Nazwa Mustang Mach-E mogłaby sugerować, że mamy do czynienia z autem typu "muscle car", ale w rzeczywistości jest to elektryczny crossover Forda. Do testu Euro NCAP trafił model w wersji Titanium, który wyposażony był m.in. w komplet poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy oraz centralną z przodu, a także system informujący o zjechaniu z pasa ruchu oraz aktywną maskę. Ma to swoje przełożenie na wynik testu.
Euro NCAP: Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek i w zakresie ochrony dorosłych pasażerów uzyskał wynik 35,2 punktu (92 proc.), ochrony dzieci 42,5 punktu (86 proc.). Najgorzej auto wypadło pod względem bezpieczeństwa pieszych (37,3 punktu, 69 proc.).
Euro NCAP: Hyundaie Ioniq 5, Tucson i Bayon
W teście zderzeniowym sprawdzono także trzy modele Hyundaia. Były to całkowicie elektryczny model IONIQ 5, hybrydowy SUV Tucson oraz mały SUV Bayon. Dwa pierwsze uzyskały noty pięciu gwiazdek, trzeci z modeli zdobył cztery gwiazdki.
We wszystkich trzech badanych autach znalazł się m.in. system ostrzegania o nieplanowanym zjechaniu z pasa ruchu, ale żaden z nich nie ma aktywnej maski silnika ani kolanowej poduszki powietrznej.
Pasażerów modeli IONIQ 5 i Tucson dodatkowo chroni natomiast centralny airbag. W przeciwieństwie do swoich większych braci, Bayon nie chroni wystarczająco skutecznie dorosłych pasażerów, ale za to jest bezpieczniejszy dla pieszych.
Euro NCAP: Toyota Yaris Cross
Jedyną testowaną ostatnio Toyotą jest Yaris Cross. Euro NCAP sprawdziło wersję 1.5 Hybrid z napędem na dwa koła. Mimo braku kolanowej i centralnej poduszki powietrznej oraz aktywnej maski silnika ten nieduży SUV uzyskał bardzo dobre wyniki zarówno w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, jak i dzieci oraz pieszych.