Auto Świat Testy Porównania samochodów Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq kontra Toyota Corolla Cross. Sprawdzamy, co jest lepsze — benzyniak czy hybryda?

Skoda Karoq w ofercie czeskiej marki jest już od 2017 r., a w 2022 r. pojawiła się jej zmodernizowana odmiana. Jednocześnie SUV doczekał się nowego konkurenta w postaci Toyoty Corolli Cross. W naszym teście nie tylko sprawdzamy, który z tych modeli jest lepszy, lecz także porównujemy dwie koncepcje silnikowe – benzyniaka pracującego w Skodzie oraz hybrydowy układ Toyoty.

Skoda Karoq kontra Toyota Corolla CrossAuto Bild
  • Skoda Karoq 2.0 TSI o mocy 190 KM ma w standardzie napęd 4x4, a Toyota Corolla Cross ma pod maską hybrydowy układ generujący 197 KM i występuje z napędem na przód lub na wszystkie koła
  • Oba testowane samochody mają automatyczne skrzynie biegów, ale w Skodzie jest to przekładnia dwusprzęgłowa (DSG), a w Toyocie bezstopniowa (e-CVT)
  • Skoda Karoq 2.0 TSI w wersji Sportline to wydatek 166 450 zł, a Toyota Corolla Cross w wersji Comfort kosztuje minimum 160 457 zł

Toyota Corolla to najczęściej budowane auto na świecie, które w ciągu swojej historii doczekało się licznych pochodnych odmian. Przykładowo Verso, czyli przestronny van dla rodziny. Co nas natomiast dziwi, to fakt, że dopiero teraz Toyota zdecydowała się na wprowadzenie SUV-a na bazie Corolli.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji