• Z powodu wady w oprogramowaniu mogą wystąpić problemy m.in. z działaniem tempomatu ACC, systemu wspomagania hamulców BAH
  • Akcja serwisowa dotycząca układów bezpieczeństwa dotyczy kilku tysięcy samochodów z rocznika modelowego 2017-2018
  • W starszych kilkuletnich modelach może dojść do utraty wspomagania w trakcie jazdy

Nie tylko najnowsze egzemplarze Mitsubishi ASX, Eclipse Cross, Outlander I Outlander PHEV muszą trafić do serwisu. Wizytę w autoryzowanej stacji obsługi powinni także zaplanować właściciele kilkuletnich modeli takich jak ASX, Outlander, Lancer czy Lancer Sportback. Wszystko z powodu ogłoszenia aż kilku akcji serwisowych w tym samym czasie.

W przypadku najnowszych aut z rocznika modelowego 2017-2018 (ASX, Eclipse Cross, Outlander I Outlander PHEV) zorganizowano dwie akcje serwisowe, które dotyczą odpowiednio 2807 oraz 1657 pojazdów. Większa akcja dotyczy dość groźnej wady oprogramowania. Na skutek błędów w module aktywnego systemu stabilizacji jazdy (ASC) i zakłóceń ze strony pracującej pompy układu ABS/ASC może dojść do problemów z działaniem układów bezpieczeństwa. Mitsubishi ostrzega w oficjalnym komunikacie o ryzyku zresetowania modułu lub nawet niewłaściwego działania układu stabilizacji jazdy oraz innych systemów bezpieczeństwa. Problemy z działaniem mogą zatem dotyczyć adaptacyjnego tempomatu ACC, systemu wspomagania hamulców BAH czy układu ograniczającego skutki kolizji czołowych (FCM). Na tym jednak nie koniec.

Mitsubishi odkryło także wadę oprogramowania w systemach FCM (ograniczenie skutków kolizji), LDW (kontrola pasa ruchu), AHB (automatyczne światła). W przypadku wykrycia pieszego lub przeszkody system może reagować zbyt słabo. Mitsubishi wyjaśnia: „czas trwania hamowania wstępnego przez układ FCM może zostać odebrany przez kierującego jako zbyt długi, a siła hamowania jako niewystarczająca”.

Akcjami serwisowymi objęto także starsze samochody japońskiej marki. W ramach pierwszej kampanii do serwisu powinni zgłosić się właściciele takich modeli jak ASX (2011-2012), Lancer (2008-2012) i Outlander (2008-2012). W sumie do naprawy jest 1414 pojazdów w Polsce. Auta zagrożone są pęknięciem podstawy napinacza paska osprzętu. Mitsubishi ostrzega, że w samochodach może dojść do: „utraty wspomagania układu kierowniczego i ładowania akumulatora oraz przegrzanie się silnika i zapalenie się kontrolki awarii silnika w trakcie jazdy”.

W przypadku drugiej akcji mechanicy sprawdzą mocowanie ramy szyberdachu. Istnieje bowiem ryzyko, że szklana płyta dachu może się odkleić od nadwozia samochodu. Problem dotyczy takich modeli jak Lancer (2008-2009), Lancer Sportback (2009-2010) oraz Outlander (2006-2012). Do kontroli jest aż 3050 samochodów w naszym kraju.