Mitsubishi ASX to kompaktowy SUV produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się na rynku w 2010 roku jako owoc współpracy Azjatów i koncernu PSA. Oprócz znanej nam nazwy tego modelu, auto występuje na innych rynkach pod „pseudonimem” RVR (Kanada i Japonia) lub Outlander Sport (USA).
ASX jest skrótem od „Active Sport Crossover”. Stylistyka auta jest bardzo atrakcyjna, dzięki groźnemu wyglądowi, który to zawdzięcza designowi Mitsubishi Jet Fighter. Dzięki prześwitowi wynoszącemu blisko 200 mm, ASX bardzo dobrze radzi sobie na polnych i leśnych drogach, jednak należy pamiętać, że nawet crossover Mitsubishi wyposażony w napęd na 4 koła nie poradzi sobie w trudniejszym terenie. Wnętrze jest dosyć przestronne i nawet na tylnej kanapie wyższe osoby znajdą odpowiednią dla siebie ilość miejsca. Wykończenie jest solidne, aczkolwiek spasowanie plastików nie jest najlepsze, i po jakimś czasie słychać trzeszczenie. Pojemność bagażnika jest solidna jak na tę klasę auta i wynosi 419 litrów.
Początkowo auto dostępne było z 1,6-litrowym benzyniakiem o mocy 117 KM, lub 1,8-litrowym turbodieslem, rozwijającym 116 lub 150 KM. Standardowo auto ma napęd na przednią oś, ale mocniejszy diesel może występować w konfiguracji z napędem na 4 koła. Ze skrzyń biegów do wyboru są 5- i 6-biegowy manual oraz 6-stopniowy automat.
W 2012 roku auto przeszło pierwszy, nieznaczny lifting, który nieco odświeżył przedni pas auta. Wtedy też na rynku pojawiły się bliźniacze modele ASX-a – Citroën C4 Aircross oraz Peugeot 4008. 3 lata później przeprowadzono kolejny tym razem większy facelifting. Zmianie uległ nie tylko pas przedni, ale i tylny oraz wnętrze.
Dodatkowo diesle zostały zastąpione jednym, turbodoładowaną wysokoprężną jednostką o pojemności 1,6 litra i mocy 114 KM.