Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan Micra 0.9 IG-T - Więcej techniki i przestrzeni

15 maja 17 10:40

Kiedyś kojarzona jako auto kobiece, dziś nadal wyróżnia się stylem, ale podobać się może także mężczyznom. Micra oferuje dużo przestrzeni, a za sprawą nowoczesnego systemu multimedialnego oraz licznych asystentów kierowcy jest też komfortowa i bezpieczna.

Udostępnij
0
Skomentuj

Trudno w to uwierzyć, ale Micra ma 34 lata. Cztery generacje tego auta sprzedały się w liczbie 7 mln egzemplarzy, z czego połowa w Europie. Wiosną 2017 roku w polskich salonach pojawiła się nowa Micra, dzięki której Nissan chce realizować ambitne plany: ma trafić do dziesiątki najlepiej sprzedających się aut w segmencie B. Jakie są na to szanse, sprawdziliśmy, testując benzynową wersję o mocy 90 KM.

Chociaż klienci przy wyborze auta najczęściej kierują się ceną, to coraz większą uwagę zwracają też na stylistykę. Dobrym przykładem jest tu np. C-HR – drogi samochód o oryginalnym wyglądzie, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Także projektanci 5. generacji Micry położyli duży nacisk na design. Podobnie jak w przypadku Toyoty, zdecydowali się na ostre linie nadwozia, a we wnętrzu – na odważny styl i materiały o wysokiej jakości.

Nissan Micra - ładny, ale i praktyczny

Oprócz designu do zakupu ma zachęcać także praktyczność modelu. Ponieważ nowa Micra jest dłuższa i szersza od poprzedniczki, udało się w jej wnętrzu wygospodarować więcej przestrzeni. Ten przyrost odczuwa się zwłaszcza z przodu, gdyż kierowca o wzroście ponad 185 cm bez trudu odnajdzie tam wygodną pozycję. Ma nie tylko sporo miejsca na nogi (niektórym może przeszkadzać jedynie to, że kolano prawej nogi opiera się o wysoko umieszczoną konsolę środkową) i nad głową, lecz także łatwy dostęp do urządzeń w kokpicie. Zegary są czytelne, a komputer pokładowy, sterowany z kierownicy, otrzymał rozbudowane, ale intuicyjne w obsłudze menu, choć bez języka polskiego.

Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia zajmowanie miejsca oraz zapewnia dobrą widoczność w każdym kierunku. Dodatkowo prowadzący podczas manewrów może skorzystać z niespotykanego w tej klasie samochodów opcjonalnego systemu kamer 360 stopni. Obraz jest wyświetlany na 7-calowym ekranie dotykowym, za pośrednictwem którego sterujemy też innymi funkcjami systemu multimedialnego, m.in. nawigacją i zestawem Bluetooth. Kolejną innowacją wśród aut tej klasy jest system dźwięku przestrzennego Bose Personal (opcja) z głośnikami umieszczonymi w zagłówku fotela kierowcy. Rozwiązanie to gwarantuje wysoką jakość dźwięku jak z kina domowego, szkoda tylko, że słyszalną przez prowadzącego.

Wróćmy jednak jeszcze do funkcjonalności. Choć także w drugim rzędzie foteli przybyło miejsca, to jednak dorosłym nie będzie tam wygodnie. Pasażer o wzroście ponad 180 cm dotyka głową dachu, a nogi ma wciśnięte w oparcie przedniego fotela. Także wysiadanie nie należy do zbyt wygodnych. Podkreślamy jednak, że z takimi problemami boryka się zdecydowana większość aut segmentu B. Powodów do narzekań nie daje natomiast kufer. 300 l pozwoli bez trudu zmieścić nie tylko weekendowe, lecz także wakacyjne bagaże. To jeden z lepszych wyników w klasie.

Nissan Micra 0.9 IG-T N-Conecta Nissan Micra 0.9 IG-T N-Conecta Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Micra - trzy cylindry i doładowanie

W nowej Micrze są dostępne wyłącznie trzycylindrowe benzyniaki. Nasz był wyprodukowany przez Renault i miał turbinę oraz 90 KM. Taka moc zapewnia sprawne poruszanie się w ruchu miejskim, choć w korku lepiej zredukować do pierwszego biegu, bo silnik 0.9 IG-T potrafi złapać zadyszkę poniżej 2000 obr./min. Także podczas jazdy w trasie na 5. biegu nie zachwyca elastycznością. Jest za to dobrze wyciszony i oszczędny.

W superlatywach możemy wypowiadać się o prowadzeniu. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort i bezpieczeństwo. Kierowcę Micry mogą wspomagać też liczni asystenci, m.in. system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych.

Nissan Micra - to nam się podoba

Szeroka możliwość personalizacji, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa, praktyczne wnętrze, dobre prowadzenie, wysoka jakość wykonania, audio Bose.

Nissan Micra - to nam się nie podoba

Słaba elastyczność na 5. biegu, brak języka polskiego w menu komputera pokładowego, w ofercie nie ma „automatu”, dobrze wyposażona Micra kosztuje tyle, co auto kompaktowe.

Nissan Micra - nasza ocena

Ceny nowej Micry rozpoczynają się od 45 990 zł (silnik 1.0/71 KM), ale za auto wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i doładowany silnik trzeba zapłacić ponad 60 000 zł. To dużo, ale założę się już dziś, że ta wysoka cena nie odstraszy klientów, bo Micra oprócz oryginalnej stylistyki ma udaną konstrukcję – jest praktyczna, oszczędna i dobrze się ją prowadzi.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemność skokowa 898 cm3
Moc maksymalna 90 KM/5500 obr./min.
Maks. moment obrotowy 140 Nm/2250 obr./min
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 3,8 s/11,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 9,8 s (4. bieg)/20,3 s (5. bieg)
Prędkość maksymalna 175 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 37,4 m/36,3 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/67 dB/71 dB
Średnie spalanie testowe 6,0 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd manualna 5b/przedni
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Długość/szerokość/wysokość 3999/1734/1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1086 kg/444 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 57 990 zł
Cena egz. po doposażeniu 68 689 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej