Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT - odświeżone trzy diamenty | TEST

Japoński crossover od chwili swojego debiutu w 2010 roku trafił już do 1,1 mln użytkowników na całym świecie. Trudno zaprzeczyć, że stał się globalnym hitem, który z powodzeniem odnajduje się w coraz trudniejszym i liczniejszym segmencie.

W roku modelowym 2017 ASX otrzymał elementy nadwozia zgodnie z nową koncepcją wizualną Mitsubishi. Zmodyfikowany przedni zderzak otrzymał chromowane listwy, a jego centralna część została polakierowana na czarno. Górna atrapa wlotu powietrza chłodnicy wykonana została z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami. Nowym elementem jest także antena dachowa w kształcie płetwy rekina.

Zmiany objęły również wnętrze pojazdu. Poza nowymi materiałami wymienić należy m.in. bardziej wyprofilowaną tylna kanapę, nowy radioodtwarzacz z ekranem dotykowym, nowy kluczyk z pilotem oraz kontrolkę sygnalizującą niski płyn w spryskiwaczu.

Jeździliśmy wersją RalliArt z silnikiem 2.2 DiD AT, która otrzymała skórzano-materiałowa tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i logotypem RalliArt, 18-calowe obręcze kół z metali lekkich, podświetlane nakładki na progi ze znaczkiem ASX, chromowane ramki nawiewów powietrza, głośników oraz srebrną listwę na tylnym zderzaku. Dodatkowo element RallyArt umieszczono na przednich błotnikach, pokrywie bagażnika i welurowych dywanikach we wnętrzu pojazdu.

Z całą pewnością Mitsubishi ASX jest samochodem poprawnym, który może zadowolić wielu użytkowników. We wnętrzu oferuje dobry komfort jazdy i dużo miejsca, nawet dla pięciu dorosłych pasażerów.

Deska rozdzielcza nie zaskakuje nas zbytnią nowoczesnością, a projektanci zapewne kierowali się bardziej jej funkcjonalnością i nie stosowali żadnych udziwnień. Kierowca ma w zasięgu reki wszystkie przyciski i przełączniki.

Wysokoprężna jednostka napędowa z sześciostopniowym automatem, pozwala na dynamiczną jazdę. Pracuje ona jednak naszym zdaniem zbyt głośno.

ASX wygląda jak terenówka, ale to nie jest auto, którym można jeździć w terenie. Jednak z całą pewnością docenimy napęd na cztery koła, który sprawdzi się w trudnych warunkach drogowych.

Z całą pewnością odświeżony Mitsubishi ASX stanowi ciekawą ofertę na polskim rynku. Najtańsza wersja z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC 2WD dostępna jest już od 69 990 zł.

Mitsubishi ASX 2.2 DiD 4WD AT - podstawowe dane techniczne

Silnikwysokoprężny
Pojemność skokowa (cm3)2268
Moc (KM/obr./min)150/3500
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)360/1500-2750
Rodzaj napędu4x4
Przekładniaautomatyczna, 6 stopniowa
Prędkość maksymalna (km/h)190
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km)7,1
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km)5,8
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km)5,0
Masa własna (kg)1520
Pojemność zbiornika paliwa (l)60
Pojemność bagażnika (l)419
Długość całkowita (mm)4355
Szerokość nadwozia z lusterkami (mm)2133
Wysokość nadwozia (mm)1640
Rozstaw osi (mm)2670
Prześwit (mm)180
Cena (zł)139 990
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków