CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Dacia Dokker 1.2 TCe Stepway: dużo przestrzeni w dobrej cenie

18 sie 16 09:23
Udostępnij
0
Skomentuj

Za 55 tys. zł wydane na Dokkera Stepwaya otrzymujemy mnóstwo miejsca, bogate wyposażenie i nowoczesny benzynowy silnik o mocy 114 KM. Sprawdziliśmy, czy użytkowa Dacia sprawdza się jako auto rodzinne.

Dla typowej polskiej rodziny (model 2+2, ale może dzięki rządowemu programowi w końcu się powiększy) idealnym autem na co dzień będzie kompakt (VW Golf, Opel Astra lub Toyota Auris). Słowa „na co dzień” nie dotyczą jednak weekendowych wyjazdów do babci ani wakacyjnych wojaży. W wymienionych sytuacjach bagażnik samochodu segmentu C (przedział o pojemności 350-420 l) się nie sprawdza.

Problem pojawia się, gdy oprócz walizek dla czterech osób (dzieci wcale nie mają mniejszych, bo częściej brudzą ubrania) musimy zabrać z sobą: wózek, łóżeczko turystyczne, paczkę zapasowych pieluch i odpychany mały rowerek. Żeby uniknąć kłopotów tego typu, potrzebujemy samochodu z dużym kufrem. Taki znajdziecie w pojazdach klasy średniej lub SUV-ach, ale są one drogie (ceny od 80 000 zł) i nie każdą rodzinę na nie stać. Może więc warto rozważyć zakup wielozadaniowego auta klasy MPV?

A jest w czym wybierać: Citroën Berlingo VTi 120 (od 60 690 zł), Fiat Doblò 1.4 T-Jet (od 64 400 zł), Renault Kangoo TCe 115 (od 70 400 zł), VW Caddy 1.4 TSI (od 78 780 zł). Najkorzystniejszą ofertę w tym segmencie ma jednak Dacia, gdyż oferuje wielozadaniowego Dokkera TCe 115, z silnikiem o mocy zbliżonej do rywali, już za 55 300 zł. Co ważne, w tej cenie otrzymacie pojazd z dobrym wyposażeniem Stepway (m.in. klimatyzacja man., czujniki parkowania, radio z CD i BT).

Dacia Dokker – bezstresowe pakowanie kufra

Wróćmy jednak do pakowania bagaży. Dwuskrzydłowe drzwi (dzielone 2/3:1/3), otwierane pod kątem 180 stopni, umożliwiają dostęp do 800-litrowego bagażnika. Po złożeniu foteli w drugim rzędzie siedzeń maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi aż 300 l. Kufer ma regularne kształty, jest wyłożony odporną na zarysowania i łatwą w czyszczeniu wykładziną, są też punkty kotwiczenia bagażu, a opcjonalnie można dokupić siatkę oddzielającą pakunki od podróżnych (500 zł).

W trakcie wyjazdu na wakacje docenicie schowek znajdujący się nad głowami przednich pasażerów oraz seryjne relingi dachowe (boks dachowy o poj. 480 l z poprzeczkami kosztuje 1297 zł). Podróżni też nie powinni narzekać. Kierowca i tylni pasażerowie docenią: łatwość zajmowania miejsc (wysoko umieszczone fotele, drzwi przesuwne sprawdzają się na zatłoczonych parkingach), dużą swobodę we wnętrzu i seryjną klimatyzację, która schłodzi kokpit latem. Muszą jednak zaakceptować niską jakość materiałów oraz toporną stylistykę deski rozdzielczej.

Dacia Dokker – umiarkowane spalanie

Najtańszy osobowy Dokker ma mało dynamiczny motor 1.6 Sce (od 37 900 zł). Testowy egzemplarz był wyposażony w nowoczesny doładowany silnik 1.2 o mocy 114 KM. Jednostka zapewnia autu dobrą dynamikę (11,1 s od 0 do 100 km/h) i umiarkowane spalanie (6,7 l/100 km). Mimo małej turbodziury sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie. Przy prędkościach autostradowych spalanie gwałtownie jednak rośnie (ok. 9 l/100 km), a do kabiny dociera męczący hałas. Ponadto za kierownicą robi się nerwowo. Jeśli decydujecie się na wielozadaniowe auto, to nie spodziewajcie się precyzji prowadzenia ani stabilności jak w kompakcie...

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1198
Maks. moc (KM/obr./min) 114/5500
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 190/2000
Skrzynia biegów/napęd na koła man. 5/przednie
Pojemność bagażnika (l) 800-3000
Poj. zbiornika paliwa (l) 50
Masa rzeczywista/ładowność (kg) 1205/613
Rozmiar opon test. auta 195/55 R 16
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 5,7
Przysp. fabr. 0-100 km/h (s) 10,8
Prędkość maksymalna (km/h) 175
Minimalna średnica zawracania (m) 11,1
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,8 s
0-100 km/h 11,1 s
0-130 km/h 21,3 s
Elastyczność 60-100 km/h 9,1 s (4. bieg)
80-120 km/h 15,2 s (5. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 38,6 m
ze 100 km/h (gorące) 39,3 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
przy 100 km/h 65 dB (A)
przy 130 km/h 70 dB (A)
Spalanie testowe 6,7 l/100 km
Cena testowanego egzemplarza 58 800 zł

Dacia Dokker – podsumowanie

Dokker to ciekawa propozycja dla rodzin, które potrzebują dużo przestrzeni, a nie przejmują się jakością wykończenia ani opinią sąsiadów. Z benzyniakiem 1.2 autem przyjemnie się jeździ, choć nie jestem przekonany, czy chciałbym nim pojechać na wakacje do Hiszpanii.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (36)

No photo
No photo ~Rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
~Rzeczoznawca
No photo ~Rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
do ~arek:
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
19 sie 16 19:58 użytkownik ~arek napisał
Najlepszy to 1.4 T-jet
Prawda jest taka że najlepsze turbo benzyny robi Renault potem Fiat i na koniec opel potem czarna dziura. Silnik roku dla Forda ? Silnik BMW montowany też w Peugeot i Citroen THP też był silnikiem roku a to największa zaraza i ludzie go nie kupują silnik roku to medal za konstrukcję i awaryjności nie bierze się pod uwagę a to błąd
19 sie 16 20:21 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rożne chleby jadłem Użytkownik anonimowy
~rożne chleby jadłem :
No photo ~rożne chleby jadłem Użytkownik anonimowy
do takiego auta trzeba dorosnąć. podobnie jak wyrasta się z obniżanych w kroku spodni. Kombivan to praktyczność i bezstresowość. A mnie nikt nie namówi na za małe buty aby się sąsiadowi podobały. Moje nogi i moja sprawa w czym się dobrze czuję. ale jak ktoś jest podatny na presje społeczeństwa to droga wolna.
19 sie 16 16:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:35
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gcv Użytkownik anonimowy
~Gcv :
No photo ~Gcv Użytkownik anonimowy
Klimatyzacja chlodzi kokpit a nie wnetrze? Bagaznik po zlizeniu siedzen ma 300l? Przedni pasazerowie- kierowca siedzi z tylu? Czyta sie to jak wypracowanie 10latka
20 sie 16 06:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
~Luk :
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
Może mało kto wie, ale 1.2 tce to silnik oparty o dinozaura czy wolnossące 1.2, jeżdżące już od dobrych nastu lat choćby w clio II. Renault poszedł na łatwiznę, ale powinno to mu dobrze wyjść. To samo 1.4 t jet i 1.6 ecoboost to silniki oparte o wolnossące motory, nie ma z nimi problemów. Tylko VW musiał zrobić woojowe tsi, które się sypią...
20 sie 16 01:11 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pizza Man Użytkownik anonimowy
~Pizza Man
No photo ~Pizza Man Użytkownik anonimowy
do ~hgj:
No photo ~hgj Użytkownik anonimowy
19 sie 16 18:57 użytkownik ~hgj napisał
Nie, ale wytrzyma 200 przez 10, czyli tyle ile potrzebuje rodzina.
Clio IV silnik 0.9 Tce rozwożą chłopaki pizzę przebieg na dziś ? 390 000 km i tylko sprawy eksploatacyjne i przeglądy jeździ nadal bo już nikt nie odkupi
19 sie 16 20:14 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~2e Użytkownik anonimowy
~2e :
No photo ~2e Użytkownik anonimowy
Jak Vw zacznie robic tak dobre samochody jak dacia to kupie Golfa. Ale odstrasza jakosc fatalna VW.
19 sie 16 15:31 | ocena: 86%
Liczba głosów:35
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hgj Użytkownik anonimowy
~hgj
No photo ~hgj Użytkownik anonimowy
do ~test:
No photo ~test Użytkownik anonimowy
19 sie 16 16:58 użytkownik ~test napisał
Dobra czy ten silnik wytrzyma chociaz 800 tys kilometrów przez 20 lat?
Nie, ale wytrzyma 200 przez 10, czyli tyle ile potrzebuje rodzina.
19 sie 16 18:57 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JMSAA Użytkownik anonimowy
~JMSAA
No photo ~JMSAA Użytkownik anonimowy
do ~tomek:
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
19 sie 16 20:02 użytkownik ~tomek napisał
jest dobry ale to eco boost od forda trzy lata z rzędu otrzymał tytuł ENGINE OF THE YEAR
bo raz do roku trzeba go wymieniać
19 sie 16 20:41 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SKP Użytkownik anonimowy
~SKP
No photo ~SKP Użytkownik anonimowy
do ~test:
No photo ~test Użytkownik anonimowy
19 sie 16 16:58 użytkownik ~test napisał
Dobra czy ten silnik wytrzyma chociaz 800 tys kilometrów przez 20 lat?
Tce to w tej chwili najlepszy turbo benzyniak na rynku !
19 sie 16 17:54 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~muotek Użytkownik anonimowy
~muotek :
No photo ~muotek Użytkownik anonimowy
Nigdy nie mieliśmy w firmie gorszych samochodów od Dacii Dokker. Bez przerwy psujące się Renault Kangoo sprzed lat to mały pikuś.
19 sie 16 22:23 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Dacia Dokker 1.2 TCe

Dacię prowadzi się poprawnie. Nie lubi tylko wysokich, autostradowych prędkości.

Dacia Dokker 1.2 TCe Stepway: dużo przestrzeni w dobrej cenie (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego