Toyota Corolla TREK to kompaktowe kombi Toyoty w outdoorowym stroju, które ciągnie za miasto. Sprawdziliśmy, co mu daje zwiększony prześwit, jak się nim jeździ ze 184-konnym napędem hybrydowym i czy warto do tej wersji dopłacić?
Nie jest to pierwszy raz, kiedy kompaktowe kombi Toyoty ubiera „outdoorowe ciuchy” – pamiętacie kultowego Tercela 4WD? No właśnie, a to było dobre trzy dekady temu! Pewnie mniej osób może pamiętać, że ostatni Auris pod koniec swojej rynkowej kariery (w 2018 r.) zdążył też jeszcze zaliczyć taką modę jako „Freestyle”. Młodzieżowa nazwa jednak nie chwyciła, stąd przy najnowszym podejściu do lekko uterenowionego kombi Toyota postawiła na bardziej prestiżowy branding i połączyła siły z firmą rowerową TREK.
W rezultacie powstał wizualnie atrakcyjnie wyróżniający się wariant Corolli kombi z czarno-srebrnymi nakładkami błotników, progów i zderzaków, specjalnym wzorem 17-calowych felg oraz zwiększonym o 20 mm prześwitem. Podniesione zawieszenie nie rzuca się szczególnie mocno w oczy, bo bazowo Toyota Corolla jest dość nisko zawieszonym autem (opory powietrza). Te dodatkowe 2 cm między ziemią a najniższym elementem podwozia nie czynią Corolli TREK terenówką i też nie taka była intencja twórców.
Chodziło o zwiększenie komfortu psychicznego kierowcy, który zjeżdża np. z asfaltowej drogi do lasu i stamtąd udaje się na wycieczkę rowerową. Są jednak pewne sytuacje, kiedy w „outdoorowym” kombi chciałoby się mieć układ 4x4, a Corolla TREK ma napęd tylko na przód. Szkoda, bo platforma TNGA umożliwia dołożenie elektryka z tyłu (Lexus UX 250h) czy nawet mechaniczne połączenie między osiami (C-HR 1.2 4x4).
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – co daje zmienione zawieszenie?
Zwiększony prześwit potrafi też być pomocny w mieście, ale przede wszystkim umożliwia większy skok zawieszenia, a to daje Toyocie Corolli TREK odczuwalną przewagę nad zwykłymi wersjami. Resorowanie jest pełniejsze i bardziej komfortowe przy zachowaniu dobrej stabilności nadwozia. TREK-a prowadzi się równie precyzyjnie i pewnie. Na zachowaniu podczas jazdy wciąż pozytywnie odbija się niski środek ciężkości hybrydy, ale przy tym rzadziej mają miejsce sytuacje, w których amortyzatory dochodzą do granic możliwości.
Toyota Corolla TREK występuje wyłącznie jako hybryda o mocy 122 lub 184 KM. Warto dopłacić 8900 zł do mocniejszego wariantu, ponieważ w znakomity sposób łączy dynamikę jazdy z oszczędnym spalaniem. Spalinowo-elektryczny zestaw zapewnia bardzo dobry zryw i płynność jazdy. Wyższa moc sprawia, że byle silniejsze naciśnięcie pedału przyspieszenia nie skutkuje wpędzaniem jednostki benzynowej na górne, wyjące obroty – hybryda 2.0 potrafi naprawdę działać relaksująco i sprawdza się też lepiej niż 1.8, kiedy podróżujemy z kompletem pasażerów i bagaży. A na co dzień w mieście zadowala się średnio 5,5-6 l/100 km – świetny wynik. Dodatkowym atutem hybryd Toyoty, o którym rzadko się wspomina, ale łatwo docenia w miejskiej codzienności, jest możliwość szybkiego przełączania między jazdą do przodu i do tyłu. Manewry parkingowe Corolla wykonuje bowiem na elektryku.
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – różni się także wykończeniem kabiny
W kabinie wersję TREK wyróżnia specjalna tapicerka foteli z szarej i brązowej tkaniny z białymi szwami ozdobnymi oraz cienkie listwy na desce rozdzielczej z tworzywa nieźle udającego drewno. Jakość wykonania jest wysoka i kokpit robi ogólnie o wiele lepsze wrażenie niż w Aurisie, ale są jeszcze drobiazgi, które Toyota mogłaby dopieścić, jak np.: szata graficzna głównego ekranu i częściowo wirtualnych zegarów, sterowanie komputerem pokładowym, „pamięć” funkcji hold, czy też dziwnie pochowane guziki przy lewym i prawym kolanie kierowcy.
Wyposażenie wersji TREK jest bogate. Różnica w cenie między Corollą kombi w odmianie Comfort a TREK w regularnej ofercie wynosi 18 000 zł, a przy obecnej promocji łatwiejsze do przełknięcia 13 700 zł – teraz warto.
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – to nam się podoba
Oszczędny, wystarczająco dynamiczny i zarazem odprężający napęd
Komfort i prowadzenie
Duży bagażnik
Uczciwa cena
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – to nam się nie podoba
Brak opcji 4x4
Prześwit wciąż nie za duży
Drobne niedociągnięcia ergonomiczne
Jakość tworzyw i wykładziny w bagażniku
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – nasza opinia
Zmiany Corolli w wersji TREK są z korzyścią dla nie tylko lifestylowego wyglądu, lecz także właściwości zawieszenia. Choć nie jest to propozycja dla osób, które potrzebują prawdziwie uterenowionego kombi, to jednak taka Toyota ma rację bytu i jest bardziej dopracowana od Aurisa Freestyle. Pakowna, oszczędna, dynamiczna – fajna!
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – wymiary
Toyota Corolla TREK - wymiaryŻródło: Auto Świat
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory
benz./R4/16 + elektryczny
Ustawienie silnika
poprzecznie z przodu
Wtrysk
pośredni i bezpośredni
Napęd rozrządu
łańcuch
Pojemność skokowa
1987 cm3
Maks. moc silnika spalinowego
153 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy silnika spalinowego
190/4400-5200
Maks. moc silnika elektrycznego
109 KM
Łączna moc układu hybrydowego
184 KM
Skrzynia biegów
aut. bezstopniowa e-CVT
Napęd
przedni
Rozmiar opon
225/45 R 17
Masa własna/ładowność
1465/445 kg
Masa przyczepy z hamulcem/bez
750/450 kg
Pojemność zbiornika paliwa
43 l
Pojemność bagażnika
581-1591 l
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – osiągi (dane producenta)
Prędkość maks.
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,1 s
Średnie spalanie wg WLTP
4,7-5,6 l/100 km
Emisja CO2
106-127 g/km
Teoretyczny zasięg
720-915 km
Min. średnica zawracania
11,2 m
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – wyposażenie
Wersja
TREK
7 airbagów
S
Reflektory LED
S
Klimatyzacja aut. 2-strefowa
S
System multimedialny
S
Nawigacja
2500 zł
Apple CarPlay i Android Auto
S
Adaptacyjny tempomat
S
Czujniki parkowania, przód i tył
S
Kamera cofania
S
Kluczyk zbliżeniowy
S
Podgrzewane fotele
S
Lakier metalizowany
3500 zł
Alufelgi 17-calowe
S
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – ceny i gwarancja
Cena podstawowa test. wersji
119 000 zł*
Gwarancja mechaniczna
3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna
12 lat
Przeglądy
co 15 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza
125 000 zł*
*z uwzględnieniem rabatu promocyjnego 10 100 zł
Galeria zdjęć
1/15 Toyota Corolla TREK
1/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Prześwit jest zwiększony o 20 mm względem zwykłej Corolli kombi, co daje 155 mm między ziemią a podwoziem.
2/15 Toyota Corolla TREK
2/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Dostępny jest tylko przedni napęd. Szkoda, że Toyota nie pokusiła się tu o układ z Lexusa UX z małym elektrykiem przy tylnej osi.
3/15 Toyota Corolla TREK
3/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
4/15 Toyota Corolla TREK
4/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Wysoko umieszczony ekran ułatwia odczyt i obsługę. Częściowo wirtualne zegary mogłyby mieć bardziej dopracowaną szatę graficzną.
Grafika systemu multimedialnego już trąci myszką – czas na modernizację. Ale działanie hybrydy nadal fascynuje.
7/15 Toyota Corolla TREK
7/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Tryby Eco, Sport i Normal zmieniają reakcję na gaz i siłę wspomagania kierownicy. EV: ~1,5 km jazdy na prądzie.
8/15 Toyota Corolla TREK
8/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Przyciski podgrzewania foteli są nieco schowane, podobnie jak półka z ładowarką indukcyjną do telefonu.
9/15 Toyota Corolla TREK
9/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Specjalny wzór tapicerki w wersji TREK. Przyjemne fotele, siedziska mogłyby być dłuższe.
10/15 Toyota Corolla TREK
10/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Z tyłu przestronnie, ale kilka cm więcej nad głową by nie zaszkodziło.
11/15 Toyota Corolla TREK
11/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Regulowana wysokość podłogi i dodatkowy mały schowek z osobną pokrywą. Składanie oparć (na płasko) możliwe także od strony bagażnika.
12/15 Toyota Corolla TREK
12/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
13/15 Toyota Corolla TREK
13/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Napęd hybrydowy składa się z 2-litrowego silnika benzynowego o mocy 153 KM i 109-konnego elektryka. Do tego przekładnia planetarna, akumulator trakcyjny, generator, konwerter napięcia oraz elektronika sterująca.
14/15 Toyota Corolla TREK
14/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
15/15 Toyota Corolla TREK
15/15
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.