Kompaktowy SUV Mitsubishi na tle debiutujących w tym roku rywali, takich jak Citroën C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Seat Arona czy VW T-Roc, jest rynkowym weteranem. Zadebiutował bowiem w 2010 roku i od tego czasu był wielokrotnie modernizowany. Po raz ostatni – w tym roku, przy okazji wprowadzenia do oferty modelu 2018. W pierwszym odcinku testu przyglądamy się zmianom, których dokonano, oceniamy atrakcyjność zakupu na tle rywali oraz próbujemy odpowiedzieć na pytanie: kto kupi to auto?
Mitsubishi ASX 2018 - nowe układy wspomagające
Żeby zwiększyć konkurencyjność ASX-a, Mitsubishi położyło nacisk na dwie istotne kwestie: styl i bezpieczeństwo. Model 2018 uatrakcyjniono wizualnie, wprowadzając smukłą środkową chromowaną listwę we wlocie powietrza, zastosowano też diodowe światła do jazdy dziennej. Tylny zderzak wyposażono w światła odblaskowe w kształcie litery „C” oraz centralne światło przeciwmgielne LED. Pod znaczkiem marki umieszczono szeroką chromowaną listwę, dodającą elegancji. Za offroadowy charakter auta odpowiadają z kolei czarne nakładki na nadkolach oraz srebrny panel w zderzaku, imitujący osłonę. Kosmetycznych zmian dokonano także we wnętrzu, w którym użyto nowych kolorów i akcentów wykończeniowych oraz zastosowano lepsze wyciszenie.
Istotną modyfikacją, którą docenią z pewnością klienci, jest pojawienie się nowych systemów bezpieczeństwa: łagodzenia kolizji czołowych (FCM) i ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDW). Oba występują seryjnie w topowej wersji Instyle. W odróżnieniu od debiutujących właśnie rywali w ASX-ie nie zamówicie: adaptacyjnego tempomatu, automatycznego powiadamiania o kolizji, asystenta pasa ruchu korygującego tor jazdy ani układu uruchamiającego hamulec w razie nadjeżdżania pojazdu podczas cofania. Wiele z tych rozwiązań pojawi się dopiero w Eclipse Crossie.
Mitsubishi ASX 2018 - dobra cena i 5 lat gwarancji
Brak niektórych rozwiązań może świadczyć o wieku ASX-a, ale często nie decyduje wcale o zakupie auta. Ważniejszymi aspektami są koszt zakupu i wyposażenie. W tych dziedzinach ASX wypada całkiem nieźle. Ceny zaczynają się bowiem od 65 490 zł, przy dość wysokim standardzie wyposażenia. Atutem jest też 5-letnia gwarancja, wraz z bezpłatnym assistance.
Mitsubishi ASX 2018 - to nam się podoba
Bogate wyposażenie (7 airbagów, nowe systemy bezpieczeństwa, nawigacja, skóra), 5 lat gwarancji, przestrzeń na nogi z tyłu i w bagażniku, obsługa.
Mitsubishi ASX 2018 - to nam się nie podoba
Niska precyzja prowadzenia, brzmienie silnika, spalanie, utrudnione płynne ruszanie, mały zakres reg. wzdłużnej fotela, łączność z telefonem (brak Android Auto, CarPlay).
Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD Instyle - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy/R4/16 |
Pojemność | 1590 cm3 |
Moc maksymlana | 117 KM/6000 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 154 Nm/4000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni |
Skrzynia biegów | ręczna 5-biegowa |
Długość/szerokść/wysokość | 4355/1810/1640 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Pojemność bagażnika | 406 l |
Masa własna/ładowność | 1260 kg/610 kg |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Testowe spalanie w mieście | 9,5 l/100 km |
Średnie spalanie wg producenta | 5,9 l/100 km |
Przeglądy | co 20 tys. km |
Gwarancja mech./perforacyjna | 5 lat lub 100 tys. km/12 lat |
Cena podst./testowanego egz. | 98 490 zł/100 790 zł |
Mitsubishi ASX 2018 - nasza ocena
To, że ASX ma już 7 lat, dla niektórych może stanowić wadę, dla innych wręcz zaletę. Z pewnością nadal ma atrakcyjny wygląd, a sprawdzone rozwiązania i mniej zaawansowana elektronicznie konstrukcja powinny być bardziej niezawodne!