CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Nissan Micra 0.9 IG-T - Więcej techniki i przestrzeni

15 maja, 10:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedyś kojarzona jako auto kobiece, dziś nadal wyróżnia się stylem, ale podobać się może także mężczyznom. Micra oferuje dużo przestrzeni, a za sprawą nowoczesnego systemu multimedialnego oraz licznych asystentów kierowcy jest też komfortowa i bezpieczna.

Trudno w to uwierzyć, ale Micra ma 34 lata. Cztery generacje tego auta sprzedały się w liczbie 7 mln egzemplarzy, z czego połowa w Europie. Wiosną 2017 roku w polskich salonach pojawiła się nowa Micra, dzięki której Nissan chce realizować ambitne plany: ma trafić do dziesiątki najlepiej sprzedających się aut w segmencie B. Jakie są na to szanse, sprawdziliśmy, testując benzynową wersję o mocy 90 KM.

Chociaż klienci przy wyborze auta najczęściej kierują się ceną, to coraz większą uwagę zwracają też na stylistykę. Dobrym przykładem jest tu np. C-HR – drogi samochód o oryginalnym wyglądzie, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Także projektanci 5. generacji Micry położyli duży nacisk na design. Podobnie jak w przypadku Toyoty, zdecydowali się na ostre linie nadwozia, a we wnętrzu – na odważny styl i materiały o wysokiej jakości.

Nissan Micra - ładny, ale i praktyczny

Oprócz designu do zakupu ma zachęcać także praktyczność modelu. Ponieważ nowa Micra jest dłuższa i szersza od poprzedniczki, udało się w jej wnętrzu wygospodarować więcej przestrzeni. Ten przyrost odczuwa się zwłaszcza z przodu, gdyż kierowca o wzroście ponad 185 cm bez trudu odnajdzie tam wygodną pozycję. Ma nie tylko sporo miejsca na nogi (niektórym może przeszkadzać jedynie to, że kolano prawej nogi opiera się o wysoko umieszczoną konsolę środkową) i nad głową, lecz także łatwy dostęp do urządzeń w kokpicie. Zegary są czytelne, a komputer pokładowy, sterowany z kierownicy, otrzymał rozbudowane, ale intuicyjne w obsłudze menu, choć bez języka polskiego.

Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia zajmowanie miejsca oraz zapewnia dobrą widoczność w każdym kierunku. Dodatkowo prowadzący podczas manewrów może skorzystać z niespotykanego w tej klasie samochodów opcjonalnego systemu kamer 360 stopni. Obraz jest wyświetlany na 7-calowym ekranie dotykowym, za pośrednictwem którego sterujemy też innymi funkcjami systemu multimedialnego, m.in. nawigacją i zestawem Bluetooth. Kolejną innowacją wśród aut tej klasy jest system dźwięku przestrzennego Bose Personal (opcja) z głośnikami umieszczonymi w zagłówku fotela kierowcy. Rozwiązanie to gwarantuje wysoką jakość dźwięku jak z kina domowego, szkoda tylko, że słyszalną przez prowadzącego.

Wróćmy jednak jeszcze do funkcjonalności. Choć także w drugim rzędzie foteli przybyło miejsca, to jednak dorosłym nie będzie tam wygodnie. Pasażer o wzroście ponad 180 cm dotyka głową dachu, a nogi ma wciśnięte w oparcie przedniego fotela. Także wysiadanie nie należy do zbyt wygodnych. Podkreślamy jednak, że z takimi problemami boryka się zdecydowana większość aut segmentu B. Powodów do narzekań nie daje natomiast kufer. 300 l pozwoli bez trudu zmieścić nie tylko weekendowe, lecz także wakacyjne bagaże. To jeden z lepszych wyników w klasie.

Nissan Micra 0.9 IG-T N-Conecta Nissan Micra 0.9 IG-T N-Conecta Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Micra - trzy cylindry i doładowanie

W nowej Micrze są dostępne wyłącznie trzycylindrowe benzyniaki. Nasz był wyprodukowany przez Renault i miał turbinę oraz 90 KM. Taka moc zapewnia sprawne poruszanie się w ruchu miejskim, choć w korku lepiej zredukować do pierwszego biegu, bo silnik 0.9 IG-T potrafi złapać zadyszkę poniżej 2000 obr./min. Także podczas jazdy w trasie na 5. biegu nie zachwyca elastycznością. Jest za to dobrze wyciszony i oszczędny.

W superlatywach możemy wypowiadać się o prowadzeniu. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort i bezpieczeństwo. Kierowcę Micry mogą wspomagać też liczni asystenci, m.in. system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych.

Nissan Micra - to nam się podoba

Szeroka możliwość personalizacji, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa, praktyczne wnętrze, dobre prowadzenie, wysoka jakość wykonania, audio Bose.

Nissan Micra - to nam się nie podoba

Słaba elastyczność na 5. biegu, brak języka polskiego w menu komputera pokładowego, w ofercie nie ma „automatu”, dobrze wyposażona Micra kosztuje tyle, co auto kompaktowe.

Nissan Micra - nasza ocena

Ceny nowej Micry rozpoczynają się od 45 990 zł (silnik 1.0/71 KM), ale za auto wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i doładowany silnik trzeba zapłacić ponad 60 000 zł. To dużo, ale założę się już dziś, że ta wysoka cena nie odstraszy klientów, bo Micra oprócz oryginalnej stylistyki ma udaną konstrukcję – jest praktyczna, oszczędna i dobrze się ją prowadzi.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemność skokowa 898 cm3
Moc maksymalna 90 KM/5500 obr./min.
Maks. moment obrotowy 140 Nm/2250 obr./min
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 3,8 s/11,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 9,8 s (4. bieg)/20,3 s (5. bieg)
Prędkość maksymalna 175 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 37,4 m/36,3 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 60 dB/67 dB/71 dB
Średnie spalanie testowe 6,0 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd manualna 5b/przedni
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Długość/szerokość/wysokość 3999/1734/1455 mm
Rozstaw osi 2525 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1086 kg/444 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 57 990 zł
Cena egz. po doposażeniu 68 689 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (28)

No photo
No photo ~Upadek motoryzacji Użytkownik anonimowy
~Upadek motoryzacji :
No photo ~Upadek motoryzacji Użytkownik anonimowy
0,9 litra ma "odejście" - 20,3 sek. od 80-120 na 5 biegu!!!!!...Pokochajcie TIRy i autokary bo NIGDY nie uda Wam się ich wyprzedzić. Przy 120 zapewne nie słychać radia rozgłoszonego na max. Po to chyba zrobili głośniki w fotelu...Ten samochód może kupić wyłącznie osoba, która nie kocha motoryzacji. Silnik ma mniejszą pojemność od butelki mleka. Niektórzy żartują, że z kosiarki, a tu zrobili to naprawdę.
15 maja 13:30 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
65%
35%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~0,9 jest dobre ale na dwóch Użytkownik anonimowy
~0,9 jest dobre ale na dwóch
No photo ~0,9 jest dobre ale na dwóch Użytkownik anonimowy
do ~bart:
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
16 maja 09:38 użytkownik ~bart napisał
W tekście można przeczytać: "Jest za to dobrze wyciszony i oszczędny." Ale oczywiście Janusze Motoryzacji wiedzą lepiej jak samochód się prowadzi, czy jest dobrze wyciszony i czy ma "odejście". Zresztą kto ci każe wyprzedzać na 5 biegu. Zredukuj sobie na
Akurat z tymi Januszami trafiłeś. Janusze to tacy goście, którzy widząc, że samochód ma zerową elastyczność zachwalają wyciszenie i oszczędność. Jak będziesz piłował na 4 wyciszenie nie pomoże...przy 120 huk cię zabije - możesz mi uwierzyć na słowo. Wątpię też w tą oszczędność bo każdy wie, że lekko bardziej dynamiczna jazda z malutkim podkręconym silniczkiem powoduje spore spalanie...Nissan to wyrób z tej samej fabryki co Clio, które co dziwne nie ma aż takich miniatur...Świat zaczyna odchodzić od technologii, która okazała się porażką z prostej przyczyny: teraz testy spalania i emisji - mają robić w warunkach drogowych...I nagle się okazało, że te wszystkie wynalazki z laboratorium będą miały kłopot, że spalanie jest od czapy, emisja CO2 w praktyce inna...Toyota, VW i inne firmy już idą w odwrotnym kierunku...
16 maja 12:23 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hugo Użytkownik anonimowy
~Hugo :
No photo ~Hugo Użytkownik anonimowy
Wolał bym z silnikiem jednocylindrowym i 40 KM .
15 maja 12:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~0,9 jest dobre ale na dwóch:
No photo ~0,9 jest dobre ale na dwóch Użytkownik anonimowy
16 maja 12:23 użytkownik ~0,9 jest dobre ale na dwóch napisał
Akurat z tymi Januszami trafiłeś. Janusze to tacy goście, którzy widząc, że samochód ma zerową elastyczność zachwalają wyciszenie i oszczędność. Jak będziesz piłował na 4 wyciszenie nie pomoże...przy 120 huk cię zabije - możesz mi uwierzyć na słowo. Wątpi
Nie, nie wierzę ci na słowo. Tak się dziwnie składa że jeździłem... Clio z TYM SAMYM silnikiem i żyję oraz nie mam stwierdzonej utraty słuchu... Zresztą o jakich miniaturach piszesz, które nie występują w Clio - 0,9TCe występuje zarówno w Renault jak i Dacii i pod względem sprzedaży ma się bardzo dobrze. Co do spalania - zgadzam się że nie jest to najoszczędniejszy samochód z małym TB - pod tym względem np. fodowski eco-boost jest znacznie lepszy.
16 maja 13:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~Upadek motoryzacji:
No photo ~Upadek motoryzacji Użytkownik anonimowy
15 maja 13:30 użytkownik ~Upadek motoryzacji napisał
0,9 litra ma "odejście" - 20,3 sek. od 80-120 na 5 biegu!!!!!...Pokochajcie TIRy i autokary bo NIGDY nie uda Wam się ich wyprzedzić. Przy 120 zapewne nie słychać radia rozgłoszonego na max. Po to chyba zrobili głośniki w fotelu...Ten samochód może kupić w
W tekście można przeczytać: "Jest za to dobrze wyciszony i oszczędny." Ale oczywiście Janusze Motoryzacji wiedzą lepiej jak samochód się prowadzi, czy jest dobrze wyciszony i czy ma "odejście". Zresztą kto ci każe wyprzedzać na 5 biegu. Zredukuj sobie na 4 i będzie jeździł jak twój TDI Naprawdę uważasz że 11,2s to kompromitujący wynik w klasie "B"?
16 maja 09:38 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jorg Użytkownik anonimowy
~Jorg :
No photo ~Jorg Użytkownik anonimowy
Lewacy wiedzą lepiej od Was czym chcecie jeździć i z kim chcecie po sąsiedzku mieszkać. Na złość klientom produkują marne litrowe silniki. Sprowadzają do Europy islam, który społeczeństwu odbija się czkawką. Pójdziecie lewacy do piekła.
16 maja 14:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oooo Użytkownik anonimowy
~oooo :
No photo ~oooo Użytkownik anonimowy
Poprzednia Micra miała silnik 1.2 80KM, szkoda, że go zamieniono tymi kosiarkami.
Wolałbym też by była kilka centymetrów wyższa. Lepsza wtedy jest widoczność.
17 maja 01:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja odpadam Użytkownik anonimowy
~Ja odpadam :
No photo ~Ja odpadam Użytkownik anonimowy
Dziwny samochód. Jakby sportowy - a silnika nie ma. Mieć taki agresywny stylistycznie samochód i pod maską trzy miniaturowe cylinderki?
16 maja 15:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NieDlaJelopow Użytkownik anonimowy
~NieDlaJelopow :
No photo ~NieDlaJelopow Użytkownik anonimowy
Rozkosz przeżywać słabą elastyczność na 5 biegu tak jakby innych nie było. No ale prawdziwy facet używać tylko piątki. Redukcja to obciach.
16 maja 16:13 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~Janusz Motoryzacji ale lubiący mocne samochody:
No photo ~Janusz Motoryzacji ale lubiący mocne samochody Użytkownik anonimowy
16 maja 12:31 użytkownik ~Janusz Motoryzacji ale lubiący mocne samochody napisał
"Janusz Motoryzacji" to osoba, która uważa, że silnik 0,9 pozwalający przyspieszyć w ponad 20 sekund od 80-120 na piątym biegu (szóstego nie ma) jest nieporozumieniem. Nie wiem czy też jestem "Januszem" ale wiem, że w XXI wieku to jednak słaby wynik. Jaz
Ale czy Wy wszyscy macie problemy z obsługą lewarka skrzyni biegów!? Po to przed "5" jest jeszcze "4" i "3" żeby z nich korzystać!
16 maja 13:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Micra 0.9 IG-T N-Conecta

Micra urosła na długość o 17,5 cm, a jej rozstaw osi zwiększył się o 8 cm. Jest też niższa aż o 5,5 cm i szersza. Lakier specjalny czerwony perłowy dostępny za dopłatą 2500 zł.

Nissan Micra 0.9 IG-T - Więcej techniki i przestrzeni (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego