CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.234.494.091.72
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Toyota Auris 1.2T - Downsizing po japońsku

15 mar, 11:37
Udostępnij
0
Skomentuj

Małe benzyniaki z turbo coraz częściej mają 3 cylindry. Toyota rozpoczęła niedawno przygodę z downsizingiem i zdecydowała się na czterocylindrowy silnik. Sprawdzamy, jak się spisuje.

Auris, mimo że nie jest już najnowszą konstrukcją, nadal rewelacyjnie się sprzedaje – dopiero w styczniu wyprzedziła go w statystykach Toyota C-HR. Tym razem sprawdzamy, jak radzi sobie japoński kompakt z pierwszym w historii marki silnikiem benzynowym zbudowanym według zasad downsizingu – mała pojemność, duża moc.

Toyota Auris - nadwozie

Auris po liftingu wygląda zdecydowanie lepiej – poprawiono to, do czego najczęściej mieliśmy zastrzeżenie, czyli jakość wykonania wnętrza. Zastosowano miękkie plastiki, lakierowane panele, duży dotykowy wyświetlacz multimediów (standard od wersji Premium wzwyż). Narzekać można jedynie na niezbyt estetyczne, archaiczne menu. Za to pochwalić trzeba ergonomię kabiny i jej przestronność.

Toyota Auris - silnik

Jednostka 1.2 Turbo ma cztery cylindry, a coraz częściej konkurenci oferują 3-cylindrowe konstrukcje o tej samej pojemności. Tę różnicę czuć zaraz po uruchomieniu silnika – jest po prostu cicho i komfortowo, jednostka nie wpada w drgania, co dość często zdarza się rywalom z nieparzystą liczbą cylindrów. Z drugiej jednak strony rozczarowuje bardzo słaby „dół” silnika. Turbodziura jest znacznie większa i bardziej dokuczliwa niż u rywali. Dopiero gdy turbosprężarka osiągnie pełne obroty, Auris odzyskuje wigor – wydaje się nawet, że większy niż wynikałoby to z suchych danych. Niestety, spalanie oscyluje wokół 8-9 l/100 km, czyli jest wyraźnie większe od tego, co deklaruje producent.

Toyota Auris - prowadzenie

Japończycy zwykle stawiali na komfort. Tak jest też w tym przypadku, ale niestety, czasami, po najechaniu na większą nierówność, słychać nieprzyjemne „łupnięcie”, za to poprawiono precyzję układu kierowniczego. Można powiedzieć, że Auris nie jest jeszcze pod tym względem liderem, ale też nie wypada na pewno najgorzej.

Toyota Auris - koszty

87 400 zł kosztuje topowa wersja Prestige, czyli o 2000 zł więcej niż Auris z wolnossącym silnikiem 1.6 o mocy 132 KM.

Toyota Auris - to nam się podoba

Dobra dynamika w górnym zakresie obrotów, prosta obsługa, jakość materiałów we wnętrzu, komfortowe zawieszenie.

Toyota Auris - to nam się nie podoba

Potężna turbodziura i spory apetyt na paliwo przy dynamiczniejszym stylu jazdy, krótkie siedziska i głośna praca zawieszenia.

Toyota Auris - naszym zdaniem

Pierwszy downsizingowy silnik Toyoty jest poprawny. Ma wysoką kulturę pracy, ale pod względem sposobu rozwijania mocy i spalania nie zachwyca.

Toyota Auris 1.2T - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1197 cm3
Moc maksymlana 116 KM/5200 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 185 Nm/1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4330/1760/1475 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Pojemność bagażnika 360-600 l
Masa własna/ładowność 1190/630 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Średnie spalanie testowe 8-9 l/100 km
Emisja CO2 132 g/km
Cena testowanego egzemplarza 87 400 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (55)

No photo
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
~Robert :
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
Mam toyotę od 4 lat z 2012. 1,8l hybrydowy. Auto super trzyma się drogi jeździ tylko leje. Oczywiście regularnie serwisowany. Z oszczędnością trochę się nie po drodze jak na hybrydowy silnik. Ale i tak nie jest źle 7-7,5l cykl mieszany 50-50% miasto- autostrada. Brakuje trochę mocy ale to nie wyścigowe auto! Zawsze jest do czego się przyczepić ale jedno dobre. Bezawaryjne!!! Teraz już prawie 6 lat auto. I nic się nie popsuło. Nie byłem z niczym jeszcze u mechanika. Wiadomo oprócz oleje płyny filtry klocki. Najechane 90tysi ja zrobiłem 65. Stać mnie na lepsze ale po co wymienić co jest dobre!
16 mar 17:05 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
53%
47%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
~Zibi
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
do ~facet:
No photo ~facet Użytkownik anonimowy
16 mar 21:49 użytkownik ~facet napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Doskonale to ujales kolego.mieszkam w Uk 17 lat i dorobilem sie dwoch nowych samochodow a trzecie autko ma pol roku i kupione zostalo dla corki i to byl jej wybor ale nie chcialbys przeczytac komentarzy na ten temat.Tyle zazdrosci i jadu w kazdym z nich ze to jest naprawde masakra.Tymbardziej ze moje autka mam na portalu autocentrum gdzie mozna je zobaczyc ale to do nikogo nie przemawia.Pisze tez na forach w USA i Australii i UK i nigdy nie mialem tyle obrazliwych komentarzy co na forach Polskich a powiem ze jeszcze nikt nigdy mnie na zachodnich forach nie obrazil
17 mar 00:20 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
jakby to powiedzieć ? cóż honda wypuściła na rynek civca 1.0 toyota aurisa 1.0 ostatnie bastiony tzw"normalnych silników" padły została wam jeszcze tylko mazda która ma malutką sprzedzaż i za moment też wprowadzi downsizingowe zabawki.i to mnie cieszy bo od trzech lat jeżdżę eb 1.0 forda i dość się już nasłuchałem obelg od posiadaczy nieśmiertelnych japończyków ,
16 mar 18:42 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Inżynier Użytkownik anonimowy
~Inżynier :
No photo ~Inżynier Użytkownik anonimowy
Jeżeli silnik 4 cylindrowy tu musi mieć minimum 1500cm3 wtedy będzie trwały i nie przegrzeje się. Przemawia za tym prawo fizyki i zdrowy rozsądek
17 mar 05:51 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~W Użytkownik anonimowy
~W :
No photo ~W Użytkownik anonimowy
Jak by sie zmienilo znaczek na masce na dacia to by pasowalo. Niekomfortowe zawieszenie, twardo, jakosc plastikow tragiczna, miejca w srodku jak w aucie segmentu B. I za to 90tys. Masakra. Ludzie patrza niestety na znaczek toyoty a pod znaczkiem tragiczna jakosc i brak komfortu
15 mar 17:12 | ocena: 50%
Liczba głosów:48
50%
50%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
~miki
No photo ~miki Użytkownik anonimowy
do ~Koks:
No photo ~Koks Użytkownik anonimowy
16 mar 08:17 użytkownik ~Koks napisał
A dla mnie to najzgrabniejszy i najciekawszy model Toyoty. Sam jeździłem kiedyś firmowym Aurisem i mogę powiedzieć, że komfort i wykończenie oraz wyposażenie w sam raz jak za swoją cenę. Bardzo przyzwoity samochód i do tego mało awaryjny.
A dla mnie jest to najgorszy samochód jaki kiedykolwiek miałem (a było ich trochę). Tak awaryjnego modelu to nigdy nie miałem. Auto ma trzy lata i zostało w nim już niewiele elementów, które nie zostałyby wymienione na nowe (na szczęście w ramach gwarancji). Uczcie się błędach innych i omijajcie dalekim łukiem salony toyoty i nie dajcie się nabierać na hasło "lider niezawodności".
16 mar 16:59 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
41%
59%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do Robert Użytkownik anonimowy
~Do Robert :
No photo ~Do Robert Użytkownik anonimowy
Hahaha. Piszesz JEŻDŻĘ, jak to szumnie ująłeś. 16.000 km rocznie. Śmieszą mnie wpisy takich specjalistów jak Ty. Co ma się zepsuć w aucie przy takich przebiegach rocznych i do tego niecałe 100.000 nakręcone. Zrób przez 4 lata 300.000 tym samochodem i wtedy pogadamy.
17 mar 04:20 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
~czesio :
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
Pije jak smok.
16 mar 16:44 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Blądi Użytkownik anonimowy
~Blądi :
No photo ~Blądi Użytkownik anonimowy
W środku dramatyczne auto, a jak ktoś powie, że się świetnie trzyma drogi to znaczy, że wcześniej jeździł tylko taczkami.
16 mar 20:48 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lolopj Użytkownik anonimowy
~lolopj :
No photo ~lolopj Użytkownik anonimowy
I gdzie ta ekologia?
Moje 27 letnie auto o pojemności 1.8 (benzyna) ma dokładnie takie samo średnie spalanie!!!
16 mar 21:17 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Toyota Auris 1.2T

Auris, mimo że nie jest już najnowszą konstrukcją, nadal rewelacyjnie się sprzedaje – dopiero w styczniu wyprzedziła go w statystykach Toyota C-HR.

Toyota Auris 1.2T - Downsizing po japońsku (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego