Auto Świat EV Testy 300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?

300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Volkswagen planował i planuje ekspansję na nowo tworzonym rynku popularnych samochodów elektrycznych. I dotąd poczynał sobie dość swobodnie ze względu na ograniczoną konkurencję. Aż tu nagle... Bum! Hyundai kontratakuje z mocą tornada!

Hyundai Ioniq 5 i Volkswagen ID.4 - porównanie rodzinnych elektrycznych SUV-ów
Zobacz galerię (16)
Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Volkswagen ID.4 - porównanie rodzinnych elektrycznych SUV-ów
  • Miało być superelektryzująco — i będzie, ale po części wyszło jak zwykle: w naszym teście, po sprawdzeniu zużycia energii, elektryki uzyskały bardzo mizerne zasięgi. A przecież to rodzinne SUV-y, które kupuje się na długie trasy...
  • Hyundaia można doładować w zaledwie 18 minut, Volkswagen potrzebuje na to około 38 minut. Tylko, że... Ładowarka musi dysponować ogromną mocą: 220 kW dla Hyundaia i 125 kW dla VW. Widzieliście taką w gdzieś pobliżu?
  • Koreański konkurent, którego niespodziewanie Hyundai wyciągnął z kapelusza, deklasuje niemieckiego rywala zaskakująco dobrą dynamiką napędu, a zużycie energii nie jest wyższe
  • Oba samochody są bardzo ciężkie — ważą ponad dwie tony — jednak jedno z aut jest o 174 kg lżejsze od drugiego. Domyślacie się, które?
  • Konfrontacja użyteczności (zasięg) z kosztami (cena zakupu) każe zadać pytanie, czy to już dobry moment na unijne forsowanie napędu elektrycznego...
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

SUV i diesel – niedawno sąsiedztwo tych wyrazów było tak oczywiste, jak pierogi z kapustą czy ziemniaki z masłem. Teraz jednak urzędnicy Unii Europejskiej stwierdzili, że diesle są złe, chociaż stały się czystsze, oszczędniejsze niż kiedykolwiek i nadal przyczyniają się do redukcji śladu węglowego motoryzacji. Napędzane nimi SUV-y potrafią palić mniej od miejskich aut benzynowych. Ale europejski zielony ład jest bezlitosny – to nieistotne, że auta elektryczne są jeszcze upiornie drogie w przeliczeniu na zapewniany mizerny zasięg. Motoryzacja ma odejść od spalania węglowodorów. Kropka.

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski