Hyundai Ioniq to pierwszy samochód osobowy, który produkowany jest w 3 różnych rodzajach napędu. Auto zadebiutowało w 2016 roku najpierw jako klasyczny samochód hybrydowy. Pod maską znalazła się 1,6-litrowa jednostka benzynowa generująca 105 KM, który jest wspomagany 43,5-konnym silnikiem elektrycznym. Napęd kierowany jest na przednią oś, a Hyundai zdecydował się zastosować dwusprzęgłową skrzynię o 6 przełożeniach.
W 2017 roku pojawiła się także odmiana hybrydowa typu plug-in oraz czysto elektryczna wersja EV. W pierwszym przypadku, mamy do czynienia z Ioniq'iem, z bateriami 8,9 kWh. Zwykła hybryda miała 1,56 kWh. Na czysto elektrycznym silniku, Ioniq plug-in jest w stanie rozpędzić się do 120 km/h, a zasięg wynosi 63 km. Do napędu służy ten sam, 105-konny benzyniak, oraz mocniejszy, 61-konny silnik elektryczny.
Ostatnia, elektryczna wersja, dysponuje bateriami 28 kWh. Zapewnia to zasięg do 280 km, jednak w ciągu produkcji auta, Hyundai planuje wydłużyć ten zasięg do 320 i 400 km. Hyundai Ioniq EV posiada system szybkiego ładowania baterii w standardzie, dzięki czemu może rozładowane akumulatory naładować do 80% w zaledwie 23 minuty. Ze względu na stan i ochronę baterii, po osiągnięciu tego poziomu szybkość ładowania spada. Do napędu służy 120-konny silnik elektryczny połączony z 1-stopniową przekładnią.
Wszystkie 3 wersje mają polimerowe baterie litowo-jonowe. Nadwozie zostało zbudowane pod kątem jak najniższych oporów powietrza – współczynnik Cx=0,24 co jest bardzo dobrym wynikiem. Dla oszczędności masy, niektóre elementy 5-drzwiowego nadwozia zostały wykonane z aluminium. Nad oszczędna jazdą czuwa tryb ECO-DAS, który za pomocą nawigacji satelitarnej wykorzystuje m.in. informacje o panujących warunkach na drodze i dostosowuje do nich optymalną trasę zapewniającą jak najmniejsze zużycie energii. Co ciekawe, do produkcji elementów wnętrza wykorzystano tworzywa sztuczne z recyklingu, materiał pozyskiwany z trzciny cukrowej, sproszkowane drewno czy nawet pył wulkaniczny!