Toyota ProAce to średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. Auto pojawiło się w 2013 roku, jako następca modelu Hiace, jednak konstrukcyjnie auto opiera się na projekcie „eurovan”, a jego bliźniaczymi modelami są Citroen Jumpy, Fiat Scudo oraz Peugeot Expert, które na rynku zagościły już 6 lat wcześniej.
Japoński dostawczak różni się od nich przede wszystkim atrapą chłodnicy oraz znaczkami marki. Jak przystało na wszechstronne auto użytkowe, ProAce oferowane jest jako furgon, przeszklony furgon (oba z pojedynczą lub podwójną kabiną) oraz mini van (mieszczący do 7 osób). Do wyboru są 2 długości oraz 2 wysokości dachu, dzięki czemu pojemność ładunkowa może wynieść 5, 6 lub 7 m3, a ładowność sięga 1,2 tony. Dostępne są także wersji z drzwiami przesuwanymi po jednej lub obu stronach oraz tylna klapa dzielona i otwierana na boki lub jednoczęściowa uchylana do góry.
Pod maską pracować mogą 2 turbodiesle. Pierwszy, o pojemności 1,6 litra rozwija 90 KM, a 2-litrowa wersja generuje 128 lub 163 KM. Przednia oś jest napędzana za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej.
W 2016 roku pojawiła się II generacja ProAce. Tym razem auto pojawiło się na równi ze swoimi bliźniaczymi modelami od PSA (bliźniacza konstrukcja Peugeota nosi nazwę Expert dla wersji towarowej i Traveller dla osobowej; analogicznie modele Citroena nazywają się Jupmy i SpaceTourer), tym razem jednak Fiat wycofał się z „udziału”. Nowy model oferuje większe możliwości konfiguracyjne.
Standardowo oprócz furgonu, jego wersji przeszklonej o półprzeszklonej oraz minivana, dostępna jest także wersja z platformą do zabudowy. ProAce występuje w 3 wariantach długości oraz 2 rozstawach osi. „Krótki” dostawczak, oferuje 4,6 m3 przestrzeni ładunkowej. Wersja z wydłużonym rozstawem ma 5,3, a odmiana z tym samym rozstawem, ale wydłużonym zwisem – 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej. Odmiana osobowa (która ma dopisek Verso), może pomieścić 7 (VIP), 8 (Family), lub 9 (Bussines) osób. Dodatkowo zamontowane mogą zostać rozkładane stoliki dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Do napędu służą 2 turbodiesle i pojemności 1,6 lub 2 litrów. Pierwszy z nich generuje 95, 115 lub 122 KM, a drugi – 150 lub 180 KM. Przednia oś jest napędzana za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni manualnej bądź 6-stopniowego automatu.
Konkurentami Toyoty ProAce są m.in. Opel Vivaro, Renault Trafic oraz Mercedes-Benz Vito.