• SangYup Lee, koreański designer z doświadczeniem w różnych markach samochodowych, teraz jest naczelnym stylistą Hyundaia i wiceprezesem koncernu
  • Sposób projektowania oparty na obserwacji zachowań potencjalnych użytkowników, starannie dopasowany do ich potrzeb
  • Nowa limuzyna o opływowych kształtach wygląda jak 4-drzwiowe auto sportowe i przeznaczona jest bardziej dla majętnych singli niż dla rodzin
  • Napęd elektryczny, pikselowe światła, bez ekologiczne materiały to oczywiste elementy składowe nowoczesnego pojazdu
  • To nie ostatni Ioniq w rodzinie Hyundaia, wkrótce po limuzynie pojawi się większy SUV Ioniq 7 skierowany do rodzin

Kierujący obecnie działem designu Hyundaia Koreańczyk SangYup Lee, autor stylistyki Hyundaia Ioniqa 6, w przeszłości zaprojektował Chevroleta Camaro, pracował w centrum stylistycznym Volkswagena w Kalifornii, tworzył także dla Bentleya. Dziś robi czasem dziwne rzeczy, w każdym razie niezwykłe jak na osobę, zasiadającą w zarządzie wielkiego koncernu. Siada na przykład w samochodzie na parkingu pod supermarketem i obserwuje ludzi. Potrafi to robić godzinami. Jak rodzice sadzają dzieci w fotelikach lub je z nich wyjmują. Jak otwierają klapy bagażnika, gdy mają ręce zajęte zapakowanymi torbami. Gdzie stawiają wózek z zakupami. Jak składają tylną kanapę. W jakim celu otwierają poszczególne drzwi. Na parkingu zaobserwował też kiedyś podczas lockdownu ojca z synem odrabiającym lekcje na stoliku rozłożonym w samochodzie, pewnie dlatego, że w mieszkaniu musiało być cicho, bo mama miała spotkanie w trybie pracy zdalnej.

Dlaczego szef designu Hyundaia coś takiego robi? Ponieważ chce wiedzieć, czego potrzebują klienci, a co jest im raczej zbędne. "Moją inspiracją jest to, jak ludzie obchodzą się z samochodami. Chcemy być w zgodzie ze stylem życia tych, którzy kupują nasze auta" – stwierdził Lee podczas naszego spotkania w Londynie. Także dlatego nowy Hyundai Ioniq 6 wygląda zupełnie inaczej niż Ioniq 5. Starszy model może być lekko kanciasty, nowszy – już tylko opływowy. Wygląda właściwie jak czterodrzwiowy samochód sportowy. Koreański stylista pokazuje nam historyczne modele o ekstremalnie opływowych liniach: najpierw Stout Scarab z 1936 r., potem Phantom Corsair z 1938 r., wreszcie Saab 92 z 1947 r.