Japoński crossover od chwili swojego debiutu w 2010 roku trafił już do 1,1 mln użytkowników na całym świecie. Trudno zaprzeczyć, że stał się globalnym hitem, który z powodzeniem odnajduje się w coraz trudniejszym i liczniejszym segmencie.
W roku modelowym 2017 ASX otrzymał elementy nadwozia zgodnie z nową koncepcją wizualną Mitsubishi. Zmodyfikowany przedni zderzak otrzymał chromowane listwy, a jego centralna część została polakierowana na czarno. Górna atrapa wlotu powietrza chłodnicy wykonana została z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami. Nowym elementem jest także antena dachowa w kształcie płetwy rekina.
Zmiany objęły również wnętrze pojazdu. Poza nowymi materiałami wymienić należy m.in. bardziej wyprofilowaną tylna kanapę, nowy radioodtwarzacz z ekranem dotykowym, nowy kluczyk z pilotem oraz kontrolkę sygnalizującą niski płyn w spryskiwaczu.
Jeździliśmy wersją RalliArt z silnikiem 2.2 DiD AT, która otrzymała skórzano-materiałowa tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i logotypem RalliArt, 18-calowe obręcze kół z metali lekkich, podświetlane nakładki na progi ze znaczkiem ASX, chromowane ramki nawiewów powietrza, głośników oraz srebrną listwę na tylnym zderzaku. Dodatkowo element RallyArt umieszczono na przednich błotnikach, pokrywie bagażnika i welurowych dywanikach we wnętrzu pojazdu.
Z całą pewnością Mitsubishi ASX jest samochodem poprawnym, który może zadowolić wielu użytkowników. We wnętrzu oferuje dobry komfort jazdy i dużo miejsca, nawet dla pięciu dorosłych pasażerów.
Deska rozdzielcza nie zaskakuje nas zbytnią nowoczesnością, a projektanci zapewne kierowali się bardziej jej funkcjonalnością i nie stosowali żadnych udziwnień. Kierowca ma w zasięgu reki wszystkie przyciski i przełączniki.
Wysokoprężna jednostka napędowa z sześciostopniowym automatem, pozwala na dynamiczną jazdę. Pracuje ona jednak naszym zdaniem zbyt głośno.
ASX wygląda jak terenówka, ale to nie jest auto, którym można jeździć w terenie. Jednak z całą pewnością docenimy napęd na cztery koła, który sprawdzi się w trudnych warunkach drogowych.
Z całą pewnością odświeżony Mitsubishi ASX stanowi ciekawą ofertę na polskim rynku. Najtańsza wersja z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC 2WD dostępna jest już od 69 990 zł.
Mitsubishi ASX 2.2 DiD 4WD AT - podstawowe dane techniczne
Silnik | wysokoprężny |
Pojemność skokowa (cm3) | 2268 |
Moc (KM/obr./min) | 150/3500 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) | 360/1500-2750 |
Rodzaj napędu | 4x4 |
Przekładnia | automatyczna, 6 stopniowa |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 |
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km) | 7,1 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) | 5,8 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) | 5,0 |
Masa własna (kg) | 1520 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Pojemność bagażnika (l) | 419 |
Długość całkowita (mm) | 4355 |
Szerokość nadwozia z lusterkami (mm) | 2133 |
Wysokość nadwozia (mm) | 1640 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Prześwit (mm) | 180 |
Cena (zł) | 139 990 |