To jednak w Europie nie jest powszechne zjawisko. W Niemczech Corolla jest raczej pojazdem niszowym, ale tam – wiadomo – lubią własną produkcję. Toyota z bezstopniową skrzynią biegów im po prostu nie pasuje – nie jeździ ani nie brzmi dość sportowo. A ograniczenie do 180 km/h traktują raczej jak obrazę. W dodatku na klasyczną hybrydę nie dostaną żadnego dofinansowania. My nie mamy takich zastrzeżeń, zwłaszcza że na państwowe dofinansowanie do którejkolwiek hybrydy nie mamy co liczyć. U nas ważne są: cena, niezawodność i dostępność, a o to ostatnie nie jest teraz łatwo.
Polacy pokochali Toyotą Corollę
Poza tym, jak każdy, kupujemy oczami, a Toyoty nam się najwyraźniej podobają. Co do stylistyki Corolli można się sprzeczać, ale jej wygląd pokazuje, jak trudno zaprojektować "światowe" auto, które ma się podobać na każdym kontynencie. Po to, żeby na żadnym rynku nie wypaść negatywnie, designerzy rezygnują z eksperymentów i wyrazistości. W rezultacie powstaje samochód, któremu nic nie da się zarzucić, ale też i nie budzi wielkiej namiętności. Jednak Corollę można też postrzegać inaczej. Od dziesięcioleci należy ona do najmniej awaryjnych pojazdów w ogóle, prawie nie sprawia kłopotów. Napęd hybrydowy jest przez Toyotę udoskonalany od 25 lat, co w trakcie jazdy wyraźnie się odczuwa. Podczas zrelaksowanego "cruisingu" Corolla porusza się lekko i cicho, zużywając bez problemu nawet poniżej 5 l/100 km. To samochód, który po prostu robi swoje – nie robiąc z tego wielkiego przedstawienia.
Toyota Corolla oferowana jest u nas z trzema rodzajami nadwozia – hatchback, sedan i kombi – każdy znajdzie więc coś dla siebie. Do wyboru są dwa warianty klasycznej hybrydy o mocy 140 i 196 KM. Cena podstawowa 114 900 zł za sedana ze 140-konną hybrydą (rok modelowy 2023) nie jest wprawdzie specjalną ofertą, ale na tle rynku wcale nie taką wygórowaną, co także przekłada się na popularność modelu.
Co decyduje o popularności Toyoty Corolli?
Corolli nie kupuje się po to, żeby zwrócić na siebie uwagę. Raczej dlatego, że jest jej u nas tak dużo, że właśnie nie rzuca się w oczy. Jej głównymi atutami są niezawodność, oryginalne rozwiązania techniczne i ponadczasowa stylistyka.