Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Mustang Mach-E, trzy Hyundaie i Yaris Cross w testach Euro NCAP

Mustang Mach-E, trzy Hyundaie i Yaris Cross w testach Euro NCAP

Ford Mustang Mach-E; Hyundaie IONIQ 5, Tucson i Bayon oraz Toyota Yaris Cross to samochody, które zostały ostatnio sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa w testach Euro NCAP. Niemal wszystkie uzyskały wynik pięciu gwiazdek, cztery gwiazdki zdobył tylko Hyundai Bayon.

Crash-test: Ford Mustang Mach-EŹródło: Euro NCAP

Nazwa Mustang Mach-E mogłaby sugerować, że mamy do czynienia z autem typu "muscle car", ale w rzeczywistości jest to elektryczny crossover Forda. Do testu Euro NCAP trafił model w wersji Titanium, który wyposażony był m.in. w komplet poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy oraz centralną z przodu, a także system informujący o zjechaniu z pasa ruchu oraz aktywną maskę. Ma to swoje przełożenie na wynik testu.

Euro NCAP: Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek i w zakresie ochrony dorosłych pasażerów uzyskał wynik 35,2 punktu (92 proc.), ochrony dzieci 42,5 punktu (86 proc.). Najgorzej auto wypadło pod względem bezpieczeństwa pieszych (37,3 punktu, 69 proc.).

Euro NCAP: Hyundaie Ioniq 5, Tucson i Bayon

W teście zderzeniowym sprawdzono także trzy modele Hyundaia. Były to całkowicie elektryczny model IONIQ 5, hybrydowy SUV Tucson oraz mały SUV Bayon. Dwa pierwsze uzyskały noty pięciu gwiazdek, trzeci z modeli zdobył cztery gwiazdki.

We wszystkich trzech badanych autach znalazł się m.in. system ostrzegania o nieplanowanym zjechaniu z pasa ruchu, ale żaden z nich nie ma aktywnej maski silnika ani kolanowej poduszki powietrznej.

Pasażerów modeli IONIQ 5 i Tucson dodatkowo chroni natomiast centralny airbag. W przeciwieństwie do swoich większych braci, Bayon nie chroni wystarczająco skutecznie dorosłych pasażerów, ale za to jest bezpieczniejszy dla pieszych.

Euro NCAP: Toyota Yaris Cross

Jedyną testowaną ostatnio Toyotą jest Yaris Cross. Euro NCAP sprawdziło wersję 1.5 Hybrid z napędem na dwa koła. Mimo braku kolanowej i centralnej poduszki powietrznej oraz aktywnej maski silnika ten nieduży SUV uzyskał bardzo dobre wyniki zarówno w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, jak i dzieci oraz pieszych.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków