Seria 5 to nie tylko jeden z najpopularniejszych modeli BMW, lecz także jeden z liderów klasy premium. Obecna na rynku od 2016 roku, już siódma generacja znalazła dotychczas ponad 600 tys. nabywców, a wprowadzone właśnie w całej palecie istotne modyfikacje mają ugruntować rynkową pozycję serii 5.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBMW serii 5 – sportowa elegancja
Zmian jest naprawdę sporo i dotyczą one zarówno stylistyki nadwozia i wnętrza jak i rozwiązań technicznych. W wyglądzie nadwozia widać je w odświeżonym pasie przednim z poszerzonymi nerkami grilla i nowymi smuklejszymi, aktywnymi reflektorami Full-LED (w opcji m.in. światła laserowe) a z tyłu w ledowych lampach 3D. Zmieniony kształt zyskały także zderzaki i trapezoidalne końcówki rur wydechowych, nowa jest też gama dostępnych felg ze stopów lekkich w rozmiarze od 17 do 20 cali. Co ciekawe, minimalnie bo o 27 mm w przypadku sedana i o 21 mm w przypadku kombi zwiększyła się długość nadwozia – obydwie wersje mają teraz 4963 mm. Sportowy styl modelu można dodatkowo podkreślić zmodyfikowanym pakietem M Sport.
Przeczytaj też:
- Nowy numer Auto Świat 49 groszy taniej
- Audi RS6 Avant – sportowe kombi o dwóch obliczach
- BMW 330i xDrive Touring – z rozsądku i dla frajdy
BMW serii 5 – stylowo i nowocześnie
We wnętrzu nacisk położony został na wzbogacenie listy wyposażenia zarówno seryjnego jak i opcjonalnego oraz jeszcze lepsze materiały wykończeniowe. Kokpit zorientowany na kierowcę ma klasyczne zegary i standardowo panoramiczny ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala. W ramach opcji BMW Live Cockpit Professional dostępne są wirtualne zegary o przekątnej 12,3 cala oraz dotykowy ekran 12,3-calowy. Obsługa multimediów odbywa się za pomocą pokrętła iDrive, dotykowo na ekranie, przyciskami na kierownicy, gestami lub poleceniami głosowymi. Można też skorzystać z pomocy wirtualnego asystenta – by go aktywować wystarczy powiedzieć „Hej BMW”. System multimedialny łączy się teraz bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay, daje też dostęp do wielu dodatkowych aplikacji i usług on-line. Co więcej, dane ze smarftonów mogą być wyświetlane nie tylko na ekranach na desce rozdzielczej lecz także na opcjonalnym wyświetlaczu head-up na przedniej szybie. Na tym nie koniec nowości. W aucie debiutuje nowa generacja map nawigacyjnych BMW, która ma oferować integrację z danymi w chmurze w czasie rzeczywistym, szybszą kalkulację tras i bardziej efektywne prowadzenie do celu wraz informacjami o natężeniu ruchu, korkach, dostępnych miejscach parkingowych itp.
BMW oferuje też możliwość zdalnej aktualizacji pokładowych systemów poprzez aplikację BMW Connected i smartfona albo bezpośrednio z użyciem wbudowanej karty SIM.
BMW serii 5 – elektryfikacja i wydajność
Jeszcze więcej modyfikacji znajdziemy pod maską nowej serii 5, gdzie wszystkie z dostępnych benzynowych i wysokoprężnych silników 4- i 6-cylindrowych dostały wsparcie w postaci układu hybrydowego z instalacją 48 V. Dzięki rozrusznikowi/generatorowi i niewielkiej baterii oferuje on dodatkowe 12 KM mocy przydatne podczas wyprzedzania i przyspieszania, a ponadto wpływa na płynniejszą pracę silnika i układu start stop oraz ograniczenie emisji spalin i zużycia paliwa. Umożliwia też funkcję „żeglowania” na trasie w zakresie prędkości od 25 do 160 km/h.
Kolejne nowości to poszerzenie palety dostępnych wersji hybrydowych plug-in, które teraz dostępne będą także w odmianie Touring. W modelach 530e silnik benzynowy o mocy 184 KM współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 109 KM, a łączna moc układu to 292 KM. W zależności od wersji nadwoziowej i opcji napędu na przód lub obie osie (xDrive) aut oferują zasięg w trybie elektrycznym od 53 do 62 km.
Tylko w sedanie dostępna będzie wersja 545e xDrive. Tu silnik benzynowy o mocy 286 KM współpracuje ze 109-konnym elektrycznym, a łączna moc układu sięga 394 KM. Zasięg w trybie elektrycznym w tym przypadku to 54-57 km, a średnie zużycie paliwa tylko 2,4-2,1 l/100 km.
Topową wersją w gamie nowej serii 5 jest M550i xDrive z benzyniakiem 4.4 V8 biturbo o mocy 530 KM i momencie 750 Nm, która może przyspieszać do „setki” w 3,8 s!
BMW serii 5 – inteligentne bezpieczeństwo i komfort
Jak przystało na segment premium w nowej „piątce” znajdziemy bogate wyposażenie dbające o komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz umożliwiające półautonomiczną jazdę. W zależności od wersji są to m.in. system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu z nową funkcją naprowadzania na pas, system asystujący Professional z układem aktywnego prowadzenia do celu z asystentami zmiany pasa, korytarza ratunkowego i ostrzegania o ruchu poprzecznym z funkcją automatycznego hamowania czy nowy rejestrator jazdy będący częścią opcjonalnego asystenta parkowania, który pozwala kierowcy na nagrywanie krótkich filmów z otoczenia auta. To oczywiście tylko kilka wybranych elementów, a ich pełna lista obejmuje ponad kilkadziesiąt pozycji (standardowych i opcjonalnych).
Nową serię 5 można już zamawiać w salonach dilerów BMWi. Ceny zaczynają się od 197 900 zł.