Japoński crossover od chwili swojego debiutu w 2010 roku trafił już do 1,1 mln użytkowników na całym świecie. Trudno zaprzeczyć, że stał się globalnym hitem, który z powodzeniem odnajduje się w coraz trudniejszym i liczniejszym segmencie.

W roku modelowym 2017 ASX otrzymał elementy nadwozia zgodnie z nową koncepcją wizualną Mitsubishi. Zmodyfikowany przedni zderzak otrzymał chromowane listwy, a jego centralna część została polakierowana na czarno. Górna atrapa wlotu powietrza chłodnicy wykonana została z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami. Nowym elementem jest także antena dachowa w kształcie płetwy rekina.

Zmiany objęły również wnętrze pojazdu. Poza nowymi materiałami wymienić należy m.in. bardziej wyprofilowaną tylna kanapę, nowy radioodtwarzacz z ekranem dotykowym, nowy kluczyk z pilotem oraz kontrolkę sygnalizującą niski płyn w spryskiwaczu.

Jeździliśmy wersją RalliArt z silnikiem 2.2 DiD AT, która otrzymała skórzano-materiałowa tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i logotypem RalliArt, 18-calowe obręcze kół z metali lekkich, podświetlane nakładki na progi ze znaczkiem ASX, chromowane ramki nawiewów powietrza, głośników oraz srebrną listwę na tylnym zderzaku. Dodatkowo element RallyArt umieszczono na przednich błotnikach, pokrywie bagażnika i welurowych dywanikach we wnętrzu pojazdu.

Z całą pewnością Mitsubishi ASX jest samochodem poprawnym, który może zadowolić wielu użytkowników. We wnętrzu oferuje dobry komfort jazdy i dużo miejsca, nawet dla pięciu dorosłych pasażerów.

Deska rozdzielcza nie zaskakuje nas zbytnią nowoczesnością, a projektanci zapewne kierowali się bardziej jej funkcjonalnością i nie stosowali żadnych udziwnień. Kierowca ma w zasięgu reki wszystkie przyciski i przełączniki.

Wysokoprężna jednostka napędowa z sześciostopniowym automatem, pozwala na dynamiczną jazdę. Pracuje ona jednak naszym zdaniem zbyt głośno.

ASX wygląda jak terenówka, ale to nie jest auto, którym można jeździć w terenie. Jednak z całą pewnością docenimy napęd na cztery koła, który sprawdzi się w trudnych warunkach drogowych.

Z całą pewnością odświeżony Mitsubishi ASX stanowi ciekawą ofertę na polskim rynku. Najtańsza wersja z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC 2WD dostępna jest już od 69 990 zł.

Mitsubishi ASX 2.2 DiD 4WD AT - podstawowe dane techniczne

Silnik wysokoprężny
Pojemność skokowa (cm3) 2268
Moc (KM/obr./min) 150/3500
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 360/1500-2750
Rodzaj napędu 4x4
Przekładnia automatyczna, 6 stopniowa
Prędkość maksymalna (km/h) 190
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km) 7,1
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 5,8
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 5,0
Masa własna (kg) 1520
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Pojemność bagażnika (l) 419
Długość całkowita (mm) 4355
Szerokość nadwozia z lusterkami (mm) 2133
Wysokość nadwozia (mm) 1640
Rozstaw osi (mm) 2670
Prześwit (mm) 180
Cena (zł) 139 990