• Toyota Corolla Cross potrafi być bardzo oszczędna: przy spokojnej jeździe i korzystnych warunkach w mieście zużywa tylko 4,7 l/100 km
  • Analizując wymiary kabiny, okazuje się, że Corolla Cross nie oferuje znacząco więcej miejsca niż C-HR. Ale subiektywne wrażenie jest inne
  • Corolla Cross występuje na razie tylko z mocną hybrydą – cena bazowa jest relatywnie wysoka
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

To nie jest pierwszy raz, kiedy Corollę ciągnie wyżej. Jeszcze do niedawna kompaktowe kombi Toyoty było dostępne w lekko uterenowionej wersji TREK. A gdyby cofnąć się do lat 90., to niektórzy mogą pamiętać Corollę Tercel 4WD (w USA nazywaną AllTrac) – to auto było wyposażone w napęd 4x4 dołączany "na sztywno" i pierwszy bieg krótki niczym reduktor. To jednak tylko epizody w 55-letniej i 50-milionowej historii Corolli, tymczasem nowy Cross już cieszy się wzięciem wśród klientów w Polsce.

Duży prześwit chyba nie jest dla nich priorytetem: Corolla Cross może się pochwalić zaledwie 16 cm. Natomiast techniczne zaawansowanie objawia się w pierwszej linii przez napęd hybrydowy najnowszej, 5. już generacji. Nim wejdziemy w techniczne szczegóły: tak, potrafi być oszczędny, pracuje bardzo płynnie i z mocą 197 KM zapewnia też dobre osiągi.