Auto Świat Wiadomości Premiery Jaguar F-Pace – stylowe zmiany

Jaguar F-Pace – stylowe zmiany

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Najchętniej kupowany model Jaguara przeszedł gruntowną kurację odmładzającą, która objęła nie tylko modyfikacje w wyglądzie nadwozia. Auto zyskała zupełnie nowe wnętrze, a w gamie dostępnych wersji napędowych pojawiły się nowe miękkie hybryda oraz hybryda plug-in. Dostawy nowych F-Pace’ów rozpoczną się wiosną 2021 roku

Jaguar F-Pace
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Jaguar
Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace zadebiutował oficjalnie jesienią 2015 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, a jego sprzedaż rozpoczęła się kilka miesięcy później. Auto wpisało się idealnie w trendy rynkowe i niejako z marszu stało się bestsellerem marki. Zresztą tą pozycję piastuje do dziś, nic dziwnego zatem, że do jego face liftingu Jaguar podszedł z dużą uwagą.

Jaguar F-Pace – zastrzyk świeżości

Z zewnątrz zmiany mają charakter ewolucyjny – objęły m.in. delikatne powiększenie grilla, nowe ledowe reflektory z charakterystycznym układem świateł do jazdy dziennej w stylu podwójnej litery J (rozwiązanie inspirowane tym z elektrycznego modelu I-Pace) oraz zmodyfikowane lampy tylne.

Przeczytaj też:

O ile zakres kuracji odświeżającej nadwozie ma charakter typowy dla średniookresowego face liftingu, o tyle wnętrza nie powstydziłaby się nawet całkowicie nowa generacja modelu. Jest ono kompletnie zmienione, co jak podkreśla Julian Thompson, szef designu Jaguara, wynika z faktu, że „to właśnie wnętrza są nowym polem bitwy”. Słuszna uwaga – w końcu spędza się tam większość czasu i to, jak jest ono wykończone i wyposażone ma wpływ na samopoczucie użytkowników. W każdym razie w F-Pace’ie po face liftingu robi ono duże wrażenie. Centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje zakrzywiony, 11,4-calowy dotykowy ekran HD będący częścią najnowszego systemu multimedialnego Pivi Pro, który bezprzewodowo łączy się z Apple CarPlay i Android Auto. Jaguar zapewnia, że dzięki uproszczonej obsłudze menu system Pivi Pro pozwala kierowcy wykonywać 90 proc. poleceń przy pomocy zaledwie dwóch stuknięć w ekran. Kolorowy ekran zegarów znajdziemy także za kierownicą.

Jaguar F-Pace – jakość i wygoda

Duży nacisk położony został na jakość materiałów wykończeniowych. Użyto tu m.in. oklein drewnianych z otwartymi porami, pikowanej skóry i aluminium, a o komfort pasażerów dba nie tylko automatyczna klimatyzacja lecz także system jonizacji powietrza, fotele z opcjonalnym masażem czy układ aktywnej redukcji hałasu drogowego. To oczywiście tylko wybrane elementy, a klienci mogą wybierać spośród trzech poziomów wyposażenia – S, SE, i HSE, do których można zamówić dodatkowo pakiet R-Dynamic. Bogata lista opcji ma zapewnić pełną personalizację modelu.

Jaguar F-Pace – dopasowana moc

Kurację odświeżającą przeszła również paleta dostępnych jednostek napędowych. W nowym F-Pace obejmie ona rzędowe silniki wysokoprężne i benzynowe w wariantach cztero i sześciocylindrowych, część z nich z tzw. miękką hybrydą i instalacją 48V oraz hybrydę plug-in. Wszystkie mają seryjny napęd na obydwie osie i automatyczną, 8-biegową skrzynię ZF. Pełna oferta to:

wysokoprężne

  • 2.0/163 KM, MHEV, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 2.0/204 KM, MHEV, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 3.0/300 KM, MHEV, R6 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 3.0/300 KM, R6 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

benzynowe

  • 2.0/250 KM, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 3.0/340 KM, MHEV, R6 z kompresorem i turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 3.0/400 KM, MHEV, R6 z kompresorem i turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
  • 2.0/404 KM, PHEV, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD.

Warto zwrócić uwagę na debiutującą w ofercie hybrydę plug-in (P400e), która wyposażona jest w litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,1 kWh, który zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 53 km. Dzięki funkcji szybkiego ładowania można uzupełnić w nim energię do poziomu 80 proc. w ciągu 30 minut (ładowarki o mocy 32 kW) lub w godzinę i 40 minut przy wykorzystaniu Wallboxa o mocy 7,2 kW. W tej wersji F-Pace oferuje też dynamiczne osiągi: przyspieszenie do „setki” w 5,3 s i prędkość maksymalną 240 km/h. Średnie spalanie w cyklu WLTP to 2,2 l/100 km.

Jaguar F-Pace – naszym zdaniem

Jaguar przyłożył się do face liftngu swojego bestsellera, dzięki czemu mocno uatrakcyjnił jego ofertę. F-Pace zyskał na szlachetności, ma więcej stylu i wyposażony jest jak na nowoczesnego SUV-a segmentu premium przystało. Ceny jeszcze nie są znane, ale nie powinny odbiegać znacząco od obecnej generacji. Dostawy zamówionych egzemplarzy do klientów planowane są wiosną przyszłego roku.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy: