CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

BMW serii 5 - kusi ceną, odstrasza kosztami

8 kwi 15 16:56
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW serii 5 E60 ma atrakcyjną cenę, zapewnia wysoki komfort jazdy i świetne prowadzenie. Do tego wciąż świeżo i nowocześnie wygląda, a przecież od debiutu minęło już 12 lat. Niestety, mimo upływu czasu to nadal auto nie dla każdego!

BMW serii 5 o kodzie E60 miało zmienić postrzeganie modelu na rynku. W 2003 r. Bawarczycy przedstawili zupełnie odmienioną „piątkę”, w której połączono elegancję i szyk większej „siódemki” ze zwinnością znacznie mniejszej „trójki”.

Do tego auto naszpikowano zaawansowaną techniką i rozbudowaną elektroniką, która nie tylko potrafi uprzyjemnić podróż, lecz także zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Niestety, nie każdy mógł sobie pozwolić na zakup tego modelu. Cena w salonie nie była niska. Zaczynała się od blisko 200 000 zł, a za dobrze wyposażony egzemplarz z 6-cylindrowym silnikiem przeważnie trzeba było zapłacić ponad 250 000 zł.

Obecnie BMW serii 5 E60 jest w zasięgu znacznie większej liczby potencjalnych nabywców, bo egzemplarze z początkowych lat produkcji bez problemu kupicie już za 30-35 000 zł. Mimo upływu lat BMW serii 5 E60 robi dobre wrażenie i nadal jest postrzegane jako synonim prestiżu oraz zawodowego sukcesu. I choć stanowi kuszącą propozycję, podczas zakupu radzimy zachować rozsądek – koszty utrzymania tego auta wciąż przekraczają finansowe możliwości przeciętnego Polaka! Ale po kolei.

W ciągu 7-letniej kariery rynkowej „piątka” E60 przeszła jeden lifting i była oferowana w wielu konfiguracjach: jako sedan lub kombi (od 2004 r.), z napędem na tylną oś albo 4x4, z manualną bądź automatyczną przekładnią, z benzyniakami oraz dieslami pod maską. Oczywiście, nie zabrakło także rasowej „M-piątki”. W teorii każdy więc powinien znaleźć coś dla siebie, jednak w praktyce może być z tym nieco gorzej, bo mimo że na portalach ogłoszeniowych ofert jest cała masa i opisy znakomitej większości są bardzo zachęcające, to jednak znalezienie zadbanego egzemplarza, bezwypadkowego i z rozsądnym oraz udokumentowanym przebiegiem nie będzie łatwe.

Który silnik wybrać? BMW robi kapitalne benzyniaki, ale na rynku wtórnym dominują diesle. Ich udział stanowi blisko 70 proc. – tak, to nie pomyłka! Do wyboru są dwie konstrukcje – R4 (2.0) i R6 (2.5 i 3.0). W samochodach z początku produkcji spotyka się głównie większe diesle, zwłaszcza 3.0 M57. Ten udany silnik obecnie może wymagać dofinansowania (wiele aut przejechało już 300 tys. km), ale na szczęście naprawy nie są zbyt drogie.

Regeneracja wtryskiwaczy kosztuje od 250 do 600 zł za sztukę (nowe: 900-1800 zł), reanimacja turbosprężarki – ok. 1700 zł (nowa: ok. 5000 zł), do tego trzeba doliczyć ryzyko uszkodzenia koła pasowego (ok. 1200 zł), przepływomierza powietrza czy też wstępnej pompy paliwa. Oczywiście, podajemy tu ceny poza ASO, w których koszty są dwa, trzy, a niekiedy nawet cztery razy wyższe!

Jeśli chodzi o 3-litrowe diesle po modernizacji (N57 z rozrządem po stronie skrzyni biegów), to w zgodnej opinii mechaników są one bardziej zaawansowane technicznie i droższe w ewentualnych naprawach. Generalnie jednak uchodzą za warte zainteresowania, tym bardziej gdy porówna się je z 2-litrowymi dieslami.

Przeciętną trwałość ma już wersja 2.0d M47 (w ofercie do 2007 r.), w której początkowo zdarzały się poważne awarie, jak pęknięcia wału korbowego. Jednak obecnie użytkownicy samochodów z tymi silnikami najczęściej borykają się z usterkami wyeksploatowanego osprzętu – bardzo różny charakter, zresztą tak samo jak koszty ich usunięcia.

Gorzej pod względem trwałości wypada diesel 2.0d N47 (wprowadzony przy okazji liftingu). Jego koronny problem wiąże się z awariami łańcuchowego napędu rozrządu (podobnie jak w N57, został przeniesiony na stronę skrzyni biegów), co gorsza – w silnikach z pierwszych dwóch lat procedura naprawy obejmuje także wymianę wału korbowego (zintegrowane koło zębate), co wiąże się z wydaniem grubo ponad 10 000 zł!

Do tego częściej zdarzają się awarie turbosprężarki, wtryskiwaczy oraz filtra cząstek stałych. Generalnie, jeśli interesuje was „piątka” E60 z dieslem, wybierzcie 3-litrówkę. Jest nie tylko trwała, ale też pasuje do charakteru auta – ma aksamitną pracę, świetną elastyczność i zapewnia dobre osiągi. Spalanie? Mogłoby być niższe (szczególnie w M57), ale coś za coś!

Pod względem trwałości bezpieczniejszym wyborem są benzyniaki. Owszem, palą znacznie więcej niż diesle, ale regularnie serwisowane i z niedużym przebiegiem rzadko zmagają się z poważnymi problemami. Dobrą opinią cieszą się jednostki M54 (R6 sprzed modernizacji), natomiast więcej kłopotów sprawiają silniki z wtryskiem bezpośrednim (wprowadzone w 2007 r. R4 N43 i R6 N53) – m.in. nietrwałe wtryskiwacze, awarie cewek zapłonowych, niedomagania czujników w układzie zasilania i pompy paliwa.

Silniki te również nie najlepiej znoszą montaż LPG (wymagana jest droga instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej). Oprócz awarii napędu należy spodziewać się także niedomagań m.in. elektrycznych silniczków regulacji lusterek, włączników pokrywy bagażnika, krańcówek lub silniczków sterowania elektrycznymi szybami.

W przypadku elektryki sterującej podstawa to odpowiednia i trafna diagnoza – auto wymaga fachowego serwisu (czyli: drogiego). Kończąc temat elektryki – podczas oględzin sprawdźcie też: działanie szyberdachu, stan reflektorów i halogenów (bywają zaparowane), a szczególnie zegary (przepalają się diody LED – droga naprawa!).

Inne niedomagania „piątki”? Coraz częstszy problem stanowią luzy w skomplikowanym zawieszeniu, znamy także przypadki awarii przekładni automatycznych. Generalnie przed zakupem „piątki” E60 radzimy odwiedzić fachowy warsztat, który specjalizuje się w naprawie „beemek”.

BMW serii 5 E60 - nasza opinia

To bardzo przyjemne Auto, które daje sporą frajdę z jazdy! Jest wygodne, nowoczesne i komfortowe. To właśnie te i inne zalety modelu sprawiają, że wielu użytkowników pozytywnie wypowiada się o „piątce” E60 i świadomie akceptuje wysokie koszty serwisu oraz napraw.

BMW serii 5 E60 – typowe problemy

- w turbodieslach 2.0 R4 z lat 2003-07 (M47) dość często uszkodzeniu ulegają: turbosprężarka, 2-masowe koło zamachowe, a także wtryskiwacze. Znamy przypadki usterek układu tłokowo-korbowego, które kończą się remontem generalnym silnika (bądź jego wymianą). Natomiast w motorach po modernizacji (N47; wprowadzone w 2007 r.) nietrwały okazuje się łańcuch rozrządu. W przypadku silników z początku produkcji koszt naprawy przekracza 10 000 zł, gdyż obejmuje wymianę wału (później koło zębate na wale było wymienne). Ponadto szwankują: termostat, napinacz paska wielorowkowego i tłumik drgań skrętnych.

- diesel 3.0 R6 nie jest bez wad, ale ma znacznie wyższą trwałość – np. usterki wtryskiwaczy czy wstępnej pompy paliwa w wersji M57 można tanio usunąć.

- benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (N43 – wprowadzony przy okazji modernizacji w 2007 r.) miewają kłopoty z wtryskiwaczami (nowy można kupić już za 450-500 zł), cewkami zapłonowymi, a także czujnikiem niskiego ciśnienia paliwa oraz pompą wysokiego ciśnienia (pompę paliwa można kupić za ok. 1500 zł).

- awarie elektroniki:najczęściej posłuszeństwa odmawia moduł sterujący np. układem kierowniczym, zdarzają się usterki podświetlenia tablicy zegarów i niedomagania szyberdachów.

- układ jezdny „piątki” E60 jest skomplikowany i ma niemal całkowicie aluminiową konstrukcję. Z czasem w sworzniach pojawiają się luzy, które powodują, że trzeba wymienić cały wahacz – duży wybór zamienników! Ceny od 300 do 700 zł. Natomiast wymienne są silentblocki.

BMW serii 5 E60 – historia modelu

Model pokazano w kwietniu 2003 r. (od lipca na rynku) w wersji sedan. Rok później do oferty dołączyło kombi. Wiosną 2007 r. serię 5 E60 poddano modernizacji – m.in. nowy zderzak i tylne lampy, inny panel sterowania elektryką szyb. Do tego lepsze wyposażenie i zmodyfikowane silniki. Następcę zaprezentowano w 2010 r.

BMW serii 5 E60 – wersja M5

Najbardziej rasowa „piątka” E60 to dopracowane i bardzo mocne auto. Podczas prac nad nim BMW zainspirowało się silnikiem stosowanym przez zespół BMW Sauber w F1. Motor ma więc: 10 cylindrów, taką samą liczbę przepustnic, skomplikowaną elektronikę sterującą oraz odkuwane tłoki i wał korbowy. Efekt? Moc 507 KM i maks. moment 520 Nm. „Setkę” M5 osiąga po 4,4 s i może pochwalić się świetną elastycznością. Do tego kapitalny układ kierowniczy i skuteczne hamulce. Cena na rynku nie jest wysoka (zaczyna się od ok. 55 000 zł), ale koszty serwisu i napraw są już niestety ogromne.

BMW serii 5 E60 dane techniczne cz. 1.

520i 520i 523i 523i 525i 525i
Lata 2007-10 2003-05 2005-07 2007-10 2003-05 2005-07
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1995 2171 2497 2497 2494 2497
Moc maks. (KM) przy obr./min 170/6700 170/6100 177/5800 190/6100 192/6000 218/6500
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 210/4250 210/3500 230/3500 240/3500 245/3500 250/2750
Prędkość maksymalna (km/h) 224 230 235 237 238 245
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,7 9,0 8,5 8,2 7,9 7,5
Spalanie (wg EU; l/100 km) 9,2/5,4/6,7 13,0/6,8/9,0 12,1/6,4/8,5 10,1/5,7/7,3 13,6/7,0/9,4 12,4/6,5/8,7

BMW serii 5 E60 dane techniczne cz. 2.

525i 530i 530i 530i 535i 540i
Lata 2007-10 2003-05 2005-07 2007-10 2007-10 2005-10
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 t.benz. R6/24 benz. V8/32
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2996 2979 2979 2996 2979 4000
Moc maks. (KM) przy obr./min 218/6100 231/5900 258/6600 272/6700 306/5800 306/6300
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 270/2400 300/3500 300/2500 320/2750 400/1300 390/3500
Prędkość maksymalna (km/h) 248 250 250 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,1 6,9 6,5 6,3 6,1 6,2
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,3/5,7/7,4 14,1/7,0/9,5 12,6/6,6/8,8 10,9/5,8/7,7 bd./bd./10,5 16,2/8,0/11,0

BMW serii 5 E60 dane techniczne cz. 3.

545i 550i M5 520d 520d 525d
Lata 2003-05 2005-10 2004-10 2005-07 2007-10 2003-07
Silnik – typ, liczba zaworów benz. V8/32 benz. V8/32 benz. V10/40 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 4398 4799 4999 1995 1995 2497
Moc maks. (KM) przy obr./min 333/6100 367/6300 507/7750 163/4000 177/4000 177/4000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 450/3600 490/3400 520/6100 340/2000 350/1750 400/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 250 250 250 223 231 230
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,8 5,5 4,7 8,6 8,3 8,1
Spalanie (wg EU; l/100 km) 16,3/7,9/10,9 16,4/8,0/11,1 22,7/10,2/14,8 8,0/4,7/5,9 6,5/4,3/5,1 9,3/5,3/6,7

BMW serii 5 E60 dane techniczne cz. 3.

525d 530d 530d 530d 535d 535d
Lata 2007-10 2003-05 2005-07 2007-10 2004-07 2007-10
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2993 2993 2993 2993 2993 2993
Moc maks. (KM) przy obr./min 197/3750 218/4000 231/4000 235/4000 272/4400 286/4400
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 400/1300 500/2000 500/1750 500/1750 560/2000 580/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 237 245 250 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,6 7,1 6,8 6,8 6,5 6,4
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,2/5,0/6,2 9,5/5,5/6,9 9,4/5,2/6,7 8,6/5,1/6,4 10,9/6,3/8,0 9,0/6,4/5,7

BMW serii 5 E60 - Eksploatacja: koszty, serwis

Materiały eksploatacyjne benzynowe* diesel*
Olej silnikowy 6,5 l, 0W-40 7,7-8,3 l, 0W-40
Olej w skrzyni automatycznej 2,9-3,1 l, 75W/90 Synth. 2,9-3,1 l, 75W/90 Synth.
Układ chłodzenia 10,0-10,6 l (na bazie glikolu) 9,8-10,2 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy 1,0 l, DOT4 1,0 l, DOT4
Napęd rozrządu łańcuch łańcuch
Interwały międzyprzeglądowe
Olej silnikowy według wskazań komputera według wskazań komputera
Olej w skrzyni automatycznej bez okresowej wymiany bez okresowej wymiany
Filtr powietrza według wskazań komputera według wskazań komputera
Płyn hamulcowy co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu bez okresowej wymiany bez okresowej wymiany

*dane dla wersji benzynowej 2.5 (M54) oraz turbodiesla 3.0 (M57)

BMW serii 5 E60 - ceny zamienników

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesel*
Filtr oleju/powietrza od 27/45 od 55/140
Klocki/tarcze hamulcowe od 240/620 od 240/620
Amortyzatory przednie/tylne (szt.) od 890/820 od 890/820
Sprzęgło+koło dwumasowe (kpl.) od 755+1600 od 890+1960
Reflektor/błotnik od 3400/200 od 3400/200

*dane dla wersji benzynowej 2.5 (M54) oraz turbodiesla 3.0 (M57)

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (116)

No photo
No photo ~Real Użytkownik anonimowy
~Real :
No photo ~Real Użytkownik anonimowy
Mialem 3l benzyne . Kupilem nowa i sprzedalem po 3 latach. Juz wtedy jakosc siadala / luszczace sie plastiki na desce rozdzielczej wymienione na gwarancji/ z tym ze jezdzilo sie przyjemnie. Na przyklad uklad kierowniczy byl bardziej precyzyjny niz w obecnym modelu /niestety zmienili konstrukcje/. Generalnie to byl samochod ok., tyle ze do eksploatacji przez 3-5 lat a potem zaczna sie problemy. Troche mnie ubawila opinia o prestizu uzywanego samochodu kupionego za 50 tys pln. Podobnie jak polecanie duzych benzynowych silnikow w kraju ktory jest raczej zaglebiem biedy a nie bogactwa. Jak kogos stac to kupuje nowy a stare przejezdzone graty sa raczej dla pasjonatow marki. Jako wieloletni uzytkownik produktow tej firmy powiem ze pomimo wlasciwosci jezdnych w cenie 50 tys raczej bym sie rozgladal za nowym i ekonomicznym pojazdem . Oczywiscie mniejszy ale moze czasem trzeba byc realista i raczej myslec kategoriami ze samochod to tylko samochod i nie jest najwaznieszy. Tak przy okazji zawieszenie 5 a wiekszosc polskicb drog to chyba oznacza coroczny remont? Nie wspomne o typowej zaradnosci polegajacej na instalacji kiepskiej jakosci zamiennikow a potem czytamy ze z nieustalonych przyczyn zjechal na pas przeciwny i zderzyl sie czolowo z...
11 kwi 15 10:08 | ocena: 76%
Liczba głosów:55
76%
24%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
~zzz
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
do ~pzdr:
No photo ~pzdr Użytkownik anonimowy
9 kwi 15 22:11 użytkownik ~pzdr napisał
to pokazuje że to nie są auta dla wszystkich, a jedynie dla tych bardziej zamoznych, nie ma co czarować, nie każdego stać na wydatek rzędu kilku tysiecy jak dojdzie do "drobnej naprawy" :)
Co ty gadasz e60 dla zamożnych? Kupisz taką za 30tys. i to nie jest najniższa oferta za tyle nie kupisz nawet dobrze wyposażonej Dacii. Gdybyś chciał kupić powiedzmy nowego Logana w lepszym standardzie wyposażenia płacisz 46tys. Sam sobie wyciągnij wnioski kupujesz BMW e60 za 30tys i masz 16 na naprawy to aż nad to by doprowadzić auto do stanu idealnego. Albo kupujesz nowego Logana i hmmm masz auto które po 2 latach warte jest 10tys max.
11 kwi 15 09:21 | ocena: 81%
Liczba głosów:31
81%
19%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stary fan BMW Użytkownik anonimowy
~stary fan BMW :
No photo ~stary fan BMW Użytkownik anonimowy
w latach 90-tych miałem dwie BM-ki E12 5 i 3,były to czasy gdy po posiadaniu takiego auta przez około nawet 3 lat można było przy sprzedaży zarobić minimum 200% jego wartości w chwili zakupu.Moim maźeniem była zawsze 3-ka,jednak okazyjnie popijając kupiłem 5-tę, i to był najlepszy zakup miała silnik 2.0 R6 na gaźnik, jeden z pierwszych 6-co cylindrowych silników BMW,oczywiście nie mówię o silnikach do samolotów, bo w 1916 roku to właściwie Bm-ka zbudowała najlepszy 6-co cylindrowy rzędowy silnik,motorek chodził jak maźeniem, faktycznie w mieście lubią sobie popić nawet do 15 literków,zwłaszcza zimą, ale w trasie przy prędkości do 180km/h,nie było wówczas fotoradarów, Bunia średnio wypiłam mi 8 literówki na set, co wówczas było dobrym wynikiem,zawiodłem się niestety na moim marzeniem tj.Bunia serii 3,która miała silnik 2-litrowy,niestety 4 cylindrowy R4,auto piła benzynę razem olejem ,Chłapowo tyle samo paliwa w mieście co 5-tka która ważyła o 500 kg więcej, w trasie więcej od 5-tki.Jednak i tak po przeszło 20-stu latachyba pomimo iż jeździłem wieloma innymi samochodami nadal mam sentyment do BM-ek,ale pamiętajcie jeździ ma być to BMW to tylko w benzynie,to zawsze były najlepsze silniki tej firmy,dźwięk silnika R6 muzyka dla uszu niezapomniany, źaden diesel to silniki dobre do traktorów, ciężarówek i samochodów z grupy Vieśwagenów.Pozdrawiam wszystkich fanów marki BMW.
10 paź 15 23:30 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mk Użytkownik anonimowy
~mk
No photo ~mk Użytkownik anonimowy
do ~MAX:
No photo ~MAX Użytkownik anonimowy
11 kwi 15 10:50 użytkownik ~MAX napisał
Przy takim sposobie eksploatacji 500 Tkm osiągnie bez problemu każdy współczesny samochód za 1/4 ceny BMW. :-)
ty chyba zartujesz:D? oczywiscie w 4 lata mniej rzeczy psuje sie ze starosci, ale nie ma opcji zeby kia z silnikiem 1,4 albo golf z jakims wysilonym 1,2 tsi przesmigal bez awarii pol miliona km, nie mowie juz ze kierowca w tych autach na autobanie by posiwial
11 kwi 15 13:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
nich ludzie pisza co chca ja tez kiedys tak pisalem o bmkach, a terazx jak jezdze pare lat to czy sa koszty czy ich nie ma to bmka jest bemka, ma silniki komfort jazdy nie mowie tu o szlenczej jezdzie czy kosztach to jak na taka super klase to mozna wtyrzymac - wiadaomo wszystko rozbija sie o kase i zazdrosc bo jezdzic mozna wszystkimi innymi, ja za swojej kadenci zycia tez jezdzilem trabantem i tez jezdzilem i go tez chwale ale napisze to jeszcze raz bmw jest bmw. p o z d r a w i a m.
11 kwi 15 11:42 | ocena: 71%
Liczba głosów:24
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
~Tomasz :
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
Jednym słowem : Kocham to auto, obecnie posiadam 530d z 2005 roku w m pakiet na 19 calowych felgach. Jeździłem wieloma autami w zyciu ale jezeli chodzi o właściwości jezdne to bmw jest najlepsze. Wiadomo ze koszty eksploatacji będą troche wyższe jak np. w skodzie ale takiej tragedii to nie ma...spalanie w sumie ok jak na moc na trasie dosyć szybko jakies 7 litrów...:))) Auto posiadam od ponad 3 lat i większych wydatków nie mialem z wyjątkiem części eksploatacyjnych...pozdrawiam fanów e60...:)))
11 kwi 15 10:16 | ocena: 64%
Liczba głosów:28
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mikki Użytkownik anonimowy
~Mikki :
No photo ~Mikki Użytkownik anonimowy
Kupiłem w salonie BMW, w maju 2010 roku, 520d, kombi, automat, wersja Exclusiv, silnikN47 i przejechałem nią 478 000 km i jedyną awarią była konieczność wymiana koła pasowego w 2014 roku (przebieg 446 000 km), które w tym modelu - z przyczyn niewiadomych - wykonane jest z tworzywa sztucznego. Wszystkie przeglądy robione w BMW Berlin lub Monachium - samochód do polecenia każdemu! Średnie spalanie to 6,9 l/100 km. Przebieg to 75% autostrady (Niemcy, Benelux, Szwajcaria), reszta drogi lokalne.
Olej w automatycznej skrzyni biegów - nie wymieniony, przeglądy serwisowe wg. wskazania komputera, średnio co ok. 44 000 km.

Obecnie czekam na nową BMW 535d, kombi - zobaczę, jak tym się jeździ.
11 kwi 15 08:56 | ocena: 54%
Liczba głosów:39
54%
46%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mmmmpower Użytkownik anonimowy
~Mmmmpower :
No photo ~Mmmmpower Użytkownik anonimowy
Kiedyś byłem przeciwnikiem marki a raczej ludzi którzy dosiadali te samochody. Trochę się pozmieniało bo na szczęście ci którzy niszczyli szlachetność marki przenieśli się na audii co bardzo mnie cieszy bo to akurat pasuje do ich poziomu. Nisko latasz kupujesz sprzęt dla amatora bo profesjonalne zabawki przerastają twoje możliwości. Cóż mam już drugą BMW i tak już zostanie. Nie wiem czemu tak jak jest ale sam pojąłem niepojęte. Kiedyś irytowało mnie stwierdzenie że cokolwiek się mówi o marce to BMW to BMW i dlatego jest tak dobre. Cóż teraz sam wiem o co chodzi. Kocham te samochody bo jazda nimi to czysta przyjemność. Nikt tak nie łączy komfortu prestiżu z zacięciem sportowym jak BMW. Marka dokonała cudu bo sport z emocjami w realnym świecie wyklucza komfort a w świecie BMW płynnie się uzupełnia. Szkoda tylko że idą drogą mercedesa. BMW nie powinno robić przednionapędówek bo aut dla mas nie brakuje.
20 cze 16 08:25 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wybuchowy leming Użytkownik anonimowy
~Wybuchowy leming :
No photo ~Wybuchowy leming Użytkownik anonimowy
Ładne auto i swietnie sie nim jeździ ,jednak to kolejny model (marka) , który jest potwierdzeniem, ze samochodem jeździ sie teraz 5-6lat i wymienia na nowy. Podsumowując , jest to samochód dla ludzi z grubym portfelem, dla maniakow lansu po latach z jeszcze grubszym , ale ci z reguły tego nie wiedzą.
11 kwi 15 08:16 | ocena: 78%
Liczba głosów:40
78%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~s Użytkownik anonimowy
~s :
No photo ~s Użytkownik anonimowy
BMW w Niemczech są autami przeznaczonymi głównie dla średniej i wyższej klasy menedżerskiej oraz tam prawie nikt nie myśli o nagminnym łamaniu nimi przepisów gdyż takie zachowania są tam surowo karane. A nie jak u nas trzy czwarte tych aut jeżdżących po polskich to jest stary rozlatujący się szrot także często z pozdejmowanymi tłumikami. Jak kogoś na nie stać to powinien kupić nowsze, ale tańsze auto np. VW. Jak ktoś za wszelką cenę chce mieć BMW to powinien najpierw sobie na to zasłużyć. Ale jeśli taki pierwszy świeżo upieczony kierowca za wszelką ceną chce mieć od razu BMW, a jeszcze nie pracuje to i jemu życzę powodzenia.
11 kwi 15 11:54 | ocena: 52%
Liczba głosów:25
52%
48%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

BMW serii 5 - Kusi ceną, ale odstrasza kosztami

„Piątka” E60 ma atrakcyjną cenę, zapewnia wysoki komfort jazdy i świetne prowadzenie. Do tego wciąż świeżo i nowocześnie wygląda, a przecież od debiutu minęło już 12 lat. Niestety, mimo upływu czasu to nadal auto nie dla każdego!

BMW serii 5 - kusi ceną, odstrasza kosztami (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego