- Toyota Corolla TREK występuje wyłącznie jako hybryda o mocy 122 lub 184 KM
- Zwiększony prześwit daje też większy skok zawieszenia i bardziej komfortowe resorowanie
- Dostępny jest tylko przedni napęd. Szkoda, że Toyota nie pokusiła się tu o układ z Lexusa UX z małym elektrykiem przy tylnej osi
Nie jest to pierwszy raz, kiedy kompaktowe kombi Toyoty ubiera „outdoorowe ciuchy” – pamiętacie kultowego Tercela 4WD? No właśnie, a to było dobre trzy dekady temu! Pewnie mniej osób może pamiętać, że ostatni Auris pod koniec swojej rynkowej kariery (w 2018 r.) zdążył też jeszcze zaliczyć taką modę jako „Freestyle”. Młodzieżowa nazwa jednak nie chwyciła, stąd przy najnowszym podejściu do lekko uterenowionego kombi Toyota postawiła na bardziej prestiżowy branding i połączyła siły z firmą rowerową TREK.
W rezultacie powstał wizualnie atrakcyjnie wyróżniający się wariant Corolli kombi z czarno-srebrnymi nakładkami błotników, progów i zderzaków, specjalnym wzorem 17-calowych felg oraz zwiększonym o 20 mm prześwitem. Podniesione zawieszenie nie rzuca się szczególnie mocno w oczy, bo bazowo Toyota Corolla jest dość nisko zawieszonym autem (opory powietrza). Te dodatkowe 2 cm między ziemią a najniższym elementem podwozia nie czynią Corolli TREK terenówką i też nie taka była intencja twórców.
Chodziło o zwiększenie komfortu psychicznego kierowcy, który zjeżdża np. z asfaltowej drogi do lasu i stamtąd udaje się na wycieczkę rowerową. Są jednak pewne sytuacje, kiedy w „outdoorowym” kombi chciałoby się mieć układ 4x4, a Corolla TREK ma napęd tylko na przód. Szkoda, bo platforma TNGA umożliwia dołożenie elektryka z tyłu (Lexus UX 250h) czy nawet mechaniczne połączenie między osiami (C-HR 1.2 4x4).
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – co daje zmienione zawieszenie?
Zwiększony prześwit potrafi też być pomocny w mieście, ale przede wszystkim umożliwia większy skok zawieszenia, a to daje Toyocie Corolli TREK odczuwalną przewagę nad zwykłymi wersjami. Resorowanie jest pełniejsze i bardziej komfortowe przy zachowaniu dobrej stabilności nadwozia. TREK-a prowadzi się równie precyzyjnie i pewnie. Na zachowaniu podczas jazdy wciąż pozytywnie odbija się niski środek ciężkości hybrydy, ale przy tym rzadziej mają miejsce sytuacje, w których amortyzatory dochodzą do granic możliwości.
Toyota Corolla TREK występuje wyłącznie jako hybryda o mocy 122 lub 184 KM. Warto dopłacić 8900 zł do mocniejszego wariantu, ponieważ w znakomity sposób łączy dynamikę jazdy z oszczędnym spalaniem. Spalinowo-elektryczny zestaw zapewnia bardzo dobry zryw i płynność jazdy. Wyższa moc sprawia, że byle silniejsze naciśnięcie pedału przyspieszenia nie skutkuje wpędzaniem jednostki benzynowej na górne, wyjące obroty – hybryda 2.0 potrafi naprawdę działać relaksująco i sprawdza się też lepiej niż 1.8, kiedy podróżujemy z kompletem pasażerów i bagaży. A na co dzień w mieście zadowala się średnio 5,5-6 l/100 km – świetny wynik. Dodatkowym atutem hybryd Toyoty, o którym rzadko się wspomina, ale łatwo docenia w miejskiej codzienności, jest możliwość szybkiego przełączania między jazdą do przodu i do tyłu. Manewry parkingowe Corolla wykonuje bowiem na elektryku.
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – różni się także wykończeniem kabiny
W kabinie wersję TREK wyróżnia specjalna tapicerka foteli z szarej i brązowej tkaniny z białymi szwami ozdobnymi oraz cienkie listwy na desce rozdzielczej z tworzywa nieźle udającego drewno. Jakość wykonania jest wysoka i kokpit robi ogólnie o wiele lepsze wrażenie niż w Aurisie, ale są jeszcze drobiazgi, które Toyota mogłaby dopieścić, jak np.: szata graficzna głównego ekranu i częściowo wirtualnych zegarów, sterowanie komputerem pokładowym, „pamięć” funkcji hold, czy też dziwnie pochowane guziki przy lewym i prawym kolanie kierowcy.
Wyposażenie wersji TREK jest bogate. Różnica w cenie między Corollą kombi w odmianie Comfort a TREK w regularnej ofercie wynosi 18 000 zł, a przy obecnej promocji łatwiejsze do przełknięcia 13 700 zł – teraz warto.
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – to nam się podoba
- Oszczędny, wystarczająco dynamiczny i zarazem odprężający napęd
- Komfort i prowadzenie
- Duży bagażnik
- Uczciwa cena
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – to nam się nie podoba
- Brak opcji 4x4
- Prześwit wciąż nie za duży
- Drobne niedociągnięcia ergonomiczne
- Jakość tworzyw i wykładziny w bagażniku
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – nasza opinia
Zmiany Corolli w wersji TREK są z korzyścią dla nie tylko lifestylowego wyglądu, lecz także właściwości zawieszenia. Choć nie jest to propozycja dla osób, które potrzebują prawdziwie uterenowionego kombi, to jednak taka Toyota ma rację bytu i jest bardziej dopracowana od Aurisa Freestyle. Pakowna, oszczędna, dynamiczna – fajna!
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – wymiary
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./R4/16 + elektryczny |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Wtrysk | pośredni i bezpośredni |
Napęd rozrządu | łańcuch |
Pojemność skokowa | 1987 cm3 |
Maks. moc silnika spalinowego | 153 KM/6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy silnika spalinowego | 190/4400-5200 |
Maks. moc silnika elektrycznego | 109 KM |
Łączna moc układu hybrydowego | 184 KM |
Skrzynia biegów | aut. bezstopniowa e-CVT |
Napęd | przedni |
Rozmiar opon | 225/45 R 17 |
Masa własna/ładowność | 1465/445 kg |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 750/450 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 43 l |
Pojemność bagażnika | 581-1591 l |
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – osiągi (dane producenta)
Prędkość maks. | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,1 s |
Średnie spalanie wg WLTP | 4,7-5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 106-127 g/km |
Teoretyczny zasięg | 720-915 km |
Min. średnica zawracania | 11,2 m |
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – wyposażenie
Wersja | TREK |
7 airbagów | S |
Reflektory LED | S |
Klimatyzacja aut. 2-strefowa | S |
System multimedialny | S |
Nawigacja | 2500 zł |
Apple CarPlay i Android Auto | S |
Adaptacyjny tempomat | S |
Czujniki parkowania, przód i tył | S |
Kamera cofania | S |
Kluczyk zbliżeniowy | S |
Podgrzewane fotele | S |
Lakier metalizowany | 3500 zł |
Alufelgi 17-calowe | S |
Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid – ceny i gwarancja
Cena podstawowa test. wersji | 119 000 zł* |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km lub rok |
Cena testowanego egzemplarza | 125 000 zł* |
*z uwzględnieniem rabatu promocyjnego 10 100 zł
Prześwit jest zwiększony o 20 mm względem zwykłej Corolli kombi, co daje 155 mm między ziemią a podwoziem.
Dostępny jest tylko przedni napęd. Szkoda, że Toyota nie pokusiła się tu o układ z Lexusa UX z małym elektrykiem przy tylnej osi.
Wysoko umieszczony ekran ułatwia odczyt i obsługę. Częściowo wirtualne zegary mogłyby mieć bardziej dopracowaną szatę graficzną.
„Outdoorowy” akcent: plastikowe wstawki nieźle udają drewno. Jakość tworzyw kokpitu jest dobra.
Grafika systemu multimedialnego już trąci myszką – czas na modernizację. Ale działanie hybrydy nadal fascynuje.
Tryby Eco, Sport i Normal zmieniają reakcję na gaz i siłę wspomagania kierownicy. EV: ~1,5 km jazdy na prądzie.
Przyciski podgrzewania foteli są nieco schowane, podobnie jak półka z ładowarką indukcyjną do telefonu.
Specjalny wzór tapicerki w wersji TREK. Przyjemne fotele, siedziska mogłyby być dłuższe.
Z tyłu przestronnie, ale kilka cm więcej nad głową by nie zaszkodziło.
Regulowana wysokość podłogi i dodatkowy mały schowek z osobną pokrywą. Składanie oparć (na płasko) możliwe także od strony bagażnika.
Napęd hybrydowy składa się z 2-litrowego silnika benzynowego o mocy 153 KM i 109-konnego elektryka. Do tego przekładnia planetarna, akumulator trakcyjny, generator, konwerter napięcia oraz elektronika sterująca.