Auto Świat EV Testy Ioniq 6 – jeździmy nową elektryczną limuzyną Hyundaia

Ioniq 6 – jeździmy nową elektryczną limuzyną Hyundaia

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Wygląda dość oryginalnie, ale pochylona konstrukcja nadwozia Hyundaia Ioniqa 6 sprawia, że jest on rewelacyjnie opływowy. Nasza relacja z jazdy tym modelem zdradza, co jeszcze ma do zaoferowania techniczny brat Ioniqa 5.

Hyundai Ioniq 6Auto Bild / Auto Bild
  • Ioniq 6 to nowa elektryczna limuzyna tej koreańskiej marki
  • W topowym obecnie wariancie dysponuje mocą 325 KM
  • Najbardziej wydajna konfiguracja napędu pozwala przejechać na jednym ładowaniu nawet 614 km

Ioniq 6 podąża za Ioniqiem 5 dzięki wykorzystaniu tej samej technologii, czyli platformy E-GMP firmy Hyundai. A jednak robi to zupełnie inaczej. Nie jest bowiem – i tu niespodzianka – ani SUV-em, ani crossoverem. To sedan, a dokładniej limuzyna. Wydłużony do 4,86 m od zderzaka do zderzaka jest o 23 cm dłuższy od Ioniqa 5 a z wysokością 1,50 m o dobre 10 cm niższy. No i ten kształt: smukły i opływowy. Z zamkniętym przodem, kurtynami powietrznymi na koła, wpuszczonymi klamkami, kamerami zamiast lusterek wstecznych i bardzo pochylonym tyłem z dużym spojlerem. Efektowny, aerodynamiczny i z pewnością energooszczędny.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski