Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Toyota Prius - Jak oszczędna jest naprawdę?

4 kwi 16 13:57

Toyota obiecuje, że nowy Prius pali zaledwie 3,3 l/100 km – sensacyjny wynik! Jednak czy osiągnie się go w realnych warunkach na polskich drogach? Sprawdziliśmy to i wiele innych parametrów Priusa 4. generacji.

Udostępnij
0
Skomentuj

Już niejeden raz Toyota udowodniła, że jest ekspertką w budowie oszczędnych i niezawodnych aut hybrydowych. Dlatego nasze oczekiwania wobec czwartej generacji Priusa są bardzo wysokie. Toyota podeszła ambitnie do tematu – twierdzi, że średnie fabryczne spalanie zmniejszonoz 3,9 l/100 km w poprzedniku do 3,3 l w nowym modelu. Czy taki wynik można osiągnąć poza hamownią pomiarową?

Toyota Prius - Spalanie jest bardzo zmienne

Pierwszą przeszkodą były dla nas 17-calowe koła z oponami o szerokości 215 mm, w które wyposażono auto testowe. Toyota uczciwie w katalogu przyznaje, że szersze, większe i cięższe gumy zwiększają spalanie o 0,3 l/100 km.

Oszczędź nawet 517 zł na ubezpieczeniu OC!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

Najmniej udało nam się zużyć w Priusie 3,8 l/100 km. To była spokojna wieczorna jazda po Warszawie – optymalne warunki, bez ekstremalnego ecodrivingu i bycia zawalidrogą. Jednak już dynamiczna jazda na krótkich odcinkach w gęstszym ruchu podwyższyła wynik do 5,1 l/100 km. Co ciekawe, komputer pokładowy wskazał przy tym pomiarze 4,6 l/100 km.

Najbardziej obawialiśmy się wyjazdu na autostradę – przy prędkości ok. 140 km/h silnik elektryczny nieznacznie wspiera spalinowy, ale Prius zadowolił się tu 5,7 l/100 km. Oszczędnie, choć o 58 proc. więcej niż obiecuje Toyota. Prius potrafi mało palić, tyle że jest czuły na styl jazdy i warunki drogowe. Dużo satysfakcji przynosi... jazda w korku! Podczas gdy inni cały czas marnują benzynę, my podjeżdżamy na silniku elektrycznym. W zakorkowanym mieście do 55 proc. dystansu Prius potrafi pokonać na prądzie.

Po wyjechaniu z korka pozytywnie zaskakuje dynamika. Reakcja na gaz jest o wiele bardziej bezpośrednia niż w poprzedniku, silnik benzynowy też już tak bardzo nie wyje. A w trybie Power Prius wręcz wyrywa do przodu. Jazda potrafi sprawiać przyjemność. Komfortowo zestrojono też zawieszenie, typowe dla polskich dróg nierówności są dobrze amortyzowane. Nie przesadzono z siłą wspomagania układu kierowniczego, daje on właściwe wyczucie auta. Mała jest za to ładowność: 395 kg oznacza, że pięciu dorosłych mężczyzn nie włoży już nic do bagażnika.

Toyota Prius - Dużo asystentów jazdy

Na pewno za to będą bezpiecznie podróżowali – na pokładzie wersji Prestige znalazły się: układ antykolizyjny z wykrywaniem pieszych, aktywny asystent pasa ruchu, skaner znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, czujniki martwego pola i ruchu poprzecznego podczas cofania oraz tak prozaiczne rzeczy, jak czujniki parkowania i kamera cofania. Parkowanie równoległe wykona też za nas „automat”, jednak gdy zechcemy zrobić to sami, trzeba się przygotować na atak pikania. Sygnały dźwiękowe wysyłają jednocześnie wsteczny bieg (i nie da się tego wyłączyć), czujniki parkowania i – o dziwo – monitor ruchu poprzecznego. Można oszaleć!

Nowy Prius jest o 20 000 zł droższy od poprzednika, tańszy od VW Golfa GTE, ale za 141 900 zł można kupić porównywalnie wyposażonego Forda Mondeo Hybrid.

Toyota Prius - to nam się podoba

Komfortowe zawieszenie, bogaty pakiet systemów asystujących, duży bagażnik, harmonijna współpraca silników spalinowego i elektrycznego.

Toyota Prius - to nam się nie podoba

Chaotycznie rozplanowany kokpit, ograniczona przestrzeń nad głowami z tyłu, niska ładowność, o wiele wyższa cena niż w poprzedniku.

Toyota Prius - nasza ocena

Choć do fabrycznych wyników spalania należy podejść z dystansem, Prius to godne polecenia auto. Szczególnie dobrze sprawdza się w mieście, a w trasie radzi sobie lepiej od poprzednika. Szkoda tylko, że ten był aż o 20 000 zł tańszy... Oby okazał się równie niezawodny.

Toyota Prius - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zawory benz./R4/16 + elektr.
Pojemność 1798 ccm
Moc silnika benzynowego 98 KM/5200 obr./min.
Moc silnika elektrycznego 72 KM
Łaczna moc zespołu 122 KM
Skrzynia biegów/napęd aut. e-CVT/przedni
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Średnie spalanie testowe 4,5 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4540/1760/1470 mm
Rozstaw osi 2790 mm
Pojemność bagażnika 501-1633 l
Cena tesotwanej wersji 141 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (240)

No photo
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
~toja112
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
do ~wald:
No photo ~wald Użytkownik anonimowy
10 kwi 16 10:49 użytkownik ~wald napisał
Typowy glupi komentarz! Dlaczego wiec na Zachodzie i w USA 80% taksowkarzy jezdzi hybrydami?
Typowa debilna odpowiedź. W USA na pewno nie, a ja nie spędzam dnia w korkach i w mieście tylko robię rocznie około 30 do 40 tys kilometrów w cyklu mieszanym, nie mam czasu na stanie w korkach. Poza tym to czysta matematyka, za kasę z jednej hybrydy mam dwa tej samej wielkości diesle i żaden z nich nie spali więcej, albo potężną benzynę która po założeniu gazu będzie tańsza i da więcej frajdy z jazdy.
10 kwi 16 11:18 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 28
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~VITO Użytkownik anonimowy
~VITO
No photo ~VITO Użytkownik anonimowy
do ~modl sie o zdrowie bo o rozum zapozno:
No photo ~modl sie o zdrowie bo o rozum zapozno Użytkownik anonimowy
10 kwi 16 09:15 użytkownik ~modl sie o zdrowie bo o rozum zapozno napisał
Udowadniasz ze jestes glupim i zacofanym czlowiekiem! Mam nadzieje ze wkrotce zabronia produkcje silnikow spalinowych bo problemy z ociepleniem klimatu narastaja do tego stopnia ze na ostatniej konferencji w Davos przezydenci zdecydowali w pierwszym dniu
DO "modl sie o zdr......"czlowieku te bajeczki o ekologi to sobie mozesz wlozyc.Ekologia to jest sposob na wyciagniecie pieniedzy od ludzi i od rzadow,totalne bzdury i robienie z ludzi debili.A czy wiesz ze bilans energetyczny hybrydy jest 7 razy wiekszy od aut spalinowych(metale do produkcji akumulatorow,produkcja auta,utylizacja bateri,ogolnie emisja CO2 itp a to sa koszta,i gdzie tu twoja ekologia jelopie.To sa bajeczki dla takich niedouczonuch lemingow jak ty,co czerpia wiedze z TVN-u.A slyszles o cyklach klimatycznych naszej planety,a GRENLANDIA dlaczego jest GRENLANDIA a teraz jest tam zmarzlina,poczytaj sobie co tam bylo kilkaset lat temu Lemingu niedouczony.
10 kwi 16 10:39 | ocena: 63%
Liczba głosów:38
63%
37%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~max Użytkownik anonimowy
~max :
No photo ~max Użytkownik anonimowy
Pic na wodę z tym spalaniem. A zresztą ile to cudo kosztuje i jak wyglądają koszty eksploatacji w porównaniu z dieslem lub silnikiem benzynowym? Założę się, że przynajmniej porównywalnie z przewagą klasycznych silników. Dobre dla menczejdajsera w firmie i ekopsychopatów. Swoją drogą to zwykły dupowóz a nie samochód.
5 kwi 16 18:19 | ocena: 66%
Liczba głosów:41
66%
34%
| odpowiedzi: 30
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~franc Użytkownik anonimowy
~franc
No photo ~franc Użytkownik anonimowy
do ~smierdzisz:
No photo ~smierdzisz Użytkownik anonimowy
10 kwi 16 10:59 użytkownik ~smierdzisz napisał
Przestan bredzic glupi i zacofany czlowieku! Jak sie dziwic ze Polska jest krajem najbardziej zanieczyszczonym w Unii a Polacy zyja krocej niz inne narody!
O zanieczyszczenie powietrza w Polsce zapytaj ministra energetyki. Ale mogę ci trochę pomóc: Najnowszą elektrownie oddano w Polsce do użytku ponad 30 lat temu. Teraz policz ile jest w Polsce elektrowni atomowych i będziesz miał odpowiedź skąd się bierze ogromna część zanieczyszczeń w Polsce. Żeby było śmieszniej w Polsce wcale nie ma dużo diesli porównując inne kraje UE. W Hiszpanii to ponad 85% samochodów osobowych.
10 kwi 16 13:45 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rozsądek Użytkownik anonimowy
~Rozsądek :
No photo ~Rozsądek Użytkownik anonimowy
Rozsądna hybryda ? Musi mieć normalną skrzynię biegów a nie CTV bo wtedy nie będzie wyła przy szybszej jeździe i w trasie też mniej spali. Gdyby nie DPF - y i inne wynalazki ekologów hybryda z rozsądnym dieslem normalnym automatem była by super. Po za tym cena zakupu ! Kto to odkupi jeśli w używce trzeba akumulatory za chwilę wymieniać ? A to jakieś 8 tys. złoty ! Co z utylizacją starych ? To też ekologia !
Hybryda tylko do miasta ? Czyli co mam kupić drugie auto na trasy ?
10 kwi 16 10:27 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pl Użytkownik anonimowy
~pl :
No photo ~pl Użytkownik anonimowy
Ech i po co to pseudo-oszczędności, ja mam Clio II na LPG i pali mi tyle gazu (do przeliczenia biorę pod uwagę rozruch na benzynie jakieś 5km/100km na LPG) średnio po przeliczeniu jakieś 2.5itra benzyny. Ktoś jest lepszy, podawać swoje spalanie.
10 kwi 16 13:59 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1 :
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
Tyle, że Diesel dalej znacznie bardziej opłacalny. Dobrze wyposażony kompakt z dieslem o podobnej mocy będzie kosztował max ok. 90 tys. zł, a więc 50 tys.zł taniej. I spalanie będzie zbliżone, to nawet jeśli po paru latach rozleci się dwumasa czy DPF i tak wyjdzie znacznie taniej. I to jest właśnie podstawowa wada hybryd.
5 kwi 16 15:26 | ocena: 76%
Liczba głosów:45
76%
24%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Granek Użytkownik anonimowy
~Granek
No photo ~Granek Użytkownik anonimowy
do ~Tom1:
No photo ~Tom1 Użytkownik anonimowy
5 kwi 16 13:16 użytkownik ~Tom1 napisał
Jakoś nie chcę mi się wierzyć w te pomiary spalania. Hybryda ma tylko sens w ruchu miejskim szczególnie w korkach wtedy rzeczywiście spali mniej, ale jak się pojedzie w trasę 1000 km to na autostradzie spali tyle samo co zwykły benzyniak o podobnej masie
I właśnie o to chodzi to żadna tajemnica. Hybryda oczywiście najlepiej się sprawdza w jeździe miejskiej, ale czy jeżdżąc nawet w opisane przez Ciebie trasy tylko podczas użytkowania jeździmy po autostradach. Oczywiście, że nie.
W mieście to auto pali naprawdę bardzo niewiele, jest oszczędne i ekologiczne a do tego ma naprawdę oryginalny wygląd, więc mnie się podoba.
5 kwi 16 15:00 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
~toja112
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
do ~Polak w D:
No photo ~Polak w D Użytkownik anonimowy
10 kwi 16 12:36 użytkownik ~Polak w D napisał
I po co ta przepychanka? Kupisz sobie rakowóz i będziesz szczęsliwy do momentu, aż przed Tobą będzie jechał Prius i nie będziesz mógł go pyknąć. To będzie dla Ciebie traumatyczne przeżycie. Nie zmienisz tego. Hybrydy, elektryki, wodorowe wyprą inne czy si
Przepychanka? Bo niedorozwój dorwał się do klawiatury. Natomiast ja nie wierzę w hybrydy bo nie mają żadnego, ale to żadnego uzasadnienia poza drenażem kieszeni oszołomów. Melex i wodór jak najbardziej, to jest właściwy kierunek i na to zaczekam.
10 kwi 16 12:54 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 13
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tom1 Użytkownik anonimowy
~Tom1 :
No photo ~Tom1 Użytkownik anonimowy
Jakoś nie chcę mi się wierzyć w te pomiary spalania. Hybryda ma tylko sens w ruchu miejskim szczególnie w korkach wtedy rzeczywiście spali mniej, ale jak się pojedzie w trasę 1000 km to na autostradzie spali tyle samo co zwykły benzyniak o podobnej masie i mocy.
5 kwi 16 13:16 | ocena: 78%
Liczba głosów:23
78%
22%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Toyota Prius IV

Wygląd Priusa zawsze budził kontrowersje.

Toyota Prius - Jak oszczędna jest naprawdę? (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego