, jednak najmniejszy silnik generował 58 KM, środkowy – 75, a największy – 124 KM.
W 1979 roku Toyota wypuściła na rynek IV generację popularnej Corolli. Tym razem, Japończycy nie dodali żadnej nowej wersji nadwoziowej, choć żadnej z poprzednich generacji też nie ubyło. Niestety stylistycznie ta odsłona kompaktowej Toyoty wiele straciła, bowiem zrezygnowano z dużej ilości chromu na rzecz plastiku oraz czarnych elementów, przez co Corolla wyglądała bardziej pospolicie. W tej generacji, Toyota Corolla oprócz nowych benzyniaków doczekała się również w końcu diesla. 1,8-litrowa jednostka generowała 65 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru były jednostki 1.3 (60, 65 KM) oraz 1.6 (75, 86, GT – 106 KM).
W 1983 roku zadebiutowała V generacja Toyoty Corolli. Po raz kolejny dokonano zmian w wersjach nadwoziowych, bowiem dotychczasowy 3-drzwiowy liftback wystał dodatkową parę drzwi. Legendarną w dziejach driftu stała się 2-drzwiowa odmiana coupe tej odsłony Corolli – znaczona AE86, a nazywana Levin lub Trueno. Auto ze względu na swoje wyważenie, napęd na tylną oś, wystarczająco mocny silnik i dobre prowadzenie był ulubionym pojazdem do nauki jazdy w kontrolowanym poślizgu. Co ciekawe, hatchback miał napęd na przednią oś. 1,8-litrowy diesel generował 58 lub 64 KM, natomiast benzyniaki pozostały bez zmian, poza dodaniem 21-konnej odmiany silnika 1.6.
VI generacja Toyoty Corolli przyniosła z kolei całkowitą rezygnację z napędu na tylną oś, na rzecz napędu na przednie lub wszystkie koła. Do napędu służył silnik wysokoprężny 1.8 rozwijający 64 lub 67 KM. Wśród jednostek benzynowych do wyboru był silnik 1.3 oraz 1.6. Pierwszy rozwijał 75 lub 82 KM, a drugi – 90, 105 lub w wersji GTi – 114 bądź 125 KM.
W 1992 roku zadebiutowała VII generacja Corolli. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, Toyota mogła mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Pod maską zagościł nowy, 2-litrowy wolnossący diesel generujący 72 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, Corolla wciąż mogła być napędzana 1,3-litrowym silnikiem, a 1,6-litrowa jednostka miała 105, 114 lub 160 KM. Dostępny był także 110-konny silnik 1.8.
W 1997 roku w salonach pojawiła się VIII generacja Toyoty Corolli. Wtedy też z oferty zniknął 5-drzwiowy hatchback. Do napędu służyły silniki benzynowe 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 107, 110, 165 KM), 1.8 (110 KM) i 2.2 (79 KM) oraz wysokoprężne 1.9 (69 KM) i 2.0 (72, 90 KM).
IX generacja Toyoty Corolli była pod niektórymi względami wyjątkowa. Poza całkowicie zmienionym designem, auto występowało tylko jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Oprócz tego była to ostatnia Corolla występująca jako hatchback. W 2007 roku rolę tą przejął model Auris. Toyota Corolla IX generacji dysponowała całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, i tak wśród benzyniaków do wyboru były silniki 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) lub 1.8 (130, 192 KM), a wśród silników wysokoprężnych – 1.4 D-4D (90 KM) oraz 2.0 D-4D (90, 110, 116 KM).
W 2006 roku zadebiutowała X generacja Toyoty Corolli. Po raz pierwszy w historii zabrakło nadwozia hatchback, a w ofercie znalazł się tylko 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod maską z kolei znalazły się benzyniaki o pojemności 1.33, 1.4 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 100, 97 oraz 125 lub 132 KM. Wśród diesli do wyboru były jednostki D-4D o pojemności 1.4 lub 2 litrów i mocy 90 bądź 126 KM.
W 2013 roku zadebiutowała XI już generacja Toyoty Corolli. Tym razem jednak, Japończycy zdecydowali się wyłącznie na produkcję 4-drzwiowego sedana. W 2016 roku pojazd przeszedł facelifting. Do napędu posłużył tylko 2 benzyniaki i 1 turbodiesel – w pierwszym przypadku był to silnik 1.33 (99 KM) oraz 1.6 (132 KM), a w drugim – 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Obok manualnej skrzyni, do wyboru była także bezstopniowa przekładnia CVT. Głównymi rywalami Toyoty Corolli są m.in. Mitsubishi Lancer oraz Honda Civic.