CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.85
Najdrożej4.694.894.572.31

Mercedes wyhamował konkurencję - porównanie nowej klasy E z Audi A6 i BMW serii 5

23 kwi 16 09:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto jest: nowa klasa E. Jeżeli ktoś po przejażdżce tym samochodem nadal twierdzi, że Mercedesy to auta dla emerytów, to jest albo szalony, albo... bezgranicznie zakochany w innej marce

Pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz. To prawda. Ale wcale nie oznacza to, że musi to być dobre wrażenie. Czasem przyćmiewa ono ukryte wartości. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ nowa klasa E jest właśnie takim przypadkiem – to była miłość od drugiego spojrzenia.

Gdy auto po raz pierwszy pojawiło się w naszym garażu, nie wywarło na nas dużego wrażenia. Owszem, wygląda dostojnie. Jednak pasażerowie siedzący na tylnej kanapie narzekali na brak miejsca na stopy – przestrzeń pod siedziskiem przedniego fotela rzeczywiście jest bardzo mała.

Także nowy sposób obsługi multimediów z niezliczoną ilością wyskakujących menu i podmenu nie zaskarbił sobie naszej sympatii. Nowa klasa E pozwoliła nam się należycie poczuć dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W ruchu Mercedes udowadnia, że nikt nie może się z nim równać. Ten Benz wyhamowuje konkurencję w wielu dyscyplinach. Zaraz się przekonacie, w których jest liderem.

Zaczniemy od rywali. Audi nie dorównuje BMW i Mercedesowi pod względem komfortu pracy zawieszenia i charakterystyki napędu. Już samo ruszanie potrafi przebiegać nieharmonijnie – dwusprzęgłowa skrzynia biegów powoduje czasem buksowanie kół. Układ kierowniczy jest zbyt bezpośredni i mocno wspomagany, a to czyni prowadzenie nieco nerwowym.

Jest to zbyt „młodzieżowe” zestrojenie jak na klasę wyższą. Audi natomiast niewiele traci przez to, że jego skrzynia biegów ma o 2 przełożenia mniej niż ta w Mercedesie: A6 zużyło w teście 6,1 l/100 km, czyli tylko o 0,2 l więcej niż klasa E. Cztery pierścienie pozostają za to niedoścignione w jakości wykonania wnętrza – wszystko jest perfekcyjnie zmontowane.

Jednocześnie Audi oferuje też dużo przestrzeni dla wszystkich pasażerów i obszerne fotele. To samo tyczy się BMW. Szeroki zakres regulacji oraz doskonałe podparcie ciała to atuty opcjonalnych sportowych foteli. Minus przyznajemy za dość szeroki tunel środkowy, bo wymusza on lekkie przechylanie prawej stopy w lewą stronę. Kabina wydaje się nieco ciaśniejsza niż w Audi, ale subiektywne poczucie przestronności bywa zdradliwe: na wysokości łokci jest najwięcej miejsca z całej trójki.

Mercedes wyhamował konkurencję - porównanie nowej klasy E z Audi A6 i BMW serii 5 Mercedes wyhamował konkurencję - porównanie nowej klasy E z Audi A6 i BMW serii 5 Foto: Auto Bild

BMW zapewniło sobie też najwyższe miejsce na podium w kategorii „komfort resorowania”. Gdy przestawi się przełącznik trybów jazdy w pozycję Comfort Plus, „piątka” nie dopuści do podróżujących niemal żadnych wstrząsów, nawet na kiepskich drogach. Zawieszenie zostało perfekcyjnie zestrojone. Silnik spokojnie pracuje, jedynie przy mocnym obciążeniu brzmienie zaczyna odstawać od tego, do czego przywykliśmy w tej klasie. Skrzynia biegów nienagannie, szybko i łagodnie działa, bardzo przytomnie reaguje na kick-down i przyczynia się także do niskiego spalania. Na naszej trasie testowej „piątka” zadowoliła się średnio 6,1 l/100 km.

A jak sobie radzi silnik w Mercedesie? W końcu to zupełnie nowa konstrukcja. Mruczy słyszalnie, ale tak cicho, jak żaden inny 4-cylindrowy diesel w klasie E do tej pory. Nawet podczas mocnego przyspieszania pracuje niemal bez wibracji i z wysoką kulturą. Bez oporów i harmonijnie wkręca się na obroty. Podczas codziennej jazdy nie czujemy, że skrzynia ma aż 9 przełożeń. Nazwana „9G-Tronic” konstrukcja szybko przełącza biegi i nigdy nie ma się wrażenia, że elektronika źle dobrała przełożenie. W teście spalania Mercedesowi udało się uzyskać piątkę przed przecinkiem – bardzo dobry wynik, choć według danych fabrycznych auto powinno palić 3,9 l/100 km.

Nowy diesel Mercedesa robi znakomite wrażenie. Jest cichy i dynamiczny.

Sam wysoki komfort jazdy zasługuje na gwiazdę. Poprzeczne bruzdy albo nierówne nawierzchnie nie wyprowadzają E 220 d z równowagi. Jedynie na kocich łbach Mercedes wibruje bardziej niż BMW. Monachijska limuzyna ma przewagę także w dziedzinie umeblowania. W porównaniu z BMW fotele Mercedesa słabo trzymają ciało.

Elektronika rozrywkowa zamontowana w Mercedesie jest skomplikowana i mocno odwraca uwagę od prowadzenia – jeśli kierowca będzie częściej patrzył na ekrany, niż obserwował sytuację na drodze, nie pomoże mu nawet rozbudowany zastęp asystentów jazdy. Wskazania wyświetlacza nie zawsze są czytelne. Także dotykowy panel na tunelu środkowym nie działa tak dobrze, jak np. w BMW.

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - dane producentów

Mercedes BMW audi
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu wzdłużnie z przodu wzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/łańcuch common rail/łańcuch common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1950 1995 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 194/3800 190/4000 190/3800
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 400/1600 400/1750 400/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 240 233 232
Skrzynia biegów aut. 9 aut. 8 aut. 7 (dwusprzęgłowa)
Napęd tylny tylny przedni
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw tw/tw
Pojemność bagażnika (l) 540 520 530
Opony testowanego auta (p - t) 245/45 - 275/40 R 18 225/55 R 17 255/40 R 19
Pojemność zbiornika paliwa (l) 66 70 73
Emisja CO2 (g/km) 102 109 109
Czynnik układu klimatyzacji R134a R134a R134a
Dł./szer./wys. (mm) 4923/1852/1468 4907/1860/1464 4933/1874/1455

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - wyniki pomiarów drogowych

E 220 d 520d A6
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,6 s 2,7 s 3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s 8,1 s 8,4 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 12,7 s 13,3 s 13,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 4,3 s (aut.) 4,6 s (aut.) 4,7 s (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h 5,3 s (aut.) 5,8 s (aut.) 5,9 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1782/538 kg 1698/542 kg 1760/480 kg
Rozdział masy (przód/tył) 49/51 proc. 50/50 proc. 57/43 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,6/11,6 m 11,6/11,6 m 12,1/12,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,2 m 36,8 m 36,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,5 m 36,2 m 35,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 55 dB (A) 56 dB (A) 56 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A) 64 dB (A) 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 67 dB (A) 68 dB (A) 68 dB (A)
Spalanie testowe 5,9 l/100 km 6,1 l/100 km 6,1 l/100 km
Zasięg 1115 km 1145 km 1195 km

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - wymiary kabin

E 220 d 520d A6
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1180 1160 1160
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1510 1535 1530
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1040 1030 1035
Zakres regulacji fotela (mm) 240 235 240
Indeks miejsca na nogi z tyłu (mm) 790 775 775
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1500 1505 1500
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 945 935 930
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 355 340 350

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - wyposażenie i ceny opcji

E 220 d 520d A6
Wersja E 220 d 9G-Tronic 520d + aut. skrzynia biegów 2.0 TDI ultra S tronic
Airbagi czołowe/boczne S/S S/S S/S
Kurtyny powietrzne/airbag kolanowy kierowcy S/N S/N S/N
Reflektory ksenonowe/LED N/S S/8772 zł S/4180 zł
Światła przeciwmgielne/lakier metalizowany N/4912 zł 926/4364 zł N/4760 zł
Klimatyzacja manualna/automatyczna N/S N/S N/S
Elektrycznie sterowane szyby przód/tył S/S S/S S/S
Elektr. ster. lusterka/szyby dźwiękochłonne S/6210 zł S/N S/5780 zł
System multimedialny/Bluetooth/USB S/S/S S/S/S S/2430 zł za obie opcje
Adaptacyjne zawieszenie 10 726 zł (pneumatyczne) 5 730 zł 9480 zł (pneumatyczne)
Sportowe lub komfortowe fotele S (komfortowe) 2160 zł (sportowe) 3090 zł (sportowe)
Nawigacja/kluczyk zbliżeniowy 15 525 (pakiet)/3952 zł 11 417/3482 zł 11 560/3840 zł
Czujnik światła/deszczu/podgrzewane fotele S/S/2032 zł S/S/1675 zł S/S/1800 zł
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/5081 zł S/6832 zł S/12 140 zł (pakiet)
Czujniki parkowania (p i t)/kamera cofania 4799 zł za obie opcje 3438/1984 zł 3790/2190 zł
Ostrzeganie lub hamowanie przed przeszkodą S 2601 zł (pakiet) 12 140 zł (pakiet)
Monitoring martwego pola 4403 zł (pakiet) 2 990 zł 12 140 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchu 4403 zł (pakiet) 2601 zł (pakiet) 12 140 zł (pakiet)
System rozpoznawania znaków drogowych 15 525 zł (pakiet) 1 411 zł 740 zł
Skórzana tapicerka/elektrycznie reg. fotele 9767/7057 zł 8772/4849 zł 9480/6080 zł
Felgi aluminiowe standardowe/w teście S (17 cali)/9315 zł (18 cali) S (17 cali)/S (17 cali) S (17 cali)/3360 zł (19 cali)

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - ceny, gwarancje, utrata wartości

E 220 d 520d A6
Cena podstawowa testowanej wersji 195 500 zł 204 118 zł 199 700 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 43,8 proc. 48,1 proc. 49,7 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 30 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy wg wskazań wg wskazań wg wskazań
Cena po doposażeniu 232 646 zł** 232 145 zł* 232 620 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. *cena BMW zawiera także aktywny układ kierowniczy za 7714 zł, **cena Mercedesa zawiera także sportowy układ hamulcowy za 1411 zł.

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. E 220 d 520d A6
Przestronność z przodu 40 35 34 34
Przestronność z tyłu 30 27 25 25
Pojemność bagażnika 25 20 20 20
Ładowność 15 14 14 12
Widoczność 20 16 17 17
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 27 27
Ergonomia obsługi 20 17 18 18
Jakość wykończenia 20 18 18 19
Suma punktów 200 174 173 172
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. E 220 d 520d A6
Przyspieszenie 25 18 17 16
Elastyczność 25 21 20 20
Poziom hałasu 15 15 13 13
Skrzynia biegów 15 15 15 14
Zachowanie na drodze 30 26 26 26
Komfort jazdy 30 28 29 27
Układ kierowniczy 15 15 14 13
Średnica zawracania 5 4 4 3
Skuteczność hamulców 40 29 22 24
Suma punktów 200 171 160 156
Koszty Maks. pkt. E 220 d 520d A6
Cena po doposażeniu 50 27 27 27
Utrata wartości 15 15 12 11
Zużycie paliwa 30 29 28 28
Wyposażenie – komfort 30 21 21 21
Wyp. – bezpieczeństwo 30 23 23 23
Ubezpieczenia 10 7 7 7
Gwarancja 15 9 8 10
Przeglądy 20 13 13 13
Suma punktów 200 144 139 140
Wynik końcowy 600 489 472 468
Miejsce w teście 1 2 3

Audi A6 2.0 TDI, BMW 520d, Mercedes E 220 d - podsumowanie

Marka ze Stuttgartu kroczy obecnie po wyraźnie ofensywnej ścieżce i konkurenci nie mogą pozostać wobec niej obojętni. Nowa klasa E ma znakomicie wyciszoną i przestronną kabinę, wspaniale jeździ, dobrze się ją prowadzi, a lista wyszukanych opcji jest tak bogata, że można by nimi obdzielić dziesięć aut klasy kompaktowej.

Bardzo dobre wrażenie zrobił też nowy diesel Mercedesa, który ma szansę zerwać z nie zawsze chlubną historią poprzednika. Tyle że nie ma co się oszukiwać, bo przewaga nad rywalami na pewno nie jest druzgocąca. Wszystkie trzy auta są bardzo dobre i zadowolą konesera motoryzacji. Tylko ten, kto kocha topić asfalt, zapragnie zapewne większej mocy.

Zapraszamy do komentowania, każda Wasza opinia może kogoś przekonać. Chcecie być cytowani - piszcie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Czy nowa klasa E to auto Twoich marzeń?
Tak

46 %

Nie

54 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (78)

No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do ~Tytanowy Janusz:
No photo ~Tytanowy Janusz Użytkownik anonimowy
24 kwi 16 15:09 użytkownik ~Tytanowy Janusz napisał
Czemu zestawiacie tylko niemieckie auta? Chciałbym zobaczyć porównanie tych samochodów z np. Lexusem GS. NAPRAWDĘ istnieją marki inne niż te zza Odry i nie mówię tu o Seatach i Skodach koncernu VW. Napiszcie coś dla fanów japońskich aut.
nie wiem ile masz lat, od kiedy interesujesz się motoryzacją, ale niemiecka wielka trójka audi, bmw, mercedes - ich rywalizacja zawsze wszystkich interesowała, to specyficzny klub bardzo porównywalnych aut, będących już kultowymi. tak się złożyło, że to one zawsze wyznaczały trendy w motoryzacji i tak długo jak sushi nie wyprze karpia na wieczorze wigilijnym, tak długo to te trzy auta w Europie środkowej są najważniejsze i żaden lexus czy infinity tutaj nie pasuje. po drugie, auto-świat ma niemieckie korzenie, gusta motoryzacyjne Niemców są Polakom bliższe niż Japończyków czy Amerykanów, więc o co ci chodzi ? ktoś kto jeździł jednym z asów, nie kupi lexusa, a rywalizacja tej trójki każdego interesuje bardziej niż to ile displayów czy nowych portów do iphone oferuje lexus. aś to gazeta fanów motoryzacji, więc dziwie się twojemu pytaniu - stąd moje wątpliwości o twój wiek.
ta klasa nie interesuje się superb, czy infinity, czy jaguarem, zawsze był zamknięta i w oczach swoich fanów pozostanie zamknięta i ponad inne stany. tak samo rozumują fani Alfy Romeo, ale to zroumie czy tylko fan motoryzacji, nie ktoś kto kupuje hybryde bredząc coś o jeżdzeniu od punktu A do punktu B.
11 maja 16 10:06 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tytanowy Janusz Użytkownik anonimowy
~Tytanowy Janusz :
No photo ~Tytanowy Janusz Użytkownik anonimowy
Czemu zestawiacie tylko niemieckie auta? Chciałbym zobaczyć porównanie tych samochodów z np. Lexusem GS. NAPRAWDĘ istnieją marki inne niż te zza Odry i nie mówię tu o Seatach i Skodach koncernu VW. Napiszcie coś dla fanów japońskich aut.
24 kwi 16 15:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:45
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Mimo że nie jestem miłośnikiem niemieckiej motoryzacji to uczciwie piszę że nowa E klasa jest piękna i naprawdę fajna!!!!
24 kwi 16 19:39 | ocena: 80%
Liczba głosów:35
80%
20%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kk Użytkownik anonimowy
~Kk
No photo ~Kk Użytkownik anonimowy
do ~Tytanowy Janusz:
No photo ~Tytanowy Janusz Użytkownik anonimowy
24 kwi 16 15:09 użytkownik ~Tytanowy Janusz napisał
Czemu zestawiacie tylko niemieckie auta? Chciałbym zobaczyć porównanie tych samochodów z np. Lexusem GS. NAPRAWDĘ istnieją marki inne niż te zza Odry i nie mówię tu o Seatach i Skodach koncernu VW. Napiszcie coś dla fanów japońskich aut.
Moze napisza jak onet bedzie nalezal do japonczykow
26 kwi 16 19:27 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MW Użytkownik anonimowy
~MW :
No photo ~MW Użytkownik anonimowy
Co do Japonskiej motoryzacji to co sie dziwicie przeciez Auto Swiat to tlumaczenie niemieckiego Auto Bildu i co oni maja polecac...?
25 kwi 16 18:22 | ocena: 77%
Liczba głosów:26
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KXK Użytkownik anonimowy
~KXK
No photo ~KXK Użytkownik anonimowy
do ~Tytanowy Janusz:
No photo ~Tytanowy Janusz Użytkownik anonimowy
24 kwi 16 15:09 użytkownik ~Tytanowy Janusz napisał
Czemu zestawiacie tylko niemieckie auta? Chciałbym zobaczyć porównanie tych samochodów z np. Lexusem GS. NAPRAWDĘ istnieją marki inne niż te zza Odry i nie mówię tu o Seatach i Skodach koncernu VW. Napiszcie coś dla fanów japońskich aut.
Może powodem jest, że Lexus nie posiada w ofercie diesla w sumie to chyba żadnego diesla nie ma w ofercie!! Zaraz by się odezwały głosy, że porównanie diesli z hybrydą jest bez sensu itp.
25 kwi 16 11:18 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sema4 Użytkownik anonimowy
~Sema4 :
No photo ~Sema4 Użytkownik anonimowy
Ciężko o dobre porównanie kiedy BMW ma 6 lat a Audi jest o rok młodsze, proponuję zrobić takie zestawienie za rok jak wyjdą nowe modele wymienionych wcześniej marek.
25 kwi 16 20:33 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1 Użytkownik anonimowy
~1 :
No photo ~1 Użytkownik anonimowy
Zobaczymy jak wejdzie 5 ka jesienią i wtedy porównamy z mercedesem - a nie porównanie nowej konstrukcji z autem zaprojektowanym kilka lat temu
27 kwi 16 00:00 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
do ~Sema4:
No photo ~Sema4 Użytkownik anonimowy
25 kwi 16 20:33 użytkownik ~Sema4 napisał
Ciężko o dobre porównanie kiedy BMW ma 6 lat a Audi jest o rok młodsze, proponuję zrobić takie zestawienie za rok jak wyjdą nowe modele wymienionych wcześniej marek.
Tylko wtedy ktoś napisze, że MB ma już rok. Na razie porównywać można to, co oferują producenci na rynku i nie widzę w tym nic złego. Kiedy wyjdzie nowa "5" z pewnością porównywana będzie z E Klasą i innymi konkurentami.
26 kwi 16 08:16 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ss Użytkownik anonimowy
~ss :
No photo ~ss Użytkownik anonimowy
Za małe silniki jak na takie auta. V6 to minimum.
25 kwi 16 08:35 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Mercedes wyhamował konkurencję - porównanie nowej klasy E z Audi A6 i BMW serii 5

Bywały czasy, kiedy to z "e-klasy" można było stroić sobie żarty. To właśnie ta linia modelowa ma na koncie wpadkę z korozją, która uczyniła limuzynę ze Stuttgartu najszybciej rdzewiejącym Mercedesem wszech czasów, nie licząc modeli dostawczych. Ale teraz z najnowszego Mercedesa klasy E nikt nie odważy się zażartować. Jest na to po prostu za dobry. Nie dość, że to klasycznie piękne auto, to jeszcze skrywa pod maską najnowszego turbodiesla, ma wielką kabinę i już ustawiło się w pozycji lidera. Przynajmniej na zdjęciu. Jednak łatwo nie będzie, bo na szczyt podium apetyt mają także BMW serii 5 i Audi A6.

Mercedes wyhamował konkurencję - porównanie nowej klasy E z Audi A6 i BMW serii 5 (slajd 1 z 22)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego