Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jaguar F-Pace 3.0 AWD – luksus na sterydach | TEST

Jaguar F-Pace 3.0 AWD – luksus na sterydach | TEST

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Zapewne podstawowym celem było stworzenie brytyjskiego konkurenta dla niemieckich SUV-ów. Wyrośnięty Jaguar od chwili premiery stał się poważnym graczem w swoim segmencie

Jaguar F-Pace 3.0 AWD
Zobacz galerię (15)
Materiały prasowe
Jaguar F-Pace 3.0 AWD

F-Pace zachował podstawowe cechy typowego Jaguara, ale otworzył nowe możliwości przed producentem specjalizujących się przez dziesięciolecia w autach bardziej konserwatywnych. Konstruktorzy terenowego Jaguara wybrali wszystko co najlepsze i najnowocześniejsze. Nadwozie zostało wykonane głownie z aluminium, podobnie jak i większość elementów przedniego i tylnego zawieszenia. To pozwoliło na obniżenie masy własnej, tego stosunkowo dużego pojazdu o długości 4731 mm, do 1820 kg.

Jaguar F-Pace – komfortowe wnętrze

Największy Jaguar kontynuuje dobre tradycje luksusowych sedanów brytyjskiej marki. Na najwyższa ocenę zasługuje komfortowe wnętrze. Przednie fotele (wentylowane i podgrzewane) można elektrycznie dostosować do własnych preferencji, a na tylnych (podgrzewanych i z regulowanym ustawieniem kąta pochylenia oparcia) najwygodniej będą mogły podróżować dwie osoby. W tym przypadku mają do dyspozycji składane oparcie z miejscem na napoje.

Kierowca w tym aucie ma do dyspozycji wszystkie niezbędne elementy sterowania w zasięgu ręki. Pokrętło zmiany reżimu jazdy umieszczono w środkowym panelu, podobnie jak przyciski innych funkcji. Centralny wyświetlaczy systemu informacyjnego posiada 10-calowy wyświetlacz dotykowy. Jest on wygodny do obsługi (nawet podczas jazdy). System audio z 10 głośnikami oraz subwooferem zapewnia wysoką jakość dźwięku.

Parkowanie ułatwia system czujników parkowania w przedniej i tylnej części pojazdu, wspomagany przez kamerę.

Jaguar F-Pace - podsumowanie

Przyznać trzeba, iż Jaguar F-Pace w krótkim czasie stał się pełnoprawnym konkurentem tak mocnych liderów segmentu jak m.in. Audi Q5, BMW X4 i Porsche Macan. Oferuje nowoczesny design, najwyższy komfort, bogate wyposażenie standardowe oraz mocne jednostki napędowe.

Jaguar F-Pace – dynamiczna jednostka napędowa

Testowana wersja wyposażona była w sześciocylindrowy, widlasty silnik benzynowy o pojemności skokowej 2993 cm3 i mocy 340 KM, współpracującym z ośmiostopniowym automatem. To z całą pewnością dobry wybór. Silnik ten pozwala na dynamiczną jazdę i odpowiednie do każdej sytuacji przyspieszenie. Gwałtowne dodanie gazu odpowiada przyjemnym dźwiękiem, dodającym adrenaliny. Jednak coś za coś. Nie jest to silnik oszczędny, który w warunkach miejskich konsumuje 12-13 l/100 km, ale już podczas spokojnej jazdy jest w stanie zajść poniżej granicy 10 l/100 km.

Jaguar F-Pace 3.0 V6 AWD - podstawowe dane

Pojemność silnika2995 cm3
Moc silnika340 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy450 Nm przy 4500 obr./min
Skrzynia biegów8-stopniowa automatyczna
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h5,8 s
Zużycie paliwa - miasto12,2 l/100 km
Zużycie paliwa - trasa7,1 l/100 km
Zużycie paliwa - średnie8,9 l/100 km
Masa własna pojazdu1820 kg
Długość całkowita4731 mm
Szerokość wraz z lusterkami2175 mm
Rozstaw osi2874 mm
Pojemność bagażnika650 l
Pojemność zbiornika paliwa63 l
Cena podstawowa356 300 zł
Cena opcji dodatkowych89 790 zł
Cena pojazdu z dodatkowym wyposażeniem446 090 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan