Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.584.744.482.10
Najdrożej4.994.914.992.29

Kia Stonic - strzał w dziesiątkę

2 paź, 10:15

Stonic to trzeci mały crossover w palecie Kii, ale przełomowy dla europejskiego klienta. Jest jak lekko napompowane i podniesione Rio, równie zwinny, napędzany tymi samymi silnikami i bardzo atrakcyjnie wyceniony.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kia ma już w ofercie dwa małe crossovery: Soula i Niro. Po co więc jej jeszcze Stonic? Bo tego wymaga rynek! Renault Captur i Peugeot 2008 sprzedają się świetnie, bo są tańsze, a segment podwyższonych aut segmentu B się zagęszcza. Szacuje się, że w 2020 r. auta tego typu zyskają większy udział w rynku europejskim niż klasyczne kompakty. Klienci zakochali się w kombinacji wysoko umieszczonego fotela i odrobinę zwiększonego prześwitu, a to wszystko oferowane w zwartym, bojowo wyglądającym nadwoziu. Żądają także atrakcyjnych cen, zwinnego prowadzenia i nowinek technicznych.

Stonic idealnie trafia w te oczekiwania. Jest o 7,5 cm dłuższy od Kii Rio, (przypada to na tylny zwis) oraz o 3,5 cm szerszy i 7 cm wyższy. Prześwit wynosi 183 mm, czyli o 43 mm więcej niż w Rio, z kolei bagażnik ma o 27 l większą pojemność. Stonic to zatem lekko napompowane Rio. Za ten przyrost „samochodowej substancji” Kia żąda 6000 zł dopłaty – uczciwe 54 990 zł za 84-konne benzynowe wolnossące 1.2 z systemem multimedialnym i manualną klimatyzacją w standardzie. Z tym już da się żyć i nawet do tej wersji można dokupić pakiet asystentów jazdy za 2500 zł.

Kia Stonic Kia Stonic Foto: Kia

Cennik nastraja optymizmem i zawiera też: wersję 1.4/100 KM (od 66 490 zł z wyposażeniem L), turbodoładowanego, 120-konnego 3-cylindrowca 1.0 T-GDI (70 490 zł), a także diesla 1.6 o mocy 110 KM (75 490 zł). Na razie są oferowane tylko ręczne skrzynie, w przyszłym roku będzie dostępna 7-stopniowa dwusprzęgłówka z jednostką T-GDI. Napęd 4x4 w ogóle nie jest przewidziany, gdyż mało kto chce za niego dopłacać w tym segmencie cenowym.

Kia Stonic - prosi się o więcej mocy

Pierwszą jazdę odbyliśmy wariantem 1.0 T-GDI. Sprawia on sporo frajdy podczas żwawego poruszania się. Kiedy jednak ruch jest gęsty i snujemy się po mieście, przydałoby się więcej „pary” z niskich obrotów. Tyle że silnik cicho pracuje, w kabinie nie czuć wibracji. Zwarte, zwinne prowadzenie i sztywna charakterystyka zawieszenia aż się proszą o jeszcze mocniejszą odmianę. W przyszłym roku Kia planuje wprowadzić 135-konny silnik, ale będzie to diesel 1.6. Paletę benzyniaków zasili 100-konne 1.0 T-GDI.

Kia Stonic po europejsku lubi zakręty i został też rzeczowo urządzony w środku. Kokpit jest klarowny, ergonomiczny i bardzo podobny do tego z Rio. Jeśli komuś wydaje się to nudne, może zamówić kolorowe elementy wykończenia wnętrza i nawet dwubarwne lakierowanie nadwozia.

Kia Stonic - w punkt

To jest super. Poręczne prowadzenie, ergonomiczny kokpit i design.

To nie wyszło. Bagażnik mógłby mieścić o jedną torbę więcej.

Efekt WOW! Atrakcyjna cena.

Kto to kupi? Co czwarty Europejczyk!

Kia Stonic - naszym zdaniem

Kia wykazała się refleksem: Stonic celnie dopełnia ofertę małych crossoverów marki. Atrakcyjnie wygląda, zwinnie jeździ, mało kosztuje i ma długą gwarancję. Captur i 2008 powinny się bać!

Kia Stonic 1.0 T-GDI L - dane techniczne

Silnik benz. R3 turbo
Pojemność 998 cm3
Moc 120 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 172 Nm/1500-4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna 6b
Długość/szerokość/wysokość 4140/1760/1520 mm
Bagażnik 352-1155 l
Masa własna 1185 kg
Prędkość maksymalna 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Spalanie średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 115 g/km
Cena 70 490 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
~benchi :
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
Super. Prosimy o test porównawczy z Capturem i 2008 z którego jasno wyniknie, że skoda jest lepsza!
2 paź 13:45 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abece Użytkownik anonimowy
~abece :
No photo ~abece Użytkownik anonimowy
"Kia ma już w ofercie dwa małe crossovery: Soula i Niro." - ciekawe w jakim salonie kupię Soula? Kia już nie sprzedaje tego modelu!
2 paź 14:10 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
~chevyfan :
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
Bez czytania wiem, że wygrała Skoda.
2 paź 21:06 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
~bobi
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
do ~gosc:
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
2 paź 11:58 użytkownik ~gosc napisał
Strzal w 10 HA HA!!!!STRZAL w kolano!!!Za mniejsze pieniadze mam piekne C3 Aigcross i wyposazone o wiele lepiej z super silnikam o wygladzie i jakosci nie wspomne!i
Super wyglad - dyskutowalbym, lepiej wyposazone - absolutnie nie, lepsza jakosc - od kiedy? Citroen to festiwal taniego plastiku. Juz zwykle C3 ma ohydne wnetrze.. Do tego te 3-cylindrowce - dzieki ale nie.
2 paź 14:58 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Kia niro mały crossover :-) Autor chyba nigdy tego samochodu na oczy nie widział.
2 paź 15:25 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4gary Użytkownik anonimowy
~4gary :
No photo ~4gary Użytkownik anonimowy
70 tysiecy za 3 cylindry ! Chyba tylko ktoś kto nic nie wie o motoryzacji kupi takie auto.
2 paź 22:35 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gall Użytkownik anonimowy
~Gall :
No photo ~Gall Użytkownik anonimowy
Jezu ! co za auta teraz robią, za małego szkraba wielkości Corsy wołają tyle co za kompaktowy samochód. W Środku tragedia, plastiki twarde jak skała, po roku będzie toto hałasować jak maluch. No i te zachwyty ochy i achy, jak mi KIA zaplaci też będę piał z zachwytu, oczywiście nie kupię tej popierdulki !
3 paź 23:17 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~efg Użytkownik anonimowy
~efg
No photo ~efg Użytkownik anonimowy
do ~abece:
No photo ~abece Użytkownik anonimowy
2 paź 14:10 użytkownik ~abece napisał
"Kia ma już w ofercie dwa małe crossovery: Soula i Niro." - ciekawe w jakim salonie kupię Soula? Kia już nie sprzedaje tego modelu!
Nie sprzedaje bo nikt nie kupowal. W opublikowanym we wrzesniu rankingu sprzedazy top-50 Soul sie nawet nie zalapal. Najwyzej z KIA plasowal sie Sportage na 19 pozycji ze sprzedaza 4250 sztuk w pierwszej polowie 2017. Pozostale modele ktore znalazly sie w rankingu to c'eed na 22 pozycji i Rio na pozycji 33.
3 paź 08:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Tylko w Polsce soul nie jest juz oferowany. Polska to dziwny kraj. Tak samo wszedzie w europie ceed sprzedaje sie z silnikiem 1.0 tgdi a w Polsce po roku wycofali ten silnik.
C3ac lepiej wykonczony? Czy twardy plastik moze byc lepszej jakosci od innego twardego? Moze komus chodzi o wyglad deski
2 paź 15:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rys Użytkownik anonimowy
~rys
No photo ~rys Użytkownik anonimowy
do ~bobi:
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
2 paź 14:58 użytkownik ~bobi napisał
Super wyglad - dyskutowalbym, lepiej wyposazone - absolutnie nie, lepsza jakosc - od kiedy? Citroen to festiwal taniego plastiku. Juz zwykle C3 ma ohydne wnetrze.. Do tego te 3-cylindrowce - dzieki ale nie.
Citroen i tanie plastiki to sie Usmialem z jakiej planety TY GOSCIU przyleciales!
2 paź 15:36 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Kia

Kia Stonic

Stonic to trzeci mały crossover w palecie Kii, ale przełomowy dla europejskiego klienta. Jest jak lekko napompowane i podniesione Rio.

Kia Stonic - strzał w dziesiątkę (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego