- Ioniq 6 to nowy elektryczny model Hyundai zbudowany na platformie E-GMP
- Auto dostępne będzie w trzech wariantach mocy i z napędem na tył lub obie osie
- W topowej wersji na jednym ładowaniu Ioniq 6 przejedzie nawet 614 km
Jedyny, póki co egzemplarz Ioniqa 6 dotarł do Warszawy późnym wieczorem 8 listopada, a już w południe 9 listopada można go było podziwiać na żywo na specjalnie zorganizowanym w tym celu pokazie w hotelu Sound Garden.
Trzeba przyznać, że na żywo ten mierzący 4,86 m długości model prezentuje się nawet lepiej niż na zdjęciach, co zresztą potwierdzali już wcześniej nasi koledzy z redakcji "Auto Bild", którzy mieli okazję odbyć pierwsze jazdy testowe Ioniqiem 6. Jego oryginalna sylwetka zwraca na siebie uwagę bardzo opływową linią – współczynnik oporu powietrza to tylko 0,21 – i zgrabnym tyłem, który przywołuje skojarzenia z Porsche 911 czy Mercedesem CLS pierwszej generacji. Z przodu widać reflektory Matrix LED debiutujące w ofercie Hyundaia. Auto zależnie od wersji poruszać się będzie na 18— lub 20-calowych kołach. Do wyboru ma być 11 kolorów nadwozia.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Wnętrze dostępne będzie w dwóch wariantach wykończenia: ciemnym lub jasnym, a na pokładzie oprócz skóry naturalnej znajdziemy materiały pochodzące z recyclingu, w tym uzyskane z plastikowych butelek i sieci rybackich. Jakość nie budzi żadnych zastrzeżeń, a nowoczesny charakter podkreśla przypominający rozwiązania z Ioniqa 5 minimalistyczny kokpit z 12-calowym ekranem cyfrowych zegarów i 12-calowym dotykowym, umieszczonymi pod wspólnym szklanym panelem. W rogach deski rozdzielczej znalazły się dwa dodatkowe wyświetlacze pokazujące obraz z zewnętrznych kamer, które pełnią funkcję lusterek bocznych.
Ioniq 6 – trzy wersje mocy i dwie baterie do wyboru
W Polsce Ioniq 6 będzie oferowany w odmianach z napędem na tył lub obie osie o mocach 151, 229 lub 325 KM i z bateriami o pojemności 53 lub 77,4 kWh. Dzięki architekturze 800 V będzie go można ładować na szybkich ładowarkach o mocy do 350 kW, co pozwoli na uzupełnienie energii na przejechanie kolejnych 350 km w zaledwie kilkanaście minut. W topowym wariancie zasięg modelu to nawet 614 km w cyklu WLTP lub nawet ponad 700 km w ruchu miejskim.
Nie znamy jeszcze cen Ioniqa 6 (zostaną opublikowane na początku 2023 r.), ale prognozujemy, że przekroczą raczej poziom 220 tys. zł. Co ciekawe, w Korei Południowej ten model ustanowił już rekord – w ciągu pierwszych 24 godzin jego sprzedaży, zarezerwowało go ponad 34 tys. klientów. Ioniq 5 w momencie swojego debiutu zebrał ponad 20 tys. zamówień w ciągu doby.