Jaguar F-Pace to pierwszy w historii brytyjskiej marki samochód sportowo-użytkowy. Samochód zadebiutował w 2013 jako wersja koncepcyjna pod nazwą C-X17. 2 lata później zaprezentowano wersję produkcyjną, która wyjechała na ulicę w 2016 roku. Jaguar F-Pace bazuje konstrukcyjnie na modelach XE i XF, choć niektóre elementy zawieszenia zostały przejęte także od F-Type'a.
5-drzwiowe nadwozia charakteryzuje się bardzo atrakcyjnym i sportowym designem, który powoduje że auto nawet w spoczynku wygląda dynamicznie. Z przodu w oczy wpada duża atrapa chłodnicy, natomiast w pasie tylny można dopatrzeć się nawiązania do wcześniej wymienionego F-Type'a. Mimo sporych rozmiarów, dzięki zastosowaniu dużej ilości aluminium (ponad 80% elementów) udało się uniknąć sporej masy. Wnętrze zostało rozplanowane w charakterystyczny dla Jaguara sposób, a znane z innych modeli pokrętło do sterowania skrzynią automatyczną również zostało zachowane. F-Pace może przewieźć do 5 pasażerów, a duży, 650-litrowy bagażnik robi imponujące wrażenie.
Mimo raczej miastowego przeznaczenia, F-Pace nie boi się także wyjechać poza asfalt, a głębokość brodzenia przekraczająca 50 cm zawstydza nawet niektóre samochody przeznaczone w teren. Jaguar zadbał także o wiele nowoczesnych rozwiązań, zarówno w kwestii odpowiedniego prowadzenia (opcjonalne adaptacyjne zawieszenie, systemy ułatwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni) jak i komfortu kierowcy i podróżujących.
Do napędu służą turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne R4 i V6. Silniki o zapłonie iskrowym mają pojemność 2 (R4) oraz 3 litrów (V6) i generują odpowiednio 250 lub 300 oraz 340 lub 380 KM. W przypadku jednostek o zapłonie samoczynnym, mamy do czynienia z silnikiem 2.0 R4, który występuje w wersji 163-, 180- i 240-konnej oraz 3.0 V6 który rozwija 300 KM. W zależności od wersji silnikowej, występuje napęd na tylne lub wszystkie koła i skrzynia 6-biegowa manualna lub 8-stopniowy automat.