• Produkowana od 56 lat Toyota jest najchętniej kupowanym autem na świecie
  • Obecna generacja jest już 12, model występował u nas przez ponad dekadę pod nazwą Auris
  • Corolla przekonuje solidnością, niezawodnością i ponadczasowym charakterem

Toyota Corolla zajmuje 1. miejsce na liście bestsellerów wszech czasów z 47,5 mln sprzedanych aut. Średnio w roku nabywcę znajduje 848 214 aut i jest to również światowy rekord. Po tym, jak przez ponad 10 lat kompaktowa Toyota była u nas oferowana jako Auris, w 2019 r. Japończycy powrócili do starej nazwy, pod którą model odnosił sukcesy. U nas Corolla jest również absolutnym bestsellerem, w pierwszym półroczu właścicieli znalazło 10 896 sztuk, o ponad 4,6 tys. więcej niż w przypadku drugiej w rankingu Toyoty Yaris.

To jednak w Europie nie jest powszechne zjawisko. W Niemczech Corolla jest raczej pojazdem niszowym, ale tam – wiadomo – lubią własną produkcję. Toyota z bezstopniową skrzynią biegów im po prostu nie pasuje – nie jeździ ani nie brzmi dość sportowo. A ograniczenie do 180 km/h traktują raczej jak obrazę. W dodatku na klasyczną hybrydę nie dostaną żadnego dofinansowania. My nie mamy takich zastrzeżeń, zwłaszcza że na państwowe dofinansowanie do którejkolwiek hybrydy nie mamy co liczyć. U nas ważne są: cena, niezawodność i dostępność, a o to ostatnie nie jest teraz łatwo.

Polacy pokochali Toyotą Corollę

Poza tym, jak każdy, kupujemy oczami, a Toyoty nam się najwyraźniej podobają. Co do stylistyki Corolli można się sprzeczać, ale jej wygląd pokazuje, jak trudno zaprojektować "światowe" auto, które ma się podobać na każdym kontynencie. Po to, żeby na żadnym rynku nie wypaść negatywnie, designerzy rezygnują z eksperymentów i wyrazistości. W rezultacie powstaje samochód, któremu nic nie da się zarzucić, ale też i nie budzi wielkiej namiętności. Jednak Corollę można też postrzegać inaczej. Od dziesięcioleci należy ona do najmniej awaryjnych pojazdów w ogóle, prawie nie sprawia kłopotów. Napęd hybrydowy jest przez Toyotę udoskonalany od 25 lat, co w trakcie jazdy wyraźnie się odczuwa. Podczas zrelaksowanego "cruisingu" Corolla porusza się lekko i cicho, zużywając bez problemu nawet poniżej 5 l/100 km. To samochód, który po prostu robi swoje – nie robiąc z tego wielkiego przedstawienia.

Toyota Corolla oferowana jest u nas z trzema rodzajami nadwozia – hatchback, sedan i kombi – każdy znajdzie więc coś dla siebie. Do wyboru są dwa warianty klasycznej hybrydy o mocy 140 i 196 KM. Cena podstawowa 114 900 zł za sedana ze 140-konną hybrydą (rok modelowy 2023) nie jest wprawdzie specjalną ofertą, ale na tle rynku wcale nie taką wygórowaną, co także przekłada się na popularność modelu.

Co decyduje o popularności Toyoty Corolli?

Corolli nie kupuje się po to, żeby zwrócić na siebie uwagę. Raczej dlatego, że jest jej u nas tak dużo, że właśnie nie rzuca się w oczy. Jej głównymi atutami są niezawodność, oryginalne rozwiązania techniczne i ponadczasowa stylistyka.