Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Test opon zimowych w rozmiarze 225/50 R17 - szukamy najlepszych zimówek

6 lis, 13:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Zima zbliża się wielkimi krokami, najwyższy więc czas zaopatrzyć się w opony zimowe. Sprawdzamy, które modele radzą sobie najlepiej na śniegu i lodzie, a jednocześnie nie stwarzają niepotrzebnego ryzyka na suchej i mokrej drodze

Urzędowe nakazy nie zawsze są konieczne, czasem wystarczą zdrowy rozsądek, odpowiednia dawka wiedzy i trochę czasu. Choć nie ma w Polsce obowiązku jazdy na oponach zimowych, większość kierowców już się do nich przekonała i tylko naprawdę nieliczni, niepoprawni ignoranci twierdzą, że właściwe ogumienie można zastąpić umiejętnościami i odpowiednią techniką jazdy.

Warto sobie uświadomić, jak trudne zadanie mają do wykonania opony – jak duże siły muszą przenosić, i to za pośrednictwem niewielkiej powierzchni styku z podłożem. W naszym klimacie opony zimowe muszą być naprawdę wszechstronne – nie wystarczy, żeby dobrze zachowywały się na śniegu i lodzie, muszą też świetnie dawać sobie radę na błocie pośniegowym, na suchej i mokrej nawierzchni, bo pogoda jesienią, zimą i wczesną wiosną bywa u nas bardzo zmienna. Może zdarzyć się prawie wszystko – od dni, w których temperatura zbliża się do 20 stopni Celsjusza, przez ulewy, aż po gołoledź, siarczyste mrozy i kopny śnieg na drogach.

W przypadku dobrych opon zimowych liczy się wszechstronność

Dla wielu kierowców rozwiązaniem są w takiej sytuacji coraz popularniejsze opony całoroczne. Tyle że nie jest to opcja dla każdego – jeśli samochód ma duże przebiegi roczne, kierowca intensywnie korzysta z jego możliwości albo rzeczywiście mieszka w miejscu, gdzie ostre zimy to norma, to opony zimowe będą prawdopodobnie lepszym wyborem. Nawet stosunkowo niewielkie różnice w osiągach między dobrymi oponami całorocznymi a zimówkami mają wtedy większe znaczenie niż to, że dzięki oponom wielosezonowym można uniknąć uciążliwości związanych z wymianami i składowaniem dodatkowego kompletu kół.

Przetestowane opony w rozmiarze 225/50 R 17, czyli typowym dla nowych samochodów klasy średniej, zostały przez nas kupione normalnie na rynku – dzięki temu nie ma ryzyka, iż zostały one przez producentów specjalnie przygotowane do testów.

50 modeli z różnych segmentów cenowych poddaliśmy najpierw próbom hamowania na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, co traktujemy jako wstępne eliminacje. Na dokładne testy modeli ogumienia, które nie radzą sobie wystarczająco dobrze w tych próbach, szkoda naszego czasu – nawet gdyby w pozostałych dyscyplinach wypadły dobrze, to i tak żadnej z nich nie moglibyśmy z czystym sumieniem zarekomendować. Dobre wyniki hamowania to też jeszcze dla nas zbyt mało.

Opony zimowe w najleoszych cenach!

Continental WinterContact TS 860 - sprawdź cenę!

Michelin Alpin 5 - sprawdź cenę!

Dunlop Winter Sport 5 - sprawdź cenę!

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 - sprawdź cenę!

Semperit Speed-Grip 3 - sprawdź cenę!

BFGoodrich g-Force Winter 2 - sprawdź cenę!

Fulda Kristall Control HP2 - sprawdź cenę!

Bridgestone Blizzak LM 001 Evo - sprawdź cenę!

Kleber Krisalp HP3 - sprawdź cenę!

Nexen Winguard Sport 2 - sprawdź cenę!

Gislaved Euro Frost 5 - sprawdź cenę!

Kumho Wintercraft WP71 - sprawdź cenę!

Uniroyal MS plus 77 - sprawdź cenę!

Nokian WR D4 - sprawdź cenę!

Yokohama W.drive V905 - sprawdź cenę!

Barum Polaris 3 - sprawdź cenę!

Sava Eskimo HP2 - sprawdź cenę!

Pirelli Winter Sottozero 3 - sprawdź cenę!

Firestone Winterhawk 3 - sprawdź cenę!

Hankook Winter i*cept evo2 - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (181)

No photo
No photo ~nokian vs hankook Użytkownik anonimowy
~nokian vs hankook
No photo ~nokian vs hankook Użytkownik anonimowy
do ~Jj:
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
6 lis 19:21 użytkownik ~Jj napisał
Na jednym mam hankoki a na drugim nokian wrd4 różnica na korzyść nokianow jest podążająca ale uważam że czy to letnie czy zimowe najlepsze są Continental
Mam zupełnie odmienne odczucia. Chyba wiele zależy od rozmiaru gumy i samym prowadzeniu. Mam porównanie 3 opon w rozmiarze 225/45/17.

WR D3 w poprzednim samochodzie. W obecnym miałem WR D4 które sprzedałem z felgami i kupiłem EVO2 W320. Subiektywnie dla mnie i pasażerki na hankook jest delikatnie głośniej - ale wciąż komfortowo, hałas przy autostradowych prędkościach dla obu jest taki sam w odczuciu. Na mokrym zdecydowanie lepiej się zachowuje hankook. Bez dwóch zdań. Na śniegu jest podobnie w odczuciach, rzadziej gubią trakcję hankooki - prawdopodobnie przez bieżnik. Droga hamowania - bez porównania z linijką nie do ustalenia. Dla mnie bardzo zbliżone. Na suchym również obie zapewniają dobre podobne trzymanie. Cały czas mówię przy temperaturach zero i poniżej. Ogólnie lepsze wrażenie na mnie zrobił hankook.

Sumarycznie - trzeba wciąż tak samo uważać, guma i za 2000 nie zastąpi zdrowego rozsądku.
7 lis 09:48 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
~TS :
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
żonglowanie wynikami i zaklinanie rzeczywistości. Pokazujecie drogę hamowania najlepsza od najgorszej w postaci wielkich słupków a różnica raptem 1,5 metra. Po prostu niemal każda zimówka sprawdzi się w zimie jak się ma głowę i mózg. Kiedyś zachwycony takim zestawieniom kupiłem continentala TS800 była cicha lepszy comfort niemal od taniej letniej ale co z tego jak przyszły warunki zimowe ubity śnieg, lód i błoto a opona zaczęła się zachowywać niemal jak letnia i w takich warunkach zwykłe savy biły ja na głowę dlatego te rankingi nie przewidują innych dróg jak autostrady.
7 lis 17:06 | ocena: 88%
Liczba głosów:41
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
~jurek :
No photo ~jurek Użytkownik anonimowy
zobaczylem ze auto bild czyli auto swiat robi test i bez czytania wiedzialem ze wygra niemiecki continental i sprawdzilem zaraz i tak jak przewidywalem. w niemieckiej gazecie zawsze wygra niemiecki produkt. nie czytajcie tego. to oszusci juz raz to wyszlo z ADAC byla afera z ustawianiem testow.
6 lis 20:52 | ocena: 89%
Liczba głosów:131
89%
11%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lÓl Użytkownik anonimowy
~lÓl :
No photo ~lÓl Użytkownik anonimowy
Bardzo miarodajny test... kiedy chodzi o KASĘ !! Kto zapłaci tego dobrze opiszą i wszystko w temacie. Prawda jest taka, że nawet Dayton W510 EVO w zimę absolutnie dadzą radę a komplet takich opon kosztuje połowę mniej niż Conti czy inne przereklamowane gumiaki. Dlaczego nie ma testu Daytonów? Za tanie w zakupie?
7 lis 14:28 | ocena: 86%
Liczba głosów:29
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gnom Użytkownik anonimowy
~gnom :
No photo ~gnom Użytkownik anonimowy
O d kiedy to w Polsce rozmiar opon 225/50 R 17 jest wiodący ?? Jeżeli onet.pl nie ma własnych badań to polecam więcej rozeznania na rynku a po drugie sprawdzenie na czym jeżdżą Polacy.
7 lis 17:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x-man Użytkownik anonimowy
~x-man :
No photo ~x-man Użytkownik anonimowy
Mając wcześniej wielosezonowe R15, w tym roku tez kupiłem do innego auta 215/50/R17. Tyle co tej zimy jest, to szkoda mi kasy i czasu na latanie z dwoma kompletami. Śniegu może z tydzień poleży i w sumie asfalt. W górach nie jeżdżę więc nie potrzeba. A na moich Warm.-Maz. drogach dobrze się sprawują.
6 lis 21:01 | ocena: 80%
Liczba głosów:60
80%
20%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Inż. Użytkownik anonimowy
~Inż. :
No photo ~Inż. Użytkownik anonimowy
W poprzednim roku Pirelli Sottozero były wg ADAC w czołówce. Tutaj wypadają słabo. Zastanawiam się czy ew. ludzi w błąd jest karalne... Czy tu nie chodzi o sprzedaż określonego modelu.
6 lis 17:09 | ocena: 97%
Liczba głosów:58
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
~asa :
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
A wg brytyjskiego testu ( nie opłaconego raczej przez polaków) DEBICA HP2 wypadła jako 1 na śniegu i lodzie pokonując nokiana, przegrała na mokrej nawierzchni.
6 lis 22:31 | ocena: 95%
Liczba głosów:42
95%
5%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zet Użytkownik anonimowy
~zet :
No photo ~zet Użytkownik anonimowy
Ponieważ zapłaciłem wyższe OC musiałem kupić tańsze opony. Wielosezonowe bieżnikowane. Niestety emerytura nie jest z gumy, a wszystko drożeje.
Jeżdżę trochę wolniej, a jeżeli będą trudne warunki nie będę korzystać z samochodu. Taki mamy klimat.
7 lis 12:52 | ocena: 85%
Liczba głosów:34
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
~TS
No photo ~TS Użytkownik anonimowy
do ~BigCynik:
No photo ~BigCynik Użytkownik anonimowy
7 lis 15:24 użytkownik ~BigCynik napisał
Zimowki potrzebne sa tylko tylko tym ktorzy mieszkaja w regionach gdzie snieg spadnie na bank. W gorach np. Na dzis produkuje sie juz caloroczne opony o dobrej przyczepnosci. Takiemu mieszkancowi Lodzi zimowki potrzebne sa jak kozie baldachim.
a jak ktoś dojeżdźa do pracy 37 km z czego 12 km to lasy to chyba lepiej mieć te zimówki na wszelki wypadek bo nigsy nie wiadomo co ranek przyniesie a jechać trzeba bo nauczyciel urlopu nie ma.
7 lis 17:30 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Test opon zimowych w rozmiarze 225/50 R17 - szukamy najlepszych zimówek

Zima zbliża się wielkimi krokami, najwyższy więc czas zaopatrzyć się w opony zimowe. Sprawdzamy, które modele radzą sobie najlepiej na śniegu i lodzie, a jednocześnie nie stwarzają niepotrzebnego ryzyka na suchej i mokrej drodze.

Test opon zimowych w rozmiarze 225/50 R17 - szukamy najlepszych zimówek (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego