Załóżmy: chcemy kupić używany samochód – kilku- lub kilkunastoletni, za 10, 20, 30 lub 50 tys. zł. Bezwarunkowo ma to być auto z dieslem pod maską, gdyż codzienna ekonomia (czyt. spalanie) bierze górę.
Zadajemy sobie wtedy pytania: jakiego diesla wybrać? Który będzie oszczędny podczas jazdy na co dzień, serwisowania i napraw, a który narazi na problemy i wydatki?
Nasze zestawienie ma was ukierunkować i pomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Tym razem marka i model mają drugorzędne znaczenie.
Auto Świat
Załóżmy: chcemy kupić używany samochód – kilku- lub kilkunastoletni, za 10, 20, 30 lub 50 tys. zł. Bezwarunkowo ma to być auto z dieslem pod maską, gdyż codzienna ekonomia (czyt. spalanie) bierze górę. Zadajemy sobie wtedy pytania: jakiego diesla wybrać? Który będzie oszczędny podczas jazdy na co dzień, serwisowania i napraw, a który narazi na problemy i wydatki? Nasze zestawienie ma was ukierunkować i pomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Tym razem marka i model mają drugorzędne znaczenie.
1/13
Silniki diesla, które zrujnują każdego kierowcę
Auto Świat
Obracające się panewki, problemy układu wtryskowego, kiepska trwałość turbin, a także wypalenia tłoków – silniki 1.5 i 1.9 dCi mogą narazić was na poważne problemy. Do tego szwankuje elektronika sterująca pracą jednostki – zazwyczaj jest to efekt korozji wiązki elektrycznej bądź problemów z jednym z czujników. Czasem zawieść może osprzęt, np. czujnik mierzący ciśnienie doładowania w kolektorze ssącym, zawór EGR, sprzęgiełko alternatora, rzadziej „dwumas”. Tak czy inaczej, silniki 1.5 oraz 1.9 dCi zaliczamy do turbodiesli wysokiego ryzyka. Na pocieszenie: Renault systematycznie podwyższało trwałość obu silników (np. motor 1.9 dCi/130 KM ma już naprawdę przyzwoitą wytrzymałość), a niektóre naprawy nie są przesadnie drogie. W silnikach 1.5 i 1.9 dCi uważaj na - Jeśli usłyszycie metaliczne stuki po uruchomieniu silnika, to prawdopodobnie obróciła się panewka. Naprawa wiąże się z generalnym remontem i często jest nieopłacalna.
2/13
Renault - silniki 1.5 i 1.9 dCi