- SUV obecny już na amerykańskim i azjatyckich rynkach trafi także do Europy – w ślad za mniejszym Yarisem Crossem, który ma zadatki na bestsellera
- Większy i modniejszy od klasycznej Corolli Cross ma zalety SUV-a, w tym lepszą widoczność i możliwość przetransportowania obszerniejszego bagażu
- W Polsce oferowane będą wersje hybrydowe – z napędem mieszanym 5. generacji, mocniejszym i wydajniejszym niż dotychczasowe
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Cross to nowy trend w Toyocie. Po niedawnym debiucie "u-SUV-ionego" Yarisa Crossa, który idzie jak ciepłe bułki, w blokach stoi już jego większa siostra. Linia modelowa Corolli, która w tym roku obchodzi 55. rocznicę powstania, jest prawdziwie globalnym autem, oferowanym przez japoński koncern w ponad 150 krajach i regionach na całym świecie. Do lipca br. nabywców znalazło już 50 mln egzemplarzy. Toyota Corolla występowała w swojej historii w wielu wariantach nadwoziowych, przede wszystkim jako sedan, kombi i hatchback, ale do tej pory nigdy w postaci SUV-a. Aż do teraz.
Plasująca się gdzieś pomiędzy C-HR a RAV4 Toyota Corolla Cross, ma jak na SUV-a przystało, przestronne wnętrze o większej niż w zwykłej Corolli wysokości. Wyższa pozycja siedząca oznacza lepszą widoczność i wynikającą z tego lepszą orientację, co się wokół dzieje. Dodatkowo wrażenie przestronności zwiększa szklany dach nad całą kabiną. Przed słońcem chroni elektrycznie rozkładana osłona.
Toyota Corolla Cross – do miasta i na wyjazdy
SUV-y są z założenia autami dla aktywnych, muszą więc mieć stosowną przestrzeń bagażową, która pomieści np. sprzęt sportowy. W Corolli Cross, jeśli na pokładzie znajduje się komplet 5 pasażerów pojemność kufra do wysokości półki wynosi 487 l. Złożenie foteli umożliwia przewiezienie sprzętu narciarskiego, a nawet dwóch rowerów bez konieczności zakładania bagażnika dachowego. Próg załadunku znajduje się na wysokości 72 cm. Zgodnie z aktualnym zwyczajem drzwi bagażnika mogą być otwierane machnięciem nogą pod tylnym zderzakiem – to na wypadek, gdyby użytkownik miał pełne ręce pakunków (albo nie chciał brudzić rąk o ubłocone auto po wyjątkowo aktywnie spędzonym dniu).
Do Polski trafią zapewne tylko hybrydowe wersje Toyoty Corolli Cross. Z naszych informacji wynika, że znajdzie w niej zastosowanie kolejna, piąta już generacja hybryd japońskiego producenta, mocniejsza i jeszcze wydajniejsza od aktualnie oferowanej. Jako pierwsza wystartować mogłaby wersja z silnikiem 2.0, a potem dołączyć do niej bazowy wariant 1.8.
Toyota Corolla Cross – będzie bestsellerem?
Czy Toyota Corolla Cross ma podobne zadatki na rynkowy hit jak Yaris Cross, na którego przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży złożono już 1900 złożonych zamówień, nie wiemy, ale podejrzewamy, że tak będzie. O szczegółach dotyczących oferowanych u nas napędów, wyposażeniu i cenach poinformujemy bliżej oficjalnej premiery. Pewne jest natomiast, że nowy SUV otrzyma całą armię asystentów zwiększających bezpieczeństwo i ułatwiających użytkowanie auta, w tym system wspomagania parkowania. Ciekawi jesteśmy, czy nieduży jak na dzisiejsze standardy ekran do obsługi multimediów w rzędami guzików po obu stronach utrzyma się w wersji na Europę.