Logo
PoradyEksploatacjaWszystko co trzeba wiedzieć o wymianie napędu rozrządu

Wszystko co trzeba wiedzieć o wymianie napędu rozrządu

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

To paradoks, bo w czasach, gdy samochody przypominają komputery na kołach, silniki mają kosmicznie skomplikowane (i oszukane...) układy oczyszczania spalin, ten konkretny element nadal wygląda tak, jak kilkadziesiąt lat temu. No prawie tak samo, gdyż dziś paski rozrządu wzmacnia się np. kevlarem, ale od tego kawałka gumy w wielu przypadkach nadal zależy być albo nie być dla silnika w waszym aucie. Bo gdy w tzw. kolizyjnym silniku guma pęknie, zawory uderzą w tłoki, może też dojść do uszkodzenia wałków, a nawet – do zniszczenia głowicy. Zaś silników bezkolizyjnych (po zerwaniu paska zawory nie uderzają o tłoki) ostatnio się już w zasadzie nie stosuje.

Udostępnij:
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium