Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Swace 1.8 Hybrid – małopalący klon

Suzuki Swace 1.8 Hybrid – małopalący klon

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Ma hybrydowy napęd, hybrydową tożsamość i... jest naprawdę dobrym samochodem. Swace to alter ego Toyoty Corolli Touring Sports. Mimo że zmiany ograniczają się głównie do znaczków, stanowi cenne uzupełnienie oferty Suzuki.

Suzuki Swace 1.8 HybridŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Swace jest produkowany w fabryce Toyoty w Wielkiej Brytanii
  • W mieście Swace jest szczególnie oszczędny, wystarcza mu 4,1-4,8 l/100 km
  • Powyżej 120 km/h 122-konny napęd zaczyna się już trochę męczyć

Kompaktowego kombi nie było w ofercie Suzuki od czasów... Baleno, i to tego z lat 1995-2001. Co skłoniło markę specjalizującą się w maluchach i crossoverach do ponownego zaatakowania tego segmentu? Normy emisji spalin UE. Suzuki miało kłopoty z ich spełnieniem. Problemem była nie tyle paliwożerność dotychczas oferowanych modeli, ile... ich niska masa własna, co we flotowym rozrachunku dodatkowo dokręcało śrubę emisyjną. Suzuki potrzebowało aut, które „dociążyłyby” kilogramowo paletę i jednocześnie miały niskoemisyjny napęd. Elektryk pewnie też załatwiłby sprawę, ale na razie firma dogadała się z Toyotą i od końca 2020 r. oferuje w Europie pod swoim logo Toyotę Corollę Touring Sports (Swace) i RAV4 plug-in (Across).

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński